Ik denk eraan om me een mooie 24" LCD te gaan aanschaffen. Die zou ik eigenlijk willen gebruiken voor 2 computers die naast mekaar staan. Aangezien de meeste 24" 2x DVI hebben vroeg ik me af of ik 1 poort per pc kan gebruik en de kabels er constant in zou kunnen laten en makkelijk switchen van 1 pc naar de andere. Enig idee iemand?
Controleer even of het scherm in spe makkelijk kan wisselen van source. Kwestie van knopje drukken en je wisselt van scherm, maar of ik dat in dagelijks gebruik zou willen gebruiken, weet ik niet..
Verwijderd
ik heb het op mijn scherm wel. Maar dat is 1x DVI en 1x d-sub. Denk dat het met 2x DVI ook wel zal werken. via het menu schakel ik tussen de 2 ingangen
Zoals Apache al aangeeft, schermen moeten kunnen switchen van source. De meeste schermen kunnen dit gewoon. Sommigen via de OSD, maar er zijn ook wel modellen te vinden die met een knopje direct kunnen switchen. Kwestie van eventjes inlezen voor je tot aanschaf overgaat lijkt me...
Verwijderd
het OSD is de firmware die geinstalleerd staat op het scherm zelf. soort van bios van het scherm dus.
mijn 24" kan direct schakelen tussen de 2 ingangen, zijn wel dvi en vga(samsung 245b)
mijn 24" kan direct schakelen tussen de 2 ingangen, zijn wel dvi en vga(samsung 245b)
Verwijderd
OSD staat voor On Screen Display.
Da's dus het menu dat je ziet op het scherm als je op je monitor op het knopje "Menu" o.i.d. drukt.
Da's dus het menu dat je ziet op het scherm als je op je monitor op het knopje "Menu" o.i.d. drukt.
Als het scherm 2 DVI poorten heeft kun je daar gewoon tussen schakelen, waarom zou je anders 2 van die poorten erop hebben zitten. Ik heb zelf naast m'n DVI kabel een VGA kabel hangen voor m'n testbakkie, dus dat gaat meer dan prima.
Op zich ook logisch, anders zou zo'n 2e poort totaal geen nut hebben.
Op zich ook logisch, anders zou zo'n 2e poort totaal geen nut hebben.
Dit houdt natuurlijk wel in dat je 1 pc per keer kunt gebruiken. Wat is het nut dan om 2 pc's naast elkaar te hebben?
Kan mij er best iets bij voorstellen hoor (server/client bijv.), maar ben wel nieuwsgierig of TS hier wel rekening mee houdt?
Kan mij er best iets bij voorstellen hoor (server/client bijv.), maar ben wel nieuwsgierig of TS hier wel rekening mee houdt?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
@Falcon:
Ik werk zelf ook met meerdere pc's hoor. Via remote desktop, maar ook door switchen van schermen. Ja ok, tis soms wel lastig met dat geswitch, maar je kan er telkens 1 aan het werk zetten, rendering, backup, copy, download, etc. en dan op de andere nog kunnen gamen enzo =). En zeker als server is het ook zeer bruikbaar.
Ik werk zelf ook met meerdere pc's hoor. Via remote desktop, maar ook door switchen van schermen. Ja ok, tis soms wel lastig met dat geswitch, maar je kan er telkens 1 aan het werk zetten, rendering, backup, copy, download, etc. en dan op de andere nog kunnen gamen enzo =). En zeker als server is het ook zeer bruikbaar.
No animals were harmed in the making of this comment.
Mocht het niet op het scherm zelf werken, dan kun je altijd nog een KVM switch overwegen. Bijkomend voordeel is dat je dan ook je toetsenbord en muis mee switched.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Wou net zeggen. Is leuk switchen op de monitor. Maar een KVM is vele malen handiger.Janoz schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:28:
Mocht het niet op het scherm zelf werken, dan kun je altijd nog een KVM switch overwegen. Bijkomend voordeel is dat je dan ook je toetsenbord en muis mee switched.
Zo werk ik ook. Heb nu maar 1 kbd en muis op mijn bureau. Scheelt een hoop.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Ik heb hier een scherm met 1x DVI, 1x VGA.
Werkt perfect naast elkaar (ik ga ervan uit dat 2x DVI dan ook gewoon werkt?)
Werkt perfect naast elkaar (ik ga ervan uit dat 2x DVI dan ook gewoon werkt?)
Misschien nog de gemakkelijkste optie, zo geen 2de muis en keyboard aanschaffen. Enige aanbevelingen van KVM's ?Janoz schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:28:
Pagina: 1