Toon posts:

MSI NX8600GTS-T2D256E-HD-OC maakt veel herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen deze MSI kaart in mijn nieuwe PC zitten, maar ik vind dat hij ontzettend veel herrie maakt. Ik heb een Antec Sonata Designer (ultrasilent met dikke beklede zij- en bovenpanelen), en een speciale rubberophanging voor harddisken. Ik hoor de koeler dwars door de kast heen, terwijl ik in een test las dat deze kaart juist erg stil was en dat ie bijna niet te horen is.

Ik heb geen ervaring met koelers op videokaarten omdat ik hiervoor een oude Geforce 64 MB had zonder koeling uiteraard.

Is dit bekend bij deze kaart of zou het een fout zijn (misbaksel o.i.d.) voor ik hem RMA stuur of kan je het toerental misschien instellen.

Bedankt voor de reactie

Jerry

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Je zou even kunnen kijken of de cooler toevallig aanloopt ofzo. Als in reviews staat dat die cooler erg stil is (hetgeen ik enigzins in twijfel trek bij een OC-versie) dan hoort hij dat dan ook te zijn. Als de cooler aanloopt kan je kijken of je er zelf iets aan kan doen en anders gewoon het ding even RMA sturen.

Het toerental kan je vaak wel instellen. Zoek op Google gewoon even op je kaart met "change fan speed" of zoiets, dan vind je vast wel wat.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop