Ik beheer een onderdeel van een website en die gehele website werkt met frames. Het gaat om de pagina's onder http://reunie.qharmony.nl/ die ik onder beheer heb.
Ieder oud-lid dat nog gezocht wordt, kan zich via een link in dit systeem melden. Die links zijn ook door o.a. Google opgepikt en het zou dus kunnen zijn dat hier rechtstreeks op geklikt wordt. Dat werkt echter niet en wel om de volgende reden.
Op dit moment wordt met een simpel javascript afgevangen
In die index.php wordt dan met een simpel isset commando gecontroleerd of het frame wellicht vervangen moet worden.
Het punt is nu: al die links naar de pagina's om bepaalde oud-leden te mailen bevatten twee argumenten: een ID en een hash-waarde. Dat levert dus URL's op die fout zijn:
Ik heb al vanalles geprobeerd met javascript replace commando, maar het enige waar dit toe leidt is dat ik dit krijg:
Alvast bedankt!
Ps. Die hash-waarde als argument kan er overigens ondertussen best uit, maar wat ik nu wil moet volgens mij toch ook gewoon kunnen?
Ieder oud-lid dat nog gezocht wordt, kan zich via een link in dit systeem melden. Die links zijn ook door o.a. Google opgepikt en het zou dus kunnen zijn dat hier rechtstreeks op geklikt wordt. Dat werkt echter niet en wel om de volgende reden.
Op dit moment wordt met een simpel javascript afgevangen
JavaScript:
1
2
3
4
| if(top.location == self.location) { //als niet in frames geladen is, dit dan doen self.location.replace("http://www.qharmony.nl/index.php?src="+self.location); } |
In die index.php wordt dan met een simpel isset commando gecontroleerd of het frame wellicht vervangen moet worden.
Het punt is nu: al die links naar de pagina's om bepaalde oud-leden te mailen bevatten twee argumenten: een ID en een hash-waarde. Dat levert dus URL's op die fout zijn:
Hoe zorg ik er nu voor dat het tweede vraagteken vervangen wordt door een &-teken, zodat ik dit vervolgens in de index.php met php-code verder goed kan afvangen?/index.php?src=bla.php?LidID=1&hash=bla
Ik heb al vanalles geprobeerd met javascript replace commando, maar het enige waar dit toe leidt is dat ik dit krijg:
De vraag is dus kortweg: hoe krijg ik een pagina met argumenten, toch juist in een frameset?/index.php?src=undefined
Alvast bedankt!
Ps. Die hash-waarde als argument kan er overigens ondertussen best uit, maar wat ik nu wil moet volgens mij toch ook gewoon kunnen?