Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Informatie gezocht over ITIL Practitioner Support & Restore

Pagina: 1
Acties:
  • 1.200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RMG888
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-11 19:55
volgend maand ga ik beginnen met ITIL Practitioner Support & Restore. Heeft een van de tweakers dezelfde cursus gedaan? Ik ben op zoek naar wat ervaringen. Uiteraard heb ik vooronderzoek gedaan en het volgende tegengekomen:
  • Practitioner procesmanagement
  • Servicedesk theorie (deel 1 + 2)
  • opdracht casus, uitwerken + presentatie
  • Incident management theorie
  • procedures en werkinstructies
  • problem management
  • implementeren Service management processen
  • kennistoetsing.
Ik hoop dat iemand mij wat ervaring kan delen. Ik heb nog een maand en wil goed voorbereid naar de cursus toe gaan. Waar moet ik rekening mee houden, en kan ik me vooraf al ergens in verdiepen? Een testtoets is te vinden op de Exin site. I.t.t de foundation examens kom ik verder geen enkele IPSR voorbeeldexamen tegen :?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
Even een kleine titelfix gedaan, dan is je vraag wat duidelijker en beter terug te vinden in de search :)

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:02

vooghel

Cunning linguist

Dit is een vrij nieuwe training/certificering, vandaar dat er nog weinig over te vinden is. Het is een samenvoeging van de Practitioners certificering van o.a. ITIL Incident Management en ITIL Process Management. Ik neem aan dat je ITIL Foundations hebt gedaan? Anders kom je volgens mij niet eens in aanmerking voor deze ITIL Practitioner certificering. Kijk ook eens hier: Goede ITIL info, waar.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 01:54 ]

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:07
Als je geen ITIL foundation hebt mag je idd geen cursus afleggen.
Deze basis is wel een eis.
Zou voor de cursus de hoofdstukken, Incident/Problem managment en Service Desk doornemen.
En in principe hoef je meer niet voor te bereiden als goed is heb je de basis en dat is voldoende.
Tijdens de cursus krijg je 6 casussen, is een goede cursus en heb je ook zeker nodig voor het examen.
Tijdens je cursus krijg je 1 oefenexamen meer examens zijn er ook niet.
Dus je moet heel goed opletten en leren.

• RMG888
Uiteraard is foundations al behaald. Bedankt voor de reacties. Helaas dus nog niet veel mensen ervaring mee. Ik zal in ieder geval in deze post uitgebreidde info vermelden wat ik ben tegengekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door RMG888 op 04-09-2007 08:08 ]

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

RMG888 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 08:08:
Uiteraard is foundations al behaald. Bedankt voor de reacties. Helaas dus nog niet veel mensen ervaring mee. Ik zal in ieder geval in deze post uitgebreidde info vermelden wat ik ben tegengekomen.
Ik heb deze cursus niet in deze hoedanigheid gedaan. Ik heb Incident en Problem management apart gedaan. Je kan je het best voorbereiden door het foundations boek een paar keer door te lezen. Wat ook handig is, is om na te denken hoe ITIL geimplementeerd is als je al ergens een baan hebt. Hoe ziet het eruit in je eigen omgeving etc...?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik heb deze cursus begin 2007 gedaan inclusief examen. Inhoudelijk is het allemaal niet zo heel nieuw. Wel wordt er veel nadruk gelegd op de Servicedesk en zijn rol. Ik heb vooral veel opgestoken van de vele praktijkopdrachten met anderen in die 4 dagen. Mensen vertellen over hun ervaringen en wat ze tegenkomen in de praktijk. Is zeker leerzaam.

Wij hadden ook een soort huiswerkopdracht tussen dag 3 en 4. Was een presentatie voorbereiden met als onderwerp mogelijke verbetering in het Incident/Problemen management proces. Prima te doen.

Daarna heb ik nog ITIL practicioner release & control gedaan. Daar zitten over het algemeen wat meer ervaren mensen in de les. Dus eerst beginnen met support & restore is aan te raden wat mij betreft. Wel eerst foundation halen dan natuurlijk.

Examens zijn goed te doen al zijn ze wel wat pittiger als de foundation. Er is toch wat meer inzicht in het proces voor nodig om de vragen te kunnen beantwoorden.

• RMG888
Inmiddels heb ik blok 1 achter de rug van IPSR Hieronder een korte uitleg van de cursus

1; intake dag (kennismaking + toelichting praktijkopdracht)
2; Blok 1 (2 dagen)
3; Blok 2 (2 dagen)

Om het Itil practitioner support & restore af te nemen, is het volgende noodzakelijk:
- certificaat ITIL foundations
- Voldoende voor de praktijkopdracht

De praktijkopdracht bestaat uit 3 opdrachten. De volgende eisen zijn hieraan gesteld:
Kies een proces: Incidentbeheer/problembeheer of servicedesk
Beschrijf dit proces naar onderwerp:"Optimaliseren, beheren of organiseren.
Minimaal 8 A4 pagina`s.
Goedkeuring van aangestelde coach in eigen bedrijf (moet minimaal ITIL ervaring hebben)

De cursus leider houdt van creatief boekhouden en heeft het volgende bedacht. Je hoeft maar 1 praktijkopdracht/verslag te maken. Tevens moet je contact houden met medecursisten die zich richten op een ander onderdeel. Dit verslag moet ingezien worden door de medecursisten.

Inhoud blok 1: Informatie over inrichting incidentbeheer/problembeheer en servicedesk. Een aantal opdrachten die je moet uitvoeren met medecursisten zoals: beoordelen en verbeteren van een SLA. Motiveren/verkopen van ITIL bij verschillende groepen: Beheer/mngmnt/servicedesk etc.

Inhoud blok 2: Simulatie opdracht. Virtueel bedrijf, verschillende afdelingen. Optimaliseren IT afdeling. (moet nog afgenomen worden).

Indien er meer info gewenst is, hoor ik het graag.

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:40
FrankGuthrie schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:38:
[...]
Wat ook handig is, is om na te denken hoe ITIL geimplementeerd is als je al ergens een baan hebt. Hoe ziet het eruit in je eigen omgeving etc...?
Naar mijn weten wordt dit altijd enorm afgeraden ;) Juist omdat het best practice is, kan ieder bedrijf het naar zijn eigen smaak indelen (waardoor het m.i. VAAK fout gaat :))

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 00:21

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Griffin2k schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Naar mijn weten wordt dit altijd enorm afgeraden ;) Juist omdat het best practice is, kan ieder bedrijf het naar zijn eigen smaak indelen (waardoor het m.i. VAAK fout gaat :))
Ja als je ITIL wilt implementeren, maar als je ernaar toe gaat wordt er meestal gevraagd hoe ITIL in je huidig omgeving is geïmplementeerd. Is handig om daar over na te denken. Als je het tentamen gaat maken is het niet slim om je eigen situatie als voorbeeld te nemen om te antwoorden. Daarvoor kan je inderdaad de ITIL manier nemen.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Hallo allemaal,

Is er misschien nog iemand die meer informatie over het examen heeft? Bijv. oefenexamens ofzo?

Er is vrij weinig over te vinden.

Thanks alvast...
Pagina: 1