Toon posts:

[XP] Windows klok zonder datum weergave?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn taakbalk langs de rand van het scherm omhoogstaan, alleen heeft de windows klok besloten dat ie daarom behalve de tijd ook nog de dag en de datum moet weergeven... en ik kan niet ondekken waar ik dit wijzig of uitzet. Er zijn al 2 topics over geweest op GoT (uit 2001 :+ ) maar ook daar kwam geen antwoord. Ik hoop dat onderhand iemand weet hoe ik zorg dat ik alleen de tijd zie, en er geen 2 regels in beslag worden genomen door voor mij zinloze info :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zwaar relevant: welk OS?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-03 13:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heb je misschien een hoge taskbar? Hoe meer ruimte, hoe meer informatie er bij de tijd staat.
Ik heb XP met classic view, en als de taskbar een regel is zie ik alleen de tijd, twee regels geeft tijd en dag, drie regels geeft tijd, dag en datum.
Ik denk dat als je XP met XP view hebt je bij twee regels al alles ziet omdat die taskbar veel dikker is.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K, sorry, Windows XP, SP 2, op een dual screen setup.

Maasluip, zoals ik schreef heb ik mn taskbar "omhoog" staan langs de rand van het scherm, en inderdaad, zoals jij zegt, maakt hij dan 3 regels vrij voor de klok.

Afbeeldingslocatie: http://stefan.homeunix.org/hosted_pics/tweaker/xpclock.JPG

Zo ziet het er dus uit. Aangezien alleen de tijd voor mij relevant is, zou ik graag de datum en dag regel weg zien te krijgen...

Kleine toevoeging nog, met TweakUI krijg ik het niet gedaan iig

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 14:21 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Via Google is te lezen dat dat met standaard Windows onmogelijk is. Je zult er een extra programmatje voor moeten installeren.
Welk programma dat is weet ik niet maar is met Google te vinden.

Wel leuk is de reden waarom de klok geen seconden toont: te veel geheugen gebruik wat indertijd toen de minimum eisen van Windows nog op 80386+4MB lag gewoon te veel was.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Maasluip schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:37:
Wel leuk is de reden waarom de klok geen seconden toont: te veel geheugen gebruik wat indertijd toen de minimum eisen van Windows nog op 80386+4MB lag gewoon te veel was.
Onzin!,
Zelfs mijn eerste Windows 1.02 had een klok die seconden aangaf http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_1.01

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap gewoon niet waarom windows zo ontzettend eigenwijs moet zijn... :/ Ik had gehoopt dat het via 't register ofzo wel te doen zou zijn. Ik kan die hele klok wel uitzetten, maar dan mis ik de tijd dus 8)7

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:12
Heb je het al uitgevonden?
Zo niet:
Je balk is te breed waardoor Windows die extra info neer gaat zetten.
Rechtermuisknop op de balk en dan taakbalk vergrendelen uitzetten. Dan pak je de rand beet en schuif je die naar binnen toe totdat je je datum kwijt bent.
Daarna weer vergrendelen en klaar. Geen TweakUI nodig.
Ja, je balk is dan wel een stukje kleiner.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

djexplo schreef op maandag 03 september 2007 @ 14:42:
[...]

Onzin!,
Zelfs mijn eerste Windows 1.02 had een klok die seconden aangaf http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_1.01
Let me rephrase that: Toen de minimum eisen van windows 95 nog 4MB waren...

Daarbij had Windows 1.02 geen klok in de taakbalk, was de klokroutine heel wat kleiner dan nu, stond Windows multitasking en paging nog in de kinderschoenen en de popup klok die je in XP krijgt geeft ook gewoon seconden aan.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:17

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

TClockEx, google erop. Geweldig tooltje wat ik thuis ook gebruik. :)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1