Toon posts:

Welke Writer is het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een CD ReWriter kopen, maar weet er bijna niets over. Ik wil een CD Writer die alle CD's kan pakken. Nou heb je IDE en SCSI Writers, maar welke van deze twee is nou het beste?

Verder wil ik weten welke speed het beste is voor het Writen en welke writer. Ik wil ongeveer 400 gulden uitgeven, maar het mag ook 75 gulden erboven zitten.

Bij www.eynstein.nl ben ik bij de volgende link: http://www.eynstein.nl/gg/34.html twee Writers tegen gekomen; Yamaha Crw8424e-vk en Plextor Plextor 8x32x4 IDE welke van deze twee is volgens jullie goed en welke van die andere? Als jullie een beter Writer weten dan wil ik dat heel graag weten.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:35

Wimo.

Shake and Bake!

Ikzelf heb een plextor 8/20 scsi dat kost wel wat meer maar dan heb je ook wat (alhoewel ide het tegenwoordig ook goed doet)
Maar als ik zou moeten kiezen tussen die 2 zou ik zeker voor plextor gaan!

Verwijderd

Voor 400 gulden kan je bij V&D een HP of Artec rewriter kopen (4x4x24x). Ikzelf heb een Artec gekocht (niet bij V&D, maar de Makro)en ben er zeer tevreden over. Een SCSI brander is sneller dan een IDE, maar tegenwoordig is dit verschil minimaal. SCSI heeft wel andere voordelen die misschien voor jou van minder belang zullen zijn. Er zijn genoeg goede writers waaronder TEAC, Artec, Sony, Yamaha, Plextor, Philips etc.. Maar blijf van HP af. Zelf heb ik er slechte ervaringen mee gehad en ook andere mensen die ik ken, zijn niet bepaald tevreden over dit merk.

Verwijderd

Als je systeem het aankan (let vooral op dat je een goede schijf hebt, veel rammetjes, lekkere CPU en vooral dat je je harde schijf goed onderhoud (regelmatig écht leeghalen en defragmenteren) dan raad ik écht de Plextor 12*10*32 aan. Lekker snelle bak, en heeeeeel goed mede door de smart Buffer...

Verwijderd

Eh Reddie....hij had het over 400 gulden. Het mocht 75,- duurder zijn en dat red je niet met een Plextor!

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Ricoh, jongens! Ricoh. :D
Kosten de laatste tijd bizar weinig voor best wel veel: 8x4x32 op IDE. Eén nadeel: ze werken niet (goed) met Adaptec EasyCD Creator :(

...With a touch of magic¿

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Eén nadeel: ze werken niet (goed) met Adaptec EasyCD Creator
nadeel? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu dat het niet uitmaakt of ik een SCSI of IDE Rewriter neem. Ik kan denk ik heel misschien geld vrijmaken voor die Plextor, maar ik wil toch graag weten of er misschien niet ander goede writer is die ik voor het bedrag dat ik heb verteld( 400 + 75)kan kopen. Ik wil ook meteen RobiNET ONLINE en reddie bedanken, omdat zij het duidelijkst zijn. als jullie nog iets weten wil ik het graag horen. Wimmo je moet me wel vertellen waarom die Plextor goed is, zoals ik je al heb verteld, ik weet nopes over Rewriters. :(

Verwijderd

SCSI is niet snelle maar belast de processor van de computer minder. Met SCSI kun je gewoon branden en bij wijze van spreke een spelletje op de computer spelen tijdens het branden zonder dat er een buffer-underrun ontstaat (tot op zekere hoogte natuurlijk).
Bovendien kun je met een SCSI-brander en SCSI-CDROM van CD op CD kopieren, zelfs op 12-speed en dat kan met IDE onmogelijk of met veel risico van misbranden.

Ik heb zelf een 12x4x32 SCSI brander van Plextor en dat is reed-te-snel :)

Verwijderd

Welke fikker de beste is kon je gewoon niet uit. Iedereen vind zijn fikker het beste.

Nu moet je kiezen tussen de Yamaha8424E (die heb ik zelf) en de Plextor8432 IDE. Ik heb dus zelf de Yamaha en ik kan er dus alles mee fikken. Het is een perfecte fikker gewoon. De Plextor heb ik geen persoonlijke ervaring mee. Maar Plextor is toch een bekende merk in de fikker scene. Ik raad je dus op persoonlijke gronden de Yamaha aan.

Zie maar wat je er mee doet.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

yamaha is idd errug goed, ik kan hem je aanraden

How bad is it on a scale from one to Spurs

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Er wordt niet gevraagd naar persoonlijke meningen.

Er zijn mensnen die weten welek writer het beste is en dat wil je weten, misschien hebben die ergens ooit op een site een test gezien, waaruit dat blijkt dat de een beter is, dus een objectieve mening.

Niet van ik heb een .... en die is goed. Welke is de beste

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
ik zou zeggen kijk es naar wat reviews op bijv. www.anandtech.com of op www.gamecopyworld.com

zelf heb ik een HP die nu (alweer) kapot is, die moet je in ieder geval NOOIT NOOIT NOOIT nemen

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Wimmo je moet me wel vertellen waarom die Plextor goed is
Dat zeg ik omdat ik al een teac,philips en een yamaha writer heb gehad.. maar nu heb ik een plextor en die bevalt me gewoon het beste... ik heb nu al zo'n 350 cd's gemaakt en geen coasters :)

offtopic:
Het is Wimo en niet Wimmo.. :9
Pagina: 1