draadloze router voor bij @Home

Pagina: 1
Acties:
  • 1.375 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-01 11:35
Hallo gewaarderdeerde members van GoT :)

Ik heb jullie hulp nodig. Wij zijn al 2 jaar in het bezit van internet van @Home, we hebben het abbonement "Internet soms". We willen nu eigenlijk wel een draadloos netwerk opzetten omdat we steeds meer apparaten hebben die het aankunnen (oa de laptop, Wii, PSP, DS enz). Bij @Home kan je de Netgear WGR614V5 bestellen voor 69 euro. Bij mijn onderzoek op google en kieskeurig zag ik dat er best veel problemen waren met deze router, hij zou vaak wegvallen bij een draadloze verbinding (soms wel 10x per dag). Klopt dit verhaal?

Zoja, weet iemand misschien een goed alternatief voor een draadloze router voor dezelfde prijs?
Het moet natuurlijk wel werken in samenwerking met een @Home internet soms abbonement.

Ik heb op google en kieskeurig gezocht en zag dat Linksys routers erg goed zijn, dus op een linksys gezocht.
Deze leek mij wel wat & Deze lijkt me ook wel wat of deze misschien?
Werken deze Linksys routers met mijn internet abbonement? En kan ik dan wel gewoon volle snelheid surfen op een laptop? (1.7Mb/s volgens speedtest.net) daarnaast zou het leuk zijn als ze ook boven nog verbinding hebben, ik woon in een huis met drieverdiepingen en helemaal boven aan is dan ongeveer 10 meter van de router verwijderd. Welke zou dan het beste zijn?

Sorry voor de (domme?) vragen, maar dat is mijn eerste keer dat ik een draadloos netwerk wil starten :)

Ohja, misschien handig: ik heb nu verbinding via een Motorola SB5100E en deze gaat na me PC via een USB to Ethernet Adapter.

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ja hoor alle drie de voorbeelden die jij noemt, zullen gaan werken. Linksys is idd in principe een prima merk met prima producten. ook daar zullen echter wel gebruikers zijn die wel/ook problemen hebben (gehad).

Ik zou, als ik jouw verhaal zo lees, gewoon voor de goedkoopste gaan (35eu, toch?). Die is prima en snel genoeg.......

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:50
Ik heb V7 van de bovengenoemde router en die werkt prima icm @home. heb deze gekocht omdat mijn oude USR acces point(5450 oid) slecht met @home werkte.

Verwijderd

Ik heb zelf de Netgear WGR614V5 gekocht in de winkel en hij bevalt prima. Maar ook met een linksys kun je wel negatieve verhalen lezen op kieskeurig. Ik zou je er niet blind op staren.

Mocht je niet zo heel veel verstand hebben van draadloze netwerken en/of het configureren daarvan dan is de router van @home wel aan te raden omdat je dan ook ondersteuning krijgt van @home met je router. Als je zelf een router koopt heb je die ondersteuning niet.

Verwijderd

als ik je mag aanbevelen zou ik gan voor http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00301969 de WRT54GL. deze heb ik zelf ook en bevalt uitstekend

En mocht je wat meer kennis hebben van router dan kan je er ook nog allerlij leuke dingen mee gaan doen. en deze is zekr met @home compatible heb em nl afgelopen donderdag nog bij iemand aangesloten.

Overigens die andere 2 zijn ook goed en zullen zeker ook wel goed werken.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
volgens mij is elke router ethernet compatible, en zou dus elke router moeten werken, mits je een computernaam kunt invullen voor de router. dat is inderdaad niet altijd even makkelijk te achterhalen in de specificaties.

linksys zijn volgens mij wel goeie apparaten, maar vaak zijn ze volgens mij ietsje duurder dan een concurent. linksys is tegenwoordig van sisco dacht ik?

andere merken zijn idd netgear, d-link, maar volgens mij heeft 3com tegenwoordig ook wel leuke consumenten producten voor niet te veel geld.

ik heb zelf een 8 poorts 1000mbps switch van 3com besteled voor iets meer dan 60 euro

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:30

mvds

Totally awesome!

Is het geen optie om de router op de middelste verdieping te zetten? Dit om problemen met bereik ed te verminderen. En Linksys is wel goed hoor, gebruik er al jaren een (WRT54G)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 08:56
kaajee schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:51:
Ja hoor alle drie de voorbeelden die jij noemt, zullen gaan werken. Linksys is idd in principe een prima merk met prima producten. ook daar zullen echter wel gebruikers zijn die wel/ook problemen hebben (gehad).

Ik zou, als ik jouw verhaal zo lees, gewoon voor de goedkoopste gaan (35eu, toch?). Die is prima en snel genoeg.......
de GL is een aardige router maar tenzij je met custom firmware's gaat klooien snap ik niet waarom je die zou aanschaffen. Hij is nu toch wel best verouderd (ding is toch al jaren op de markt en veel concurenten hebben hem al lang ingehaald) en het bereik valt vies tegen. De rest van linksys is onbetrouwbaar en onstabiel (alles met vxworks als OS)

[ Voor 5% gewijzigd door m3gA op 03-09-2007 10:08 ]

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:37
obsidian schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:05:
Is het geen optie om de router op de middelste verdieping te zetten? Dit om problemen met bereik ed te verminderen. En Linksys is wel goed hoor, gebruik er al jaren een (WRT54G)
je moet met de linksys wel goed uitkijken welke versie je koopt. Er zijn namelijk hele brakke versies in omloop. Kijk hier maar eens

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zou voor een Asus gaan (heb ik zelf ook). Ik heb de WL-500g al een aantal jaren (ism @home), en er nog nooit problemen mee gehad. Inmiddels zijn er natuurlijk nieuwere versies, kijk daar maar eens naar :).

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-03 19:12

Caveman

whahoehaha

Je kunt ook gewoon een Access Point achter je router van @home zetten. Het voordeel daarvan is dat je die gemakkelijk kunt neerzetten waar je maar wilt (2e verdieping bv.)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Cubic X
Wow, bedankt voor de vele antwoorden _/-\o_

Oke, dus als het goed is zou elke router moeten werken.
Support van @home lijkt me zelf ook wel handig, alleen als ze ene brakke router leveren lijkt me dit niet goed. Zoals iemand al zegt is het dus blijkbaar niet zo'n hele slechte router, dus die zou ook nog in aanmerking kunnen komen. Support lijkt me zeker handig omdat ik net begin op dit gebied en ik zie nu door de bomen het bos al niet meer :P

die Linksys WRT54GC is wel lekker goedkoop, alleen ben ik bang dat ik slechte verbinding zal hebben omdat de antenne binnen in verwerkt zit, plus is dit dan geen brakke Linksys zoals Lars 1980 zegt?

De Linksys WRT54GL is inderdaad wat verouderd, 2004 was de introductiedatum toch? Hoe kan ik er dan achter komen of dit een goede versie is of één van de brakke versies die Lars1980 noemt.

De Linksys WRT54GS, zelfde als de andere linksys. Hoe weet ik wat ene brakke versie is en wat is het probleem bij deze 'slechtere' Linksys routers?

Andere routers zouden ook kunnen, ga nu even zoeken naar een Asus router.

De router op de 2de verdieping zetten zal moeilijk worden maar het kan in principe wel, moet ik alleen even een kabeltje trekken.

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 18:47
VariX schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:13:
Ik zou voor een Asus gaan (heb ik zelf ook). Ik heb de WL-500g al een aantal jaren (ism @home), en er nog nooit problemen mee gehad. Inmiddels zijn er natuurlijk nieuwere versies, kijk daar maar eens naar :).
deze heb ik ook icm @home, werkt perfect! usb functionalitei (printer, HDD) is ook ideaal

• m3gA
Cubic X schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:26:
Wow, bedankt voor de vele antwoorden _/-\o_

Oke, dus als het goed is zou elke router moeten werken.
Support van @home lijkt me zelf ook wel handig, alleen als ze ene brakke router leveren lijkt me dit niet goed. Zoals iemand al zegt is het dus blijkbaar niet zo'n hele slechte router, dus die zou ook nog in aanmerking kunnen komen. Support lijkt me zeker handig omdat ik net begin op dit gebied en ik zie nu door de bomen het bos al niet meer :P

die Linksys WRT54GC is wel lekker goedkoop, alleen ben ik bang dat ik slechte verbinding zal hebben omdat de antenne binnen in verwerkt zit, plus is dit dan geen brakke Linksys zoals Lars 1980 zegt?
De C heeft een kl*te bereik standaard maar met een andere antenne is dit opgelost. Zonder antenne kom je hooguit 1 kamer verder. De mijne was enorm onstabiel in het begin maar de laatste firmware heeft dit opgelost.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
in principe moet het kunnen maar voor het @home modem moet je wel een computernaam kunnen instellen in de pc die aan de lan poort hangt. dit geld ook voor een router of accespoint. bij een router kun je dat vaak wel doen, maar ook niet gegarandeerd bij alle routers.

en of je dat bij een accesspoint kunt doen is ook maar de vraag volgens mij, als je die op de lanpoort aansluit.

een @home modem is namelijk geen router.

ik heb denk ik al 6 jaar een netgear die ik voor ongeveer 750 gulden heb gekocht ( kun je nagaan, die paar jaartjes, hoeveel de prijs is gedaald)
met 4 poorten en 11 mbps draadloos.
die werkt nopg feilloos en toen al had ik eigenlijk nooit last van uitvallende verbinding.

voor meer bereik kun altijd nog een repeater of een extra accespoint in je huis hangen.

• Cubic X
m3gA schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:32:
[...]

De C heeft een kl*te bereik standaard maar met een andere antenne is dit opgelost. Zonder antenne kom je hooguit 1 kamer verder. De mijne was enorm onstabiel in het begin maar de laatste firmware heeft dit opgelost.
Hmm, oke. Bedankt hiervoor, helpt me echt want ik zoek wel een goede router met een redelijk bereik :)

Mijn PC heeft wel de computernaam die ik van @home heb gekregen.

Ik heb naar Asus routers gezocht en kwam de WL-520GU tegen

Die kan kwa prijs ook nog wel, maar liever niet meer dan 70 euro. Is deze ook goed genoeg?

Verwijderd

Ik heb vele routers gehad en getest.

Het USR Accespoint 5450 heb ik ook gehad. En deze had zoals al gezegd inderdaad vaak een matig bereik. Ook de instellingen waren vrij beperkt aan te passen.

Hierna kocht ik de Linksys WRT55AG, vooral voor het A netwerk voor de xbox360. Deze router a 140 euro was een monster apparaat dat alles kon.Het instellingen menu was zo uitgebreid dat je alles tot op de pc precies kan regelen. Helemaal perfect, maarrrr .
Ik (en 2 vrienden van me ook) heb nog nooit zoveel ellende gehad met een router. Het bereik was perfect, maar om de 10 minuten viel de verbinding weg. De router kon totaal niet overweg met p2p verkeer zoals emule en torrents. Ook het beperken van het aantal connecties mocht niet baten.
Dit apparaat heb ik gelukkig kunnen verkopen voor de helft van de prijs. Blij dat hij weg was.

Ik werk nu met een Eenvoudige belkin 54G. En dit apparaat kan niet zo heel veel. Maar wat hij kan (internet verdelen over de pc's) doet hij helemaal perfect. Ik heb nu 12 pc's op dit apparaatje werken en heb hem nog nooit hoeven resetten. Ik download gemiddeld met @home breedband via draadloos met 900 - 1000 kbs. Dus dit apparaatje is voor mij goud waard.

Dus mijn advies heb je voor Belkin, en linksys raad IK absoluut af. Het kan model specifiek zijn, maar ook de support vanuit linksys is terrible. Vaak gebeld om het op te lossen. Kwam elke keer op niets uit. Vervolgens laten opsturen, omdat ikdan binnen 2 dagen een nieuwe zou krijgen. Kreeg er na 3 maanden een terug. Die precies hetzelfde mankeerde. Dus vandaar...

• Cubic X
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:39:
Ik heb vele routers gehad en getest.

Het USR Accespoint 5450 heb ik ook gehad. En deze had zoals al gezegd inderdaad vaak een matig bereik. Ook de instellingen waren vrij beperkt aan te passen.

Hierna kocht ik de Linksys WRT55AG, vooral voor het A netwerk voor de xbox360. Deze router a 140 euro was een monster apparaat dat alles kon.Het instellingen menu was zo uitgebreid dat je alles tot op de pc precies kan regelen. Helemaal perfect, maarrrr .
Ik (en 2 vrienden van me ook) heb nog nooit zoveel ellende gehad met een router. Het bereik was perfect, maar om de 10 minuten viel de verbinding weg. De router kon totaal niet overweg met p2p verkeer zoals emule en torrents. Ook het beperken van het aantal connecties mocht niet baten.
Dit apparaat heb ik gelukkig kunnen verkopen voor de helft van de prijs. Blij dat hij weg was.

Ik werk nu met een Eenvoudige belkin 54G. En dit apparaat kan niet zo heel veel. Maar wat hij kan (internet verdelen over de pc's) doet hij helemaal perfect. Ik heb nu 12 pc's op dit apparaatje werken en heb hem nog nooit hoeven resetten. Ik download gemiddeld met @home breedband via draadloos met 900 - 1000 kbs. Dus dit apparaatje is voor mij goud waard.

Dus mijn advies heb je voor Belkin, en linksys raad IK absoluut af. Het kan model specifiek zijn, maar ook de support vanuit linksys is terrible. Vaak gebeld om het op te lossen. Kwam elke keer op niets uit. Vervolgens laten opsturen, omdat ikdan binnen 2 dagen een nieuwe zou krijgen. Kreeg er na 3 maanden een terug. Die precies hetzelfde mankeerde. Dus vandaar...
deze bedoelt u?
Lijkt me ook wel geschikt, maar ik ben geen professional op dit gebied :P

Ik download af en toe wel eens wat (mp3'tjes enzo, je weet vast wel :9 ) Dat moet toch wel goed kunnen :)

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Cubic X schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:43:
[...]

deze bedoelt u?
Lijkt me ook wel geschikt, maar ik ben geen professional op dit gebied :P

Ik download af en toe wel eens wat (mp3'tjes enzo, je weet vast wel :9 ) Dat moet toch wel goed kunnen :)
En Linksys raad ik dus iedereen aan. Maar dan wel de WRT54GL en dan even Tomato firmware eropzetten of DD-WRT firmware (kan elke n00b)

Ik draai deze zelf ook, en zie hier:

Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) micro
Time: 11:06:24 up 220 days, 21:48, load average: 0.11, 0.02, 0.00

Al 220 dagen draaiend zonder problemen :)

• kaajee
Flappie schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:09:
[...]

En Linksys raad ik dus iedereen aan. Maar dan wel de WRT54GL en dan even Tomato firmware eropzetten of DD-WRT firmware (kan elke n00b)

Ik draai deze zelf ook, en zie hier:

Firmware: DD-WRT v23 SP2 (09/15/06) micro
Time: 11:06:24 up 220 days, 21:48, load average: 0.11, 0.02, 0.00

Al 220 dagen draaiend zonder problemen :)
En waarom zou n00b topicstarter (no offense, je geeft het zelf al aan) in hemelsnaam zo'n procedure moeten aangaan? Leg dat dan ook even uit......

Volegens mij heeft TS gewoon behoefte aan een standaard out-of-the-box werkende draadloze router. Daarom zei ik meteen al: ga voor de goedkoopste Linksys die je kunt vinden. Heb je een goed product tegen een lage prijs en hij doet precies datgeen je wilt (niet meer en niet minder).

Ik bedoel; we zitten dan wel op tweakers maar niet iedereen heeft (altijd) behoefte aan ge-tweak.....en dit soort (overigens) goed bedoelde adviezen lijken me in dit geval een beetje too much voor TS........

• Cubic X
kaajee schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:36:
[...]

En waarom zou n00b topicstarter (no offense, je geeft het zelf al aan) in hemelsnaam zo'n procedure moeten aangaan? Leg dat dan ook even uit......

Volegens mij heeft TS gewoon behoefte aan een standaard out-of-the-box werkende draadloze router. Daarom zei ik meteen al: ga voor de goedkoopste Linksys die je kunt vinden. Heb je een goed product tegen een lage prijs en hij doet precies datgeen je wilt (niet meer en niet minder).

Ik bedoel; we zitten dan wel op tweakers maar niet iedereen heeft (altijd) behoefte aan ge-tweak.....en dit soort (overigens) goed bedoelde adviezen lijken me in dit geval een beetje too much voor TS........
Ik ben ook een noob op dit gebeied, maar ik denk dat je alles kan leren als je het een keer probeert. Als ik door de firmware te veranderen een goed functionerend product heb wil ik het best proberen, daarnaast zal er vast wel ergens een guide te vinden zijn :)

Maar op die Tomato site zie ik staan dat de firmware alleen werkt met de WRT54GL v1.x editie. Hoe weet ik of mijn 54GL dan een V1.x editie is? kan ik dat zien aan de doos ofzo :P

Ik neem op dit moment elke (goede) draadloze router in overweging, mits een goede prijs (niet veel meer dan 70 euro).

• m3gA
Cubic X schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:11:
[...]

Ik ben ook een noob op dit gebeied, maar ik denk dat je alles kan leren als je het een keer probeert. Als ik door de firmware te veranderen een goed functionerend product heb wil ik het best proberen, daarnaast zal er vast wel ergens een guide te vinden zijn :)

Maar op die Tomato site zie ik staan dat de firmware alleen werkt met de WRT54GL v1.x editie. Hoe weet ik of mijn 54GL dan een V1.x editie is? kan ik dat zien aan de doos ofzo :P

Ik neem op dit moment elke (goede) draadloze router in overweging, mits een goede prijs (niet veel meer dan 70 euro).
volgens mij is er alleen maar een 1.1

• Flappie
  • Nu online
m3gA schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:40:
[...]

volgens mij is er alleen maar een 1.1
Voor zo ver ik weet is er van de WRT54GL inderdaad alleen een v1.1 dus dat moet altijd werken.
Het nut van andere firmware is voor de topic starter misschien niet zo groot. Maar ik moet wel zeggen dat met de Tomato firmware de gebruikers interface een stuk duidelijker is :)

Natuurlijk kun je nu ook een gewone WRT54G kopen, maar wil je daar later mee gaan tweaken dan loop je tegen het probleem aan dat dat niet kan met de WRT54G versie. En dan is een WRT54GL versie van een paar euro zijn geld misschien wel waard :)

• Cubic X
De WRT54GL klinkt wel goed, prijs is ook te doen.

Toch lijkt de Asus WL-520GU me ook wel interessant, helaas zijn hier alleen geen reviews van beschikbaar. Alleen vraag ik me af of je hiermee wel je draadloze verbinding kan beveiligen? want op Hardware.info lees ik dat de WL-520G dat niet kan?(ik dacht dat, dat toch wel standaard was :P ). Ook wil ik graag me gameconsoles zoals de DS, Wii en PSP met de router verbinding laten maken.

[edit]Hmm...de WL-520GU heeft geen ethernet aansluiting?

[ Voor 6% gewijzigd door Cubic X op 03-09-2007 19:29 ]

• Jckx
  • Niet online
Cubic X schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:44:
De WRT54GL klinkt wel goed, prijs is ook te doen.

Toch lijkt de Asus WL-520GU me ook wel interessant, helaas zijn hier alleen geen reviews van beschikbaar. Alleen vraag ik me af of je hiermee wel je draadloze verbinding kan beveiligen? want op Hardware.info lees ik dat de WL-520G dat niet kan?(ik dacht dat, dat toch wel standaard was :P ). Ook wil ik graag me gameconsoles zoals de DS, Wii en PSP met de router verbinding laten maken.

[edit]Hmm...de WL-520GU heeft geen ethernet aansluiting?
Deze kun je zeker wel beveiligen. Dit is daarom ook een uitstekende keus. Zoals je hierboven leest werkt Linksys prima, mits je er maar verstand van hebt en weet welke firmwares ok zijn en welke niet. Asus werkt daarentegen altijd :). Tenminste, ik heb nog nooit iets negatiefs gehoord over Asus routers :).

Kijk verder dan de site van kijkshop, uiteraard heeft de Asus wel een ethernetaansluiting (WAN). :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jckx op 03-09-2007 20:02 ]

• Cubic X
VariX schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:58:
[...]

Deze kun je zeker wel beveiligen. Dit is daarom ook een uitstekende keus. Zoals je hierboven leest werkt Linksys prima, mits je er maar verstand van hebt en weet welke firmwares ok zijn en welke niet. Asus werkt daarentegen altijd :). Tenminste, ik heb nog nooit iets negatiefs gehoord over Asus routers :).
Oke, lijkt me ook goede router. Maar ik bedenk met net nog iets anders :P
Kan ik mijn desktop pc dan wel gewoon bedraad verbinding laten houden? bijvoorbeeld met de Wl-520GU. Ik sluit hem aan op mijn Motorola SB5100E kabelmodem via de ethernetport (rj45?), dan kan ik met me laptop, Wii, DS en PSP draadloos verbinding maken. Maar kan ik de desktop PC dan gewoon bedraad verbinding laten maken? Dus de desktop PC zo laten zoals hij nu ook verbinding maakt :9

Edit: kijkshop lijkt mij het goedkoopste omdat ik hem dan gewoon kan afhalen in de winkel en dus geen verzendkosten hoef te betalen ;) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 03-09-2007 20:12 ]

• Flappie
  • Nu online
Cubic X schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:04:
[...]

Kan ik mijn desktop pc dan wel gewoon bedraad verbinding laten houden? bijvoorbeeld met de Wl-520GU. Ik sluit hem aan op mijn Motorola SB5100E kabelmodem via de ethernetport (rj45?), dan kan ik met me laptop, Wii, DS en PSP draadloos verbinding maken. Maar kan ik de desktop PC dan gewoon bedraad verbinding laten maken? Dus de desktop PC zo laten zoals hij nu ook verbinding maakt :9

Edit: kijkshop lijkt mij het goedkoopste omdat ik hem dan gewoon kan afhalen in de winkel en dus geen verzendkosten hoef te betalen ;) :P
Kijk anders even in de pricewatch welke winkel het goedkoopst is.
Tegen woordig heeft elke router (en zo ook de Links WRT54GL en de Asus WL520G) 1 X Ethernet aansluiting voor naar je kabel/adsl modem en 4 X Ethernet om PC's bedraad aan te sluiten.

Bij mijn vriendin heb ik ook een Asus WL520G staan. Eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Alleen vindt ik de gebruikersinterface wat minder handig werken. Maar 't is wel een goed apparaat.

Maar toch zou ik voor de Linksys gaan ;)

• kaajee
Kijk nou gewoon op de site van de makers van apparatuur als je specificaties wilt weten......hier vind je alles over de Asus WL-520gU en je kunt evt. zelfs de handleiding nu al downloaden en op je gemak alles doorlezen.

Mijn advies (voor de aanschaf zonder verzendkosten): loop de eerste de beste computerzaak op de hoek binnen en koop de eerste de beste draadloze router (met WAN en een aantal LAN poorten) die binnen je budget past. Zoals uit dit topic al blijkt: voor minder dan 5 tientjes heb jij een prima router waar je nog vele jaren plezier van zult hebben. Doe het niet bij de kijkshop, maar gewoon bij een computerwinkel, die kunnen je nl. ook evt. nog helpen als je er niet uitkomt. Doen ze graag en gratis.........

• Jckx
  • Niet online
Cubic X schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:04:
[...]

Ja hoor, je kunt gewoon via de ethernetpoorten in de router van Asus bedraad contact maken met je pc.

Dit is wel erg basic hoor. Zoek zelf eerst even hoe en wat over (draadloze) netwerken (tip: lees de FAQ) en wat er bij hoort, anders heb je grote kans dat je topic op slot gaat...

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cubic X schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:37:
Hallo gewaarderdeerde members van GoT :)

Ik heb jullie hulp nodig. Wij zijn al 2 jaar in het bezit van internet van @Home, we hebben het abbonement "Internet soms". We willen nu eigenlijk wel een draadloos netwerk opzetten omdat we steeds meer apparaten hebben die het aankunnen (oa de laptop, Wii, PSP, DS enz). Bij @Home kan je de Netgear WGR614V5 bestellen voor 69 euro. Bij mijn onderzoek op google en kieskeurig zag ik dat er best veel problemen waren met deze router, hij zou vaak wegvallen bij een draadloze verbinding (soms wel 10x per dag). Klopt dit verhaal?

Zoja, weet iemand misschien een goed alternatief voor een draadloze router voor dezelfde prijs?
Het moet natuurlijk wel werken in samenwerking met een @Home internet soms abbonement.

Ik heb op google en kieskeurig gezocht en zag dat Linksys routers erg goed zijn, dus op een linksys gezocht.
Deze leek mij wel wat & Deze lijkt me ook wel wat of deze misschien?
Werken deze Linksys routers met mijn internet abbonement? En kan ik dan wel gewoon volle snelheid surfen op een laptop? (1.7Mb/s volgens speedtest.net) daarnaast zou het leuk zijn als ze ook boven nog verbinding hebben, ik woon in een huis met drieverdiepingen en helemaal boven aan is dan ongeveer 10 meter van de router verwijderd. Welke zou dan het beste zijn?

Sorry voor de (domme?) vragen, maar dat is mijn eerste keer dat ik een draadloos netwerk wil starten :)

Ohja, misschien handig: ik heb nu verbinding via een Motorola SB5100E en deze gaat na me PC via een USB to Ethernet Adapter.
Asus WL-500g Deluxe hier icm 8Mb @home. Werkt perfect!

tip: dump die usb->ethernet adapter en neem een gewone normale netwerkkaart. Die usb->lan gevallen zijn ondingen is mijn ervaring, vaak (4-8* per dag) verbinding verliezen...

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 03-09-2007 23:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Cubic X
Krijg net de MM folder binnen en zie een sitecom WL-559 staan, is deze ook geschikt?
is incl USB Adapter zodat zelfs mijn oudere laptop zonder WLAN kaart online kan, dit alles voor 59 euro.

• kaajee
Cubic X schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:36:
Krijg net de MM folder binnen en zie een sitecom WL-559 staan, is deze ook geschikt?
is incl USB Adapter zodat zelfs mijn oudere laptop zonder WLAN kaart online kan, dit alles voor 59 euro.
Is een 'oud' (uitlopend) product volgens mij, staat ook niet meer bij Sitecom (staat bijv. ook niet meer in de pricewatch)
Betekent overigens niet dat het slecht is hoor, zal het ook prima doen en ook geschikt voor jou.

En van inmiddels de veeeeeele merken die in dit topic langs zijn gekomen zou ik Sitecom het minst aanraden.

Buiten dit alles: zo goedkoop is dat nou ook weer niet hoor:
Computerland, Sweex setje (vergelijkbaar met Sitecom), 35eu
Computerland SMC setje, 40 eu

Deze beide doen het ook allebei prima, helemaal voor jouw doel. Dus (nogmaals) wil je goedkoop en nu ook nog een USB stickie erbij: ren dan nu naar computerland en haal die SMC (zou ik preferen boven die Sweex).

Kan daarna dit topic op slot....... _/-\o_ :9

[ Voor 11% gewijzigd door kaajee op 04-09-2007 14:50 ]

• Cubic X
kaajee schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 14:48:
[...]

Is een 'oud' (uitlopend) product volgens mij, staat ook niet meer bij Sitecom (staat bijv. ook niet meer in de pricewatch)
Betekent overigens niet dat het slecht is hoor, zal het ook prima doen en ook geschikt voor jou.

En van inmiddels de veeeeeele merken die in dit topic langs zijn gekomen zou ik Sitecom het minst aanraden.

Buiten dit alles: zo goedkoop is dat nou ook weer niet hoor:
Computerland, Sweex setje (vergelijkbaar met Sitecom), 35eu
Computerland SMC setje, 40 eu

Deze beide doen het ook allebei prima, helemaal voor jouw doel. Dus (nogmaals) wil je goedkoop en nu ook nog een USB stickie erbij: ren dan nu naar computerland en haal die SMC (zou ik preferen boven die Sweex).

Kan daarna dit topic op slot....... _/-\o_ :9
Kom er net achter dat de bundel die MM aanbied zo heet, de router zelf heeft als typenummer WL-173 en staat hier :P

Zal zo inderdaad maar eens even de stad in gaan :P

• kaajee
For the record: dat SMC setje dat ik eerder noemde is ook bij Mycom te krijgen, 5 eu meer....

• Cubic X
Zo, vandaag toch maar de Linksys WRT54GL gehaald. Aangesloten en werkt perfect, inmiddels al 2 uur, 33 minuten draaiend en alles werkt nog. Bereik is super heb zelfs helemaal boven aan nog 89% signaal sterkte. Echt een top ding, bedankt voor al jullie hulp! _/-\o_

Verwijderd

Cubic X schreef op woensdag 05 september 2007 @ 20:38:
Zo, vandaag toch maar de Linksys WRT54GL gehaald. Aangesloten en werkt perfect, inmiddels al 2 uur, 33 minuten draaiend en alles werkt nog. Bereik is super heb zelfs helemaal boven aan nog 89% signaal sterkte. Echt een top ding, bedankt voor al jullie hulp! _/-\o_
_/-\o_ goedzo O-)
en als je nog wat leuks wil doen met je linksys wrt54gl houd
www.dd-wrt.com in de gaten :9~

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-03 07:35
Zo.. knal mijn probleem hier maar ff in.

Er is een "nieuwe" firmware uit voor de WRT54GL namelijk 4.30.11
Echter als je deze installeert krijgt mijn Router een internet ip van @home.
Maar ik krijg geen internet meer, nu had ik de standaard 4.30.9 erop staan die het al tijd prima doet.
Daarna was ik dus flink de l** ik had namelijk geen internet meer en mijn router was nutteloos omdat je geen oude versie bij Linksys site kunt downloaden.
Dus had ik ff rondgezocht en eindelijk een 4.30.9 gevonden en die er maar in geflashed (slecht idee!!!)
Gelukkig kun je alles weer terug zetten door Reset 30 sec in te houden en nog 30 sec als de stroom ervanaf is.

Wat is nou mijn hele punt?
Ziet iemand wat er veranderd is in de nieuwste versie? Zo ja wat moet ik aanpassen om dit te laten werken?

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:34
PostalDude schreef op maandag 24 september 2007 @ 13:23:
Zo.. knal mijn probleem hier maar ff in.

Er is een "nieuwe" firmware uit voor de WRT54GL namelijk 4.30.11
Echter als je deze installeert krijgt mijn Router een internet ip van @home.
Maar ik krijg geen internet meer, nu had ik de standaard 4.30.9 erop staan die het al tijd prima doet.
Daarna was ik dus flink de l** ik had namelijk geen internet meer en mijn router was nutteloos omdat je geen oude versie bij Linksys site kunt downloaden.
Dus had ik ff rondgezocht en eindelijk een 4.30.9 gevonden en die er maar in geflashed (slecht idee!!!)
Gelukkig kun je alles weer terug zetten door Reset 30 sec in te houden en nog 30 sec als de stroom ervanaf is.

Wat is nou mijn hele punt?
Ziet iemand wat er veranderd is in de nieuwste versie? Zo ja wat moet ik aanpassen om dit te laten werken?
Met je probleem kan ik je niet specifiek helpen, maar wat ik ervan begrijp is dat in 4.30.11 de volgende veranderingen/fixes zitten:
Firmware 4.30.11
- Resolves issue with PPTP pass-through when WRT54GL v1.1 works with WRT54G v5, v6 and v8
- Update help information
- Daylight saving time schedule update
- TZO protocol update
- Resolves UPnP security issue
Zie http://www.linksysinfo.org/forums/showthread.php?t=54667
Pagina: 1