Toon posts:

Disk boot failure (laptop) secondary master drive fails.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een 3 jaar oude Asus laptop. Tot op de dag van vandaag nooit problemen mee gehad.
Vandaag deed ik hem echter aan totdat hij in windows vastliep (nog in de opstartfase van windows). Ik heb toen de powerknop ingedrukt gehouden zodat hij uitging en de boel weer opnieuw opgestart. Ik krijg het Asus logo, deze blijft wat langer staan dan normaal en dan zie ik

" Detecting Primary Master ... Toshiba DVD-ROM Sd-etc.
Detecting Secondary Master ... IC25N060ATMR04-0

Secondary master drive fails

Press F1 to continue, F2 to enter SETUP "

Als ik op F1 druk zie ik: "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" (als ik dan op enter druk komt het zelfde bericht weer terug naar enkele seconden)

Als ik op F2 druk, kom ik in de BIOS

Wat is er aan de hand? Iemand enig idee?

Bvd, montesqieu

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

Zo te zien is je harde schijf beschadigd, of kapot.. Als er data op staat die je wilt redden zo ik het ding zo snel mogelijk in een 2,5 " behuizing stoppen en het nog proberen eraf te halen, als dat nog lukt.

Daarna nieuwe schijf kopen en opnieuw installeren.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:04:
Zo te zien is je harde schijf beschadigd, of kapot.. Als er data op staat die je wilt redden zo ik het ding zo snel mogelijk in een 2,5 " behuizing stoppen en het nog proberen eraf te halen, als dat nog lukt.

Daarna nieuwe schijf kopen en opnieuw installeren.
Dat klinkt niet positief...ik weet niet echt waar je het over hebt met die behuizing enzo...maar ik denk dat ik hem het beste zo snel mogelijk naar een computerwinkel kan brengen...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-02 15:55

Haan

dotnetter

Dat is in jouw geval dan misschien wel het beste ja :) Hopelijk valt je data nog te redden!

Kater? Eerst water, de rest komt later