Security Software

Pagina: 1
Acties:

• Naatan
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05-2010

Naatan

Systeem Beheerder

Topicstarter
Ben op het moment weer mijn laptop aan het formatteren, aangezien er een rootkit opstaat die geïnstalleerd is dankzij een trojan horse die door een video codec geïnstalleerd werd.. damn ze worden steeds creatiever.

Ik ben op zoek naar een proggie wat gewoon alles controleert, elke keer dat ik iets installeer, zou ik gevraagd willen worden of het wel de bedoeling is dat dit geïnstalleerd word, zodat background installers gedetecteerd worden, er bestaat iets genaamt sudowin waarmee ik dit kan doen, maar daarvoor moet je niet als admin ingelogged zijn, en aangezien ik domain admin ben moet ik nu eenmaal als admin inloggen.

Kent iemand een goed stukje security software wat mij de volledige keus laat wat te installeren, dus er mag niks geïnstalleerd worden zonder dat ik daar de toestemming voor geef.

Bij voorbaat dank.

Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb het idee dat je dat na ongeveer drie installaties weer de-installeerd.
Als ik kijk naar de UAC van Vista kijk, die doet ongeveer wat je vraagt. Bedenk je wel dat dit soort software reageert op een dubbelklik op 'setup.exe' met: "er is een programma dat zich wil installeren. weet u zeker dat u wilt doorgaan?", om vervolgens bij iedere dependencie met de zelfde vraag te komen. Lijkt me niet heel prettig als het gaat om een programma van meerdere onderdelen...

Mijns inziens is het (handmatig) scannen van downloads op vuiligheid, en opletten wat je doet een eerste vereiste... en niet een externe oplossing zoeken daarvoor.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:57
Op deze site staat een beschrijving hoe je een pc kunt beveiligen.

Daarnaast werk ik met internet explorer met de beveiliging schijf ophoog, ja en dan werken sommige sites niet goed.(java is uitgeschakeld) (deze instelling geld ook voor outlook).
Indien je bij de instellingen hiervan gaat kijken, wat er dan uit wordt gezet dan weet je hoe rotzooi wordt geinstalleerd.
nu heb ik dus bijna geen last meer, alleen spyware die ik zelf installeer met het installeren van programma's.

Bij de instellingen kun je ook aangeven of de beveiliging omlaag moet gaan bij een bepaalde site, deze kun je in een lijst zetten.(java is ingeschakeld)

Je kunt ook firefox gebruiken en dan extra plugins installeren zoals scrips blokkeren etc.

Nog beter is linux gaan gebruiken, ubuntu is nu actueel.