[SBS2003] Remote Workplace na x tijd onbereikbaar steeds

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-02 20:51
Hallo,

Ik heb een SBS 2k3 server voor mailproces e.d. Windows 2k3 Small Bussiness Server heeft hier een tooltje voor om de server mee te beheren en is bereikbaar standaard onder <adres>/Remote.

Echter, na zoveel tijd is dat adres onbereikbaar. In de log's van IIS is niets te vinden. Iets wat ik héél vreemd vind.

Als ik in Serverbeheer de firewall opnieuw configureer, en weer Remote Workplace aanvink in het lijstje wat beschikbaar is via internet, gaat ie alles opnieuw configureren (RAS etc) en dan is hij weer bereikbaar, echter tijdelijk.

De website standaardwebsite is gewoon "actief" volgens IIS management en ondervind verder ook geen problemen. (De standaard website kun je ook gewoon opkomen, echter als je klikt op Remote Workplace dan krijg je een "pagina kan niet worden gevonden")

Als ik direct naar het IP toesurf precies hetzelfde probleem dus het is ook geen DNS probleempje.

De techpage's van Microsoft bieden ook geen uitkomst in mijn geval. Staat alleen beknopt uitgelegd hoe je Remote Workplace installeerd. Iets wat bij mij geen probleem is. Het up houden alleen wel.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat bedoel je met "onbereikbaar"? Er zijn vast in de eventlogs of andere logfiles iets te vinden. Wat krijgt een client precies te zien?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• RedHat
Ik heb de logs nagekeken.
Paar keer een printer fout (is opgelost)

Sharepoint, paar keer een foutje (heeft hier niets mee te maken dunkt me?)

En deze een keer voorbij gekomen
Het filter DSRestore kan geen verbinding met de lokale SAM-server maken. De geretourneerde fout is <id:997>.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
En een paar keer W32Time over een onbereikbare time-server...

Voor de rest kan ik nies vinden over het proces wat /Remote aanstuurt (virtuele website)

[ Voor 3% gewijzigd door RedHat op 04-09-2007 12:45 ]

Verwijderd

Maar wat bedoel je nou met onbereikbaar?

• RedHat
Op het moment dat je http://adres intikt, krijg je startpagina van SBS 2k3. Als je klikt op "bureaubladen/server beheren" krijg je een page cannot be found, totaal onbereikbaar dus.

Ik heb in IIS een extra site aangemaakt op een andere poort die direct naar het Remote programma gaat (C:\wwwroot\Remote oid) en dat werkt vooralsnog.

Ik hou het even in de gaten. Hij geneert geen error omdat de site zelf wel in stand blijft, alleen het remoteprogramma (wat standaard bij sbs in de "standaardwebsite" onder iis management zit) gaat "down". Daarom genereert ie ook geen error denk ik.

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06-2025
RedHat schreef op woensdag 05 september 2007 @ 10:32:
Op het moment dat je http://adres intikt, krijg je startpagina van SBS 2k3. Als je klikt op "bureaubladen/server beheren" krijg je een page cannot be found, totaal onbereikbaar dus.

Ik heb in IIS een extra site aangemaakt op een andere poort die direct naar het Remote programma gaat (C:\wwwroot\Remote oid) en dat werkt vooralsnog.

Ik hou het even in de gaten. Hij geneert geen error omdat de site zelf wel in stand blijft, alleen het remoteprogramma (wat standaard bij sbs in de "standaardwebsite" onder iis management zit) gaat "down". Daarom genereert ie ook geen error denk ik.
Er is een klein verschil tussen 'totaal niet bereikbaar' en 'remote workplace werkt niet'. In jou geval is de server gewoon te bereiken via bekende en standaard routes. Dus HTTP werkt gewoon maar kan IIS de Remote Workplace scripts/applicatie niet vinden.

Is het mogelijk om de loglevels van IIS omhoog te krikken, zodat je meer output ziet van wat er gebeurd? Ik had overigens deze fout op een andere applicatie zelf ook, en dat bleek een asp fout te zijn: Omdat asp niet geinstalleerd was gaf IIS een 404 op alle asp pagina's. Lijkt me in jou geval niet de oorzaak.
Pagina: 1