Antec Sonata III + 1950XT

Pagina: 1
Acties:

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik wil binnenkort een systeem samenstellen.
In veel topics komt de Antec sonata III goed uit de bus. Dit leek mij een zeer goede en mooie kast. Betaalbaar en een voeding erbij en schijnt ook nog stil te zijn. Hier wilde ik dan een 1950XT inbouwen. Direct X 10 is niet nodig en het hoeft geen super high end systeem te zijn.

Ik had bij azerty het een en ander in elkaar gezet en dit was geen probleem.
Nu heeft alternate een mooie PCbuilder en wilde gaan vergelijken wat ik daar kwijt was en wat de andere mogelijkheden zijn.Maar wanneer ik hier nu de Sonata III kast selecteer, heb ik geen keuze meer uit de 1950XT kaarten. Deze kunnen volgens alternate blijkbaar niet in de Sonata III. Kan het zo zijn dat die op de een of andere manier niet in deze kast past. Heeft iemand hier ervaring mee. Dacht ook ergens gelezen te hebben dat dit verholpen kon worden door een casefan te verplaatsen/verwijderen?

Mocht dit het geval zijn, wat zou ik als alternatief kunnen gebruiken (of mag dat niet meer gevraagd worden?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:26

mvds

Totally awesome!

Klopt, als je de voorste fan erin laat zitten dan komt de kaart daar aardig bij in de buurt. En als er ook een voedingsplug nog achterop moet (weet niet of de XT dat ook heeft) dan zit die plug door de fan heen.

• thewizard2006
is dit makkelijk te voorkomen?
ik wil het systeem in eerste instantie bij azerty bestellen. Zullen zei dit zelf aanpassen of kan ik dit beter even per email aan hun zelf vragen

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:26

mvds

Totally awesome!

Even vragen kan geen kwaad :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:32

Thandor

SilverStreak

Als Azerty het systeem moet assembleren is het inderdaad verstandig om dit even na te vragen. Dat voorkomt onduidelijkheden :).

Dit topic krijgt overigens even een tikje naar Overige Hardware, het gaat immers niet over een compleet systeem maar over de grootte van een behuizing ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• thewizard2006
inmiddels een mailtje gestuurd naar azerty
now we wait.....

Verwijderd

thewizard2006 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:21:
inmiddels een mailtje gestuurd naar azerty
now we wait.....
Kun je laten weten wat het antwoord is? Ik heb net mijn Sonata III binnen en een x1950xt is onderweg..

• thewizard2006
mmm mailtje al weggegooid maar het antwoord was ongeveer als volgt:

volgens hun was het wel mogelijk om de 1950XT in te bouwen in de kast maar dat ik het zoiezo door hun moest laten assembleren en dat zij dit zouden regelen.

Nog niet echt een bevestiging van hun dat er het een en ander verplaatst/verwijderd moet worden maar als ze dit zeggen dan moeten ze het oplossen ook :)

Als ik de definitieve bestelling plaats dan zal ik dit wederom bij de opmerkingen zetten

Verwijderd

In m'n Sonata II past het iig wel, volgens mij is de Sonata III van binnen niet kleiner?

Verwijderd

Mijn videokaart komt morgen binnen dus ik zal het gewoon zelf moeten gaan ondervinden :)

• thewizard2006
let me know

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
Ik heb zelf een Sonata II en een x1900xt. Ik heb nog een fan links van de harddrive bay en het pas net met de stroom toevoer. Dus ik denk dat als je de stock fans gebruikt dan moet dat wel lukken.

Als je op deze foto kijkt dan heb ik nog een fan links van de HD's zitten. Vastgemaakt met wat tywraps tegen het HD rack en mijn x1900xt past erin.

Hopelijk weet je nu voldoende.

flickr - WOT Profile - Game PC

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:58

_Apache_

For life.

Heb hier een 8800GTS icm met een Sonata 3 en Antec Tricool fan.

Volgens mij is de 8800GTS nog zelfs iets langer dan de 1950XT.

De extra stroomkabel die in de videokaart zit, komt tegen het midden van de fan aan, opzich geen probleem imho. Het is krap, maar het kan.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• thewizard2006
zoals het er naar uit ziet gaat dit gewoon passen
ik ga hem zoeizo laten assembleren (geen zin om zelf te bouwen :P) dus dat kan azerty dan zelf mooi regelen. Zal ze iig op de hoogte stellen dat het misschien wat krap kan worden. En anders moeten ze maar bellen als het ze niet lukt :)

Verwijderd

Dit is precies wat ik thuis heb staan en het past gewoon. Het is inderdaad vrij krap bij de voedingsplug, maar dat levert geen probleem op...

• thewizard2006
de 1950XT is uit het assortiment van azerty gehaald. Gelukkig staat hij bij sallandautomatisering er nog wel in.
Het gaat nu tussen de 1950XT en een 8600GTS
Zijn jullie ervaringen met een sonata III verder goed of raden jullie aan om beter een andere kast/voeding te halen (ivm de glanzende kast bijv, kwaliteit voeding, geluidsproductie etc)

Pagina: 1