Toon posts:

Probleem Novita scherm ivm slechte garantie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
12 augustus ging helaas mijn novita lm1902 kapot

13 augustus heb ik gebeld naar digitest ivm garantie

ze wouden dat ik het scherm zou opsturen naar de reperatieservice
en als die aangekomen was zouden ze meteen een nieuwe terugsturen

21 augustus was die eindelijk aangekomen bij hun(het zit in duitsland)

de volgende dag belde ik op met de vraag of de nieuwe al was opgestuurd
maar nee hoor ze hadden geen modellen meer op voorraad

elke week weer gebeld met de vraag of ze al een nieuwe opgestuurd hadden
maar elke hetzelfde verhaal dat ze wachten op levering van de fabriek

net heb ik weer gebeld en nog steeds geen nieuwe verstuurd richting mij :(

ik ben ten einde raad,wat kan ik het beste doen nu?

ik koop nooit meer een novita en de winkel waar ik hem vandaan heb gaat
ook geen novita's meer verkopen ivm de zeer slechte service

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 09:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Eh? Dit is een garantiebeleid dat alle merken hanteren. Omruilen als het product op voorraad is, anders wachten. Meestal moet je 2 á 3 weken wachten voordat je een product terugkrijgt van een reparatie. Soms langer, soms korter, dus niet zeiken. Klanten als jij zijn erg vervelend |:(

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Erm.. dat is een proces van nog geen 3 weken. Mijn videokaart was 4,5 week, mijn mobiel 6 weken.. valt wel mee :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
In dit soort gevallen wordt een reparatietijd van zo'n 4 tot 6 weken als acceptabel beschouwd, als het langer duurt hoor je een kwalitatief en vergelijkbaar product te krijgen...

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:45
Waarom heb je hem uberhaupt zelf opgestuurd? Ik had hem op de balie gezet bij de winkel waar je hem hebt gekocht en hun het laten uitzoeken.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 09:13

EMP

Krulloos!

Wachten op een nieuwe kostte bij mijn Iiyama driekwart jaar. Ze produceren die dingen blijkbaar in batches, en als je dus een nieuw (ander) exemplaar wilt zul je moeten wachten.

Reparatie ging overigens vrij vlot, 2 a 3 weken, echter was het probleem daarmee niet opgelost, vandaar dat ik daarna gewacht heb op een ander. Mijn scherm werkte gedurende de wachttijd (zij het met wat geklungel vanwege het vervelende defect waarvoor ik de garantie aansprak) nog wel, vandaar dat het ook geen groot probleem was voor mij.

Heb je geen vervangend scherm gekregen in de tussentijd dan? Deze kreeg ik van Iiyama zelf, maar als Iiyama daarin niet zou voorzien had ik er een van Mycom kunnen krijgen.

Hoe dan ook: garantieclaims en dergelijke kunnen lang duren, helaas staan ze hiermee in hun recht (juridisch gezien) en moeten ze het wel heel bont maken wil je meer van ze kunnen eisen.

Verder is het wel heel erg vervelend.. Ik was zelf destijds ook erg ontevreden over de afhandeling (voornamelijk de wachttijd), dus probeer voor jezelf een oplossing te vinden (ander scherm lenen, tijdelijk een 2dehands scherm kopen wat je weer kan verkopen wanneer je Novita terug is (of als je vervanger goed bevalt verkoop je je Novita ;)).

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
SinergyX schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:19:
Erm.. dat is een proces van nog geen 3 weken. Mijn videokaart was 4,5 week, mijn mobiel 6 weken.. valt wel mee :)
Mijn nVidia videokaart van Asus was 2 maanden weg ;)

Verwijderd

Het is wel een beetje raar dat jij het scherm hebt opgestuurt terwijl Novita een pickup and return service geeft. (bespaart je verzendkosten en extra tijd)
Zie op deze pagina onderaan.

Misschien dat je dan tijdens het bellen had kunnen vragen of je ook een vervangend exemplaar kunt krijgen.

Sony doet dat in ieder geval wel en soms vergeten ze het vervangende exemplaar weer op te halen.
En heb je dus 2 schermen....is bij een kennis gebeurt :9
Pagina: 1