Toon posts:

Logitech MX Air muis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.blogotech.netsons.org/wp-content/immagini/logitech-mx-air-mouse.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.everythingusb.com/images/list/logitech-mx-air-news.jpg
Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2007/07/12/logi_mx_air_3.jpg

Logitech annonceert met de nieuwe Logitech MX Air oplaadbare, draadloze muis een nieuwe manier van PC navigatie. Deze veelzijdige laser muis functioneert op een bureau maar ook in de lucht.

De nieuwe Logitech muis werkt in grote lijnen hetzelfde als de afstandsbediening van een televisie, maar dan in meerdere dimensies. Met de MX Air Mouse kunnen mensen navigeren op een PC en genieten van muziek, foto’s, video of de HDTV terwijl ze lekker achterover leunen.

De PC fungeert steeds meer als het centrale opslagmedium en hub voor digitale media. Deze nieuwe functie vraagt in feite om een nieuwe manier van navigeren. Niet iedereen heeft immers een bureaublad in de nabije omgeving als zij gebruik willen maken van multimedia toepassingen.

Om navigatie in de ruimte mogelijk te maken, combineert de nieuwe Air Mouse drie technologiën: Freespace™ bewegingstechniek, gebarencommando’s en draadloze technologie. Met deze unieke combinatie kunnen gebruikers met één soepele polsbeweging de muis eenvoudig richten en mediabestanden afspelen.

“De MX Air Mouse introduceert een nieuw inzicht op het gebied van PC bediening en multimedia entertainment”, zegt Erik Charlton, Logitech product marketing directeur van de afdeling performance en games muizen. “De Air Mouse is bij uitstek geschikt voor mensen die naar muziek willen luisteren met behulp van de PC en gefrustreerd raken van het feit dat alle bediening plaats moet vinden op de PC. Waarom zou je telkens heen en weer lopen om nummers te selecteren en het volume aan te passen? Daarnaast is de muis ook handig voor mensen die bijvoorbeeld vakantiefoto’s willen laten zien op de bank. Ook surfen op Internet op een andere plek dan achter het bureau, wordt nu mogelijk. Denk aan het browsen op websites als YouTube of Grouper. Tot slot is de Air Mouse ideaal voor mensen die in het bezit zijn van een Media Center PC.”

Geavanceerde bediening – Freespace en gebarencommando’s
De Freespace bewegingstechnologie is speciaal ontworpen om snelle, accurate navigatie mogelijk te maken zonder de beperkingen van voorgaande in-air aanwijsapparaten. De gepatenteerde technologie is gebaseerd op een combinatie van MEMS (micro-electro-mechanische systemen) sensoren, DSP (digital signal processing) technologie en RF (radio frequentie) draadloze technologie. Dankzij deze combinatie van technologie kan de gebruiker de muis in elke willekeurige richting wijzen en op zeer intuïtieve wijze de cursor bedienen. Geavanceerde berekeningen maken onderscheid tussen bedoelde en niet-bedoelde bewegingen van de hand en elimineren alle trillingen en kleine bewegingen wanneer de gebruiker de muis bedient.

De speciale gebarencommando’s voegen ook een nieuwe dimensie toe aan de MX Air Mouse. Om bijvoorbeeld het volume van een toepassing aan te passen, is het mogelijk om met de cursor op het scherm de volumeschuif vast te pakken en met een eenvoudig gebaar naar links of rechts het geluidsniveau te wijzigen. Bij muziek resulteert een circulaire beweging met de klok mee in het commando ‘volgende nummer’ en andersom.

In plaats van een traditioneel scrollwiel is de MX Air Mouse uitgerust met een drukgevoelig scrollpaneel. Een lichte aanraking van de vinger over het oppervlak activeert het scrollmechanisme. De scrollsnelheid wordt automatisch aangepast aan de snelheid van de vingerbeweging. Veelgebruikte mediafuncties zoals afspelen / pauze, volume / dempen, terug en selecteren zijn eenvoudig toegankelijk in de lucht middels de oranje (backlight) verlichte duimknoppen.

Ontworpen voor veelzijdige toepassingen
De MX Air Mouse mag zeker gezien worden dankzij een glanzend zwarte, semi-transparante behuizing en ronde afwerking. De zorgvuldig gemodelleerde vorm garandeert optimaal comfort voor mensen die de muis op conventionele wijze gebruiken (op een bureau) en voor gebruik in de lucht. Bij gebruik als Air Mouse rusten de vingers van de gebruiker onder de muis en bedient de duim de knoppen.

De oplaadbare MX Air Mouse maakt gebruik van de Logitech 2.4 GHz digitale draadloze technologie met een bereik van tien meter. De stijlvolle oplaadstandaard neemt nauwelijks ruimte in beslag en dankzij de compacte 2.4 GHz micro-ontvanger is de MX Air Mouse eenvoudig aan te sluiten op een desktop PC of een notebook voor gebruik onderweg.

Prijs en verkrijgbaarheid
De Logitech MX Air Rechargeable Cordless Air Mouse is naar verwachting begin augustus leverbaar. De winkeladviesprijs is 149,99 Euro.

Weet iemand of deze al te bestellen is ? Zie alleen dat de Wehkamp deze op voorraad heeft :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Kijk eens

Alternate

Azerty

Eerste twee die ik bekijk.

Sander

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:19
En ook verkrijgbaar bij de Mediamarkt voor 149,- euro, weliswaar in het filiaal te Maastricht, maar ik neem aan dat het inmiddels in ieder filiaal verkrijgbaar is.

De pricewatch zegt ook al genoeg ;)
Lijkt me sterk dat de mediamarkt ze wel op voorraad heeft, en alle 22 winkels in de pricewatch niet, maar ben te lui om ze zelf allemaal na te gaan :9

Heb zelf al een multimedia remote met die ideale 2,4GHz techniek, maar zonder muis-functie.
Ben wel benieuwd naar ervaringen met dit stijlvolle beestje...

[ Voor 37% gewijzigd door DnnSke op 03-09-2007 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
olliepower schreef op maandag 03 september 2007 @ 09:40:
Kijk eens

Alternate

Azerty

Eerste twee die ik bekijk.

Sander
Daar had ik uiteraard ook gekeken maar dus niet leverbaar nog terwijl ik van de Logitech een mail kreeg dat deze leverbaar is!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze inmiddels via 4Launch binnen. Totaal € 114,- inclusief verzendkosten.

Wel even wennen maar werkt ontzettend goed. Tevens zijn ook alle knoppen instelbaar en kun je ook de documentschakelaar ( vista ) via 1 knop bedienen. In de lucht kun je deze gewoon vasthouden als een afstandbediening. Scrollen is nu via een touch en snel scrollen kun je de knop ingedrukt houden.

Uiterlijk is erg strak. Simpelweg de mooiste muis die er bestaat volgens mij.

Nu hopen dat het ook straks als een WII gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg benieuwd of deze muis ook onder Linux zijn functionaliteit heeft. Ik heb hem in de schappen zien liggen bij de MediaMarkt in Almere voor 149 europiekies, maar ik heb zo'n idee dat het met Linux niet meer zal zijn dan een veredelde muis. En daar vind ik hem dan net even te duur voor.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik heb deze muis ook, ben alleen nog even te lui om de software te installen. Zonder software doet hij iig dat air gedeelte, dat vind ik sowieso toch het meest handige. Zonder enige tweaking vind ik de muis in air modus byzonder goed en natuurlijk aanvoelen.

Petje af voor logitech, ik weet zeker dat het allemaal niet zo simpel is, op kleine triillingen en schokjes reaegeert ie bijvoorbeeld niet(ideaal), echter bij hele subtiele gerichte bewegingen pakt ie het gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De Lamborchini onder de muizen

ik heb deze muis vandaag gekocht, en het is ff wennen.
Eenmaal eraan gewend brengt hij zoveeel gemak aan mijn media center. :P

Must have voor mediacenter liefhebbers

10/10

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stairman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 10:21
Weet iemand of deze muis (en met name dan ook de bijbehorende software) ook op windows 2000 werkt? En zo ja heb ik dan functionele beperkingen, en welke zijn dat dan?

Bij Logitech is alleen software voor XP en Vista te downen.

Ik heb een oude laptop (PIII 1000 ) waar ik mijn films en muziek mee af speel. Ik gebruik nu een gewone draadloze muis, maar dit ding zou ideaal zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door stairman op 31-10-2007 13:22 . Reden: typo ]

Very funny Scotty, now beam up my clothes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is de muis dan niet duurder dan je laptop ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stairman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-02 10:21
Dat doet er toch niet toe. Ook al is hij oud, hij speelt nog prima films en muziek af op mijn TV. Ook internetfilms (uitzending gemist en youtube bijvoorbeeld) gaat prima.

En mocht hij het begeven, komt er wel weer iets anders waarbij ik die muis ook kan gebruiken.

Probleem is echter dat het een PIII 1000 is met slechts 128MB geheugen. W2000 draait prima, maar XP draait daar waarschijnlijk niet op. Vandaar mijn vraag.

Very funny Scotty, now beam up my clothes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 00:45

sus

is druk :+

supertof ding dit, heb er vanmiddag in de winkel even mee zitten spelen, en ligt inmiddels naast mijn TV voor de MCE bediening. Super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al ervaring met deze muis in combinatie met bv autocad of andere tekenpakketten?

zou ideaal zijn volgens mij maar "men" heeft het enkel over multimedia toepassingen...

ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
is deze muis ook voor dagelijks office gebruik geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
zijn er ook toepassingen in games? denk aan de Wii controller bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook deze muis, maar is er ook een manier om dat 'klik' geluid van het scrollpaneel uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Al mensen met MCE ervaring met dit mooie ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 11:19:
iemand al ervaring met deze muis in combinatie met bv autocad of andere tekenpakketten?

zou ideaal zijn volgens mij maar "men" heeft het enkel over multimedia toepassingen...

ben benieuwd!
Ik denk dat je deze muis niet moet kopen om te tekenen of voor autocad. Je kunt, ookal ben je geoefend lang niet zo snel en nauwkeurig werken! Voor een mediacenter is de muis zeer geschikt, maar voor de rest is het eigenlijk niet meer dan een gadget..

Dus denk er goed overna, alvorens je een dergelijk dure muis aankoopt. Wel moet ik zeggen dat het air gedeelte super werkt, maar je arm/schouder beweging is gewoon niet nauwkeurig genoeg. Mocht dat aan te leren zijn, zal dat wel behoorlijk wat extra oefening en tijd kosten dan het aanleren van de normale hand-pols muisbeweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat ik mij afvroeg is of de freespace bewegingen te mappen zijn naar toets combinaties in bepaalde apps. Ik zit al een hele tijd met het idee mn muis te kunnen kantelen als ik in een fps game om een hoekje wil kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Is er iemand dit deze muis werkend heeft onder Windows 7 64-bit?
Krijg hem namenlijk met geen mogelijkheid aan de gang :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanFrederik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-11-2024
noteboeki schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 18:04:
Is er iemand dit deze muis werkend heeft onder Windows 7 64-bit?
Krijg hem namenlijk met geen mogelijkheid aan de gang :X
Ik heb de muis gewoon aan de gang gekregen.

Gewoon plug and play bij mij.
Pagina: 1