Toon posts:

purevideo accellereert niet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag dames en heren,

Ik zit met een zeer vervelend probleem. Ik heb nl een hoop gedonder met het afspelen van HD content. Aan mijn hardware zal het niet liggen, dat weet ik zeker. Ik heb een nvidia videokaart (quadro fx 1500) die in principe het afspelen harwarematig moet kunnen versnellen. Daarvoor heb ik Purevideo geinstalleerd. Daarnaast gebruik ik Power DVD 7.3. Als ik daar in de opties aanvink "harwarematig versnellen", blijft het beeld schokken als een gek. Dit heb ik hehad met een heel scala aan formaten (mpg2, .ts, etc).

Ik heb ook geprobeert andere codec pakketten de installeren, maar werkelijk niets werkt. Nu denk ik dat het probleem m zit dat ergens niet de goede codecs staat geprefereerd. (zo zie ik nooit het zgn "purevideo icoontje" rechtsonder in beeld.)

Hoe kan ik zien welke codecs in gebruik zijn en hoe kan ik hier iets aan veranderen? Ik heb de hele GoT al afgespeurd naar Purevideo problemen en oplossingen ,maar heb niet mijn probleem kunnen oplossen. :'(

Thanx! _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
update:
nu lees ik net dat als ffdshow geinstalleerd is of was, Purevideo waarsch niet werkt. Ik heb idd purevideo er net afgedonderd. Maar met de video decoder chech-up utility van ms het ik net gecontroleerd of purevideo geprefereerd staat. Dat is idd het geval.

Nu snap ik er helemaal niets meer van... 8)7 :? :'(

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 16:58
Je kunt in de config aangeven van ffdshow welke interne ffdshow filters je wilt gebruiken of niet (disable). Heb je dit al geprobeerd voor de codecs die PureVideo ondersteunt?

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Probeer het eens af te spelen met MPC. Daar geef je aan dat je de Cyberlink H264 decoder wilt gebruiken (en dus niet FFD-show). Daarnaast, wat voor CPU gebruik je? Een beetje CPU moet zelfs met FFD-show toch echt wel 720p x264 kunnen afspelen (Lukt prima met een Celly M440). Voor ATi kaarten is het zo dat je op die manier hardwarematig x264 kan accelereren.

Welke versie van Purevideo heb je? Volgens mij moet je een van de latere versies hebben. Ik weet niet in hoeverre ze dingen accelereren. Mijn versie (geen idee welke) doet alleen Mpeg2 (met name 1080i), maar x264, XviD (mpeg4) kan je vergeten.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TD2400 CPU (dc 1.83Mhz) en gebruik purevideo versie 1.02_223. De problemen ontstaan eigenlijk alleen bij 1080i films. Het begint er op te lijken dat ik 1080i films beter achter wege kan laten tenzij het om een mpeg2 versie gaat. Maar nog een vraagje. Ook bij het afspelen van gewone dvd's (Wat overigens geen enkel probleem is) krijg ik geen icoontje van pureviseo rechtsonder in beeld. (Dit zou toch wel moeten??) Daarom denk ik nog steeds dat purevideo simpelweg niet draait.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-07 20:46

Mojo

The Power Within

Bij gewone DVD's zou hij inderdaad Purevideo moeten pakken. net als met 1080i. 1080i is over het algemeen namelijk mpeg2. Heel soms h264, maar bijna nooit.

Zoals ik al zei, pak MPC, stel daar in dat hij Purevideo prefereert als filter en probeer het nog eens.

Zelf draai ik purevideo met een ATi X 850 XT en dat werkt prima in MPC, DVD en 1080i (mpeg2). Waarschijnlijk ook wel 720p mpeg2 streams, maar die heb ik niet, daar die nogal groot zijn :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1