Toon posts:

mobo saboteren voor RMA

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ahum,

Ik zou hier graag advies willen over een niet zo nette manier van handelen t.o.v. Asus, maar ik ben een beetje ten einde raad.
Ik heb dus een mobo, een A8N SLI die harddisks vernielt. Zie ook dit korte topicje A8N SLI sloopt HD's
In het kort komt het erop neer dat ik 5 schijven in een jaar versleten heb met dit mobo. Alle andere hardware heb ik vervangen en dat mocht niet baten. Inmiddels heb ik het mobo vervangen en blijven de HD's heel.
Het probleem is dat als ik het bord RMA stuur, Asus het test en geen problemen ondervindt. De schijven gaan dan ook pas gemiddeld na 5-6 weken kapot.
Nu was ik eraan aan het denken om even met 2 accu-klemmen langs wat pinnekes op het mobo te gaan zodat het bord definitief defect is en het dan RMA te sturen. Ik weet het, het is niet netjes, maar ik weet het anders ook niet meer. Ik durf er geen schijf meer aan te hangen en heb er toch een goeie 100 euro voor betaald.

Wat is jullie mening?

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Eerlijk duurt het langst, want garantie claimen op iets wat je zelf kapot maakt is fraude. Dus gewoon de winkel overtuigen van je probleem en proberen aantonen dat het aan het bord ligt.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik zou het iig niet met vloeistoffen proberen, dat valt over het algemeen niet onder de garantie. Verder zou ik het zo subtiel mogelijk proberen te doen.
Modbreak:Ook jij mag je mail checken. Hoe "klein" de criminaliteit ook is, het is duidelijk op GoT verboden om het aan te moedigen :/

[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 03-09-2007 02:04 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Foei.

Maarja, slechte service van Asus vind ik wel (3 maanden RMA dit dat...)

Bewijs het hun maar?

[ Voor 75% gewijzigd door Snake op 03-09-2007 00:48 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:17
Ik zou het zowiezo niet op GoT proberen. Vervalsing oplichting regeltjes verbuigen en aanverwante dingetjes zijn hier niet echt welkom.

Verwijderd

Heb je het moederbord nu al wel of niet naar ASUS verzonden? Zoals ik het lees begrijp ik dat je er bij voorbaat vanuit gaat dat ASUS niets zal vinden en het daarom zo wilt saboteren dat je een garantie voor jezelf hebt dat je een nieuwe krijgt?

Lijkt mij dat als er iets mis is met het moederbord dat men dat wel zal vinden als je een duidelijke omschrijving van de klachten erbij doet. Bovendien misschien is het probleem wel iets exotisch waar men in de toekomst rekening mee kan houden maar zal men minder snel vinden als je het zelf nog eens extra saboteert.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 01:02

Yor

Yor1313#2571

Je schrijft dat je zelf al een nieuw mobo hebt, het gaat dus puur om je geld/principe.

Stuur dat bord wederom rma, met een begeleidende brief erbij met uitleg van de voorkomende fout.
Misschien zijn ze dan genegen om het bord zelf 3 maanden te testen, immers als zij weten dat je het niet direct nodig hebt, kunnen ze het ook daadwerkelijk 3 maanden testen. Anders heb ik nog wel een harde schijf die ik wel wil opofferen , stuur maar op en kijken we eens of jij niet de oorzaak bent? ( statisch geladen, rare stroomkring in je huis, voodoo spells weet ik wat???)

http://yor.minitroopers.com

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:26

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:42:
Ik zou hier graag advies willen over een niet zo nette manier van handelen
Om hier als eerste maar op in te gaan, niet legale adviezen hoef je niet te vragen of verwachten op T.net :)
Het probleem is dat als ik het bord RMA stuur, Asus het test en geen problemen ondervindt.
Zoals je het nu zegt, haal ik uit je woorden dat je het bord nog niet RMA hebt gestuurd? Ik zou dat eerst doen voor je allerlei mogelijkheden gaat aanhalen om ze alsnog te overtuigen heb bord te vervangen.

Zoals gebruikelijk bij een RMA doe je er goed aan heel duidelijk aan te geven wat het probleem is zodat de fabrikant zonodig gericht naar het probleem kan kijken. Nu geef je ze die kans al niet eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik realiseer me dat dit topic niet helemaal wenselijk is hier op GoT, maar ik wil toch graag een mening hebben van mensen met verstand van hardware en RMA-gedoe. Ik los het het liefst ook gewoon netjes op, maar ik zie de bui al hangen. Over en weer verzenden, hoop correspondentie (en verzendkosten). Ik heb het bord nog niet naar asus verzonden. Een ander bord met vage klachten heb ik via 4launch al een keer proberen te RMA'en, maar die ligt dus netjes bij de verzameling met de mededeling van 4launch dat ie niet kapot is (en 16 euro betaald voor testen). De ellende met dit soort gevallen is dat problemen zich na verloop van tijd pas voordoen. En testen van leveranciers en fabrikanten alleen maar momentopnamen zijn. Ik begrijp natuurlijk ook dat leveranciers geen tijd hebben om een systeem effe 6 weken te testen. Maar een mobo omruilen zonder dat zij vinden dat het defect is gebeurd dus niet. Ik heb hier ervaring mee.
Thanks voor de replies iig, mocht dit topic geloten zijn als ik morgenochtend weer kom kijken.

edit
Om hier als eerste maar op in te gaan, niet legale adviezen hoef je niet te vragen of verwachten op T.net :)
Ik vraag niet om niet-legale adviezen. Ik vraag om jullie mening en die krijg ik zo te zien, waarvoor dank.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 01:09 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Weet je zeker dat je alles hebt vervangen? Voeding zou een grote aanrader zijn, of aarding verzorgen?

En anders, ja via de niet-nette manier iets verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op maandag 03 september 2007 @ 01:08:
Weet je zeker dat je alles hebt vervangen? Voeding zou een grote aanrader zijn, of aarding verzorgen?

En anders, ja via de niet-nette manier iets verzinnen.
Ja dat weet ik zeker. Ik heb zelfs het mobo (als laatste) vervangen en nu lijkt het probleem opgelost te zijn.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou gewoon opsturen. Erbij zeggen, na vervanging van alle onderdelen behalve het moederbord gaan steeds harde schijven stuk. Als je meteen erbij zegt dat de sata controller randomfouten geeft. Hoef je niets te doen. Gewoon een andere claimen. Als je dezelfde terug krijgt dan weer claimen dat het in Windows en Linux dit geintje gebeurd en dat het mb al is getest met standaard tools en dat er dan niets aan de hand is. Laten ze maar de boel testen. Wat kan je gebeuren?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
3 x of meer verzendkosten betalen à weet ik hoeveel euro. Voor dat geld kan ik beter een nieuwe A8N kopen en deze ritueel verbranden. Dat is nl. ook een beetje het probleem en de reden van dit topic...

offtopic:
nu is het echt bedtijd hier. weltrusten mensen

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 11:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou ben ik ook weleens tegen zo'n soort probleem aangelopen met zowel Asus/MSI/Epox.
(Dit was bedrijfsmatig)

Na het heen en weer gestuur/gebel waar een hoop tijd/geld inging zitten en erg vervelend werdt op den duur heb ik toen ook het 'recht in eigen handen genomen'.
In twijfel gevallen is het zeker aan te raden te doen (ik weet dat ik dit misschien niet mag zeggen)
Modbreak:Nou, doe het dan ook niet :/

Check je mail.

maar wel zo onopvallend mogelijk.

In dit soort gevallen is het ook aan te raden om direct contact te zoeken met de fabricant als het niet zonder problemen via een winkel kan, dit kost in veel gevallen extra en wees eerlijk ze zullen het niet meer dan 1 of 2 dagen testen.

In de meeste gevallen nemen ze alleen steekproeven, en sturen ze gelijk een vervangend model terug. Nou durf ik niet te zeggen of dit ook voor een enkel verstuurd produkt geldt.

Nou had ik op mijn werk zelf wat testtools, pci diagnose kaartjes met een led erop die een bepaalde code gaven en deze kon ik opzoeken in de bijgeleverde documentatie. Hiermee kon ikzelf een betere error omschrijving bijleveren bij de RMA's en 9 van de 10 keer kreeg ik dan ook geen tegenbericht.

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 03-09-2007 02:20 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-05 01:00

n00bs

Het is weer Zomer!

Tomsworld schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:44:
Eerlijk duurt het langst, want garantie claimen op iets wat je zelf kapot maakt is fraude. Dus gewoon de winkel overtuigen van je probleem en proberen aantonen dat het aan het bord ligt.
Eerlijkheid gaat bij Asus TE lang duren... laat hem gewoon zijn bord opblazen...
Modbreak:Ook jij check je mail. Dit soort ranzigheid willen we hier op GoT echt niet lezen.

Overigens zou ik ASAP een nieuw mobo kopen! en dat mobo never nooit niet meer gebruiken. Misschien is dat type wel gewoon gaar.

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 03-09-2007 02:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik realiseer me dat dit topic niet helemaal wenselijk is hier op GoT
Post het dan niet.

Het Algemene Beleid is duidelijk genoeg - kleine criminaliteit, dus ook garantiefraude, bespreken we niet op GoT. Hoe slecht je ook behandeld meent te zijn door een bedrijf, door zelf de fout in te gaan maak je het alleen maar erger. Check je mail :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.