[Vista] Vreemde analoge output xfx 7900GS XXX

Pagina: 1
Acties:

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 14:13
Sinds ik deze nieuwe videokaart heb, de XFX 7900GS/600M XXX doet mijn 2e analoge display wat vreemd (mijn 1e display is aangesloten op DVI en geeft geen problemen) als vista het display uitschakelt (na een time out van 30 minuten) of uit standby komt (standby werkt niet eens, displays gaan 2 minuten uit en dan staat windows weer op het welkomstscherm).
Het probleem is dat heel soms het scherm een frequency out of range fout geeft (68kHz/0Hz) of een vreemde output geeft, zoals: resolution NEW MODE en een frequentie van 126Hz (dit check ik met het OSD van het display). Deze staat ingesteld op 1024x768 met 85Hz in windows.
Als ik de instellingen eens verander naar bijv. 60Hz en weer terug dan staat de output ook weer goed volgens het OSD.
Wat kan hier het probleem zijn ?
Ik heb overal de nieuwste drivers voor en heb al een driver herinstallatie gedaan met een drivercleaner erbij. Videokaart is niet overgeklokt en heb ik ook nooit gedaan.
Verder heb ik nog een ander probleem met deze kaart, namelijk dat primaire kleuren en zwart en wit niet worden geupdate in directx games (Welke kleur als eerste aanwezig was op die plek blijft er staan als de nieuwe frame op die plek een van die 5 kleuren weer moet geven). Een screenshot laat dit niet zien. Dit gebeurt ook niet altijd en een restart lost het ook op. Dit probleem heb ik in de spellen Far Cry en Lost Planet en in 3DMark 2006.

Hier wat fotos van het scherm:

[img=http://img486.imageshack.us/img486/7853/03092007645km2.th.jpg]

[img=http://img452.imageshack.us/img452/274/03092007643lq9.th.jpg]

edit:
ik ben er achter gekomen dat ik dit probleem met rare stippen door het beeld kan oplossen door de resolutie (of refresh rate) van mijn hoofdscherm eenmaal te veranderen en weer terug te zetten...
Maarja na een poosje komt het ook weer terug...

[ Voor 16% gewijzigd door Moning2 op 03-09-2007 16:01 ]