Toon posts:

[XP] BSODs bij reinstall op desktop PC*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo all,

Probleem;
ik heb met mijn laptop (met standaard XP Media Centre) op een externe harde schijf (vanuit mijn desktop pc) een XP-home installatie gezet. (om mijn desktop pc weer aan de praat te krijgen...)

Als ik nu mijn laptop opstart, geeft hij 2 keuzes weer, waarbij hij standaard binnen een halve seconde de XP-home kiest (die dan niet eens is aangesloten....)

Heeft iemand enig idee hoe ik mijn laptop kan vertellen dat er maar 1 installatie van XP op mijn laptop staat?
Misschien dom, maar ik had het middels een herstelpunt geprobeerd, dit werkte niet...

(specs niet nodig in dit geval, toch?)

Thanks in advance!

• zonglew00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-02 08:40
boot.ini file

Kijk ook eens in je systeem>geadvan>opstart enzo

Ohja FAQ help ook...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-03 13:18

Haan

dotnetter

Even om het te snappen: je hebt de schijf uit je desktop gehaald en die in een externe behuizing gedaan, en toen daarop Windows XP geïnstalleerd met de externe schijf aangesloten op je laptop?

Dat is ten eerste een zeer interessante manier van repareren :P (waarom was het niet mogelijk om te installeren op de desktop zelf) en ten tweede gaat dat niet echt werken, want nu is die installatie gebaseerd op je laptop en dat zal nooit goed werken op je desktop (als het al werkt).

Maargoed, nu je probleem:
ga naar Start -> uitvoeren -> msconfig /4 , dan zie je het boot.ini bestand.

Als het goed is, staan daar nu twee Windows installaties, een Media Centre en een XP Home. Ik heb hier geen tweemaal Windows geïnstalleerd, maar als het goed is, kan je instellen welke van de twee als default gekozen moet worden, en ook hoeveel tijd je hebt om te kiezen tussen de twee.

Andere optie is om boot.ini te openen in de root van je C:\ schijf en daar de verwijzing naar XP Home weg te halen.

Succes :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:46:
Even om het te snappen: je hebt de schijf uit je desktop gehaald en die in een externe behuizing gedaan, en toen daarop Windows XP geïnstalleerd met de externe schijf aangesloten op je laptop?

Dat is ten eerste een zeer interessante manier van repareren :P (waarom was het niet mogelijk om te installeren op de desktop zelf) en ten tweede gaat dat niet echt werken, want nu is die installatie gebaseerd op je laptop en dat zal nooit goed werken op je desktop (als het al werkt).
Hey,
thanks voor je tips, werkte perfect (so far, heb nog niet gereboot...). Ik kon XP op mijn desktop niet reinstallen vanwege blauwe schermen die zelfs tijdens mijn installatie opdoken. Was al bang dat dit niet ging werken, maar ik vond het wel leuk om te proberen.. Zal hem even opnieuw formatteren en weer in mijn desktop hangen...
Nogmaals thanks! Jullie zijn echt slim allemaal (althans, de meeste denk ik..)

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-03 09:50
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:42:
[...]

Hey,
thanks voor je tips, werkte perfect (so far, heb nog niet gereboot...). Ik kon XP op mijn desktop niet reinstallen vanwege blauwe schermen die zelfs tijdens mijn installatie opdoken. Was al bang dat dit niet ging werken, maar ik vond het wel leuk om te proberen.. Zal hem even opnieuw formatteren en weer in mijn desktop hangen...
Nogmaals thanks! Jullie zijn echt slim allemaal (althans, de meeste denk ik..)
om maar meteen je volgende probleem op te lossen.. ik weet bijna zeker dat de manier waarop je het nu probeerd ook niet gaat werken. Welke melding stond er op je BSOD?

Probeer eens een linux live cd'tje te starten..

Verwijderd

Topicstarter
iets met file list corrupt?
ik werd gek van al die blauwe schermen...
Hoe kom ik aan een Linux Live CD'tje (en hoe helpt die mij beter dan een xp-installatie?)

Verwijderd

Topicstarter
waarom gaat deze manier dan ook niet werken en buiten die Linux Live CD (waar vind ik die?) wat zijn verder mijn opties?
ik was al zo trots op mezelf dat ik een legale cd met legale code van xp had... ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:24:
iets met file list corrupt?
ik werd gek van al die blauwe schermen...
PFN_FILE_LIST_CORRUPT en andere BSOD meldingen kan je opzoeken.

Bovendien hebben we een Windows XP en 2000 BSOD guide waar je wat mee kan doen.
Als je een grote varieteit aan BSOD meldingen krijgt dan zou je ook nog eens goed naar je hardware kunnen kijken, geheugen en HDD zijn dan vaak de eerste verdachten.

Het is hier wel de bedoeling dat je met alle informatie die op het forum ook aanwezig is in bijvoorbeeld de diverse FAQs wat doet in plaats van alleen maar vragen stellen wat je moet doen ;)
Van zelf dingen proberen is nog nooit iemand slechter geworden :)

Verder nog even dit: je echte probleem is dat je je desktop PC niet geinstalleerd krijgt, dan is het wel zo handig om daar meer gegevens over te vermelden.
Wat voor PC is dat (moederbord e.d.), en werkte alles voorheen wel?

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 04-09-2007 15:26 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1