kan geen nieuw IP adres verkrijgen (geen verbinding modem)

Pagina: 1
Acties:
  • 11.165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:30
Ik heb het volgende probleem:

Mijn lan, wlan en usb wlan, in mijn computer met XP kunnen geen verbinding krijgen met mijn experiabox KPN (Thomson Speedtouch 780). Elke keer krijg ik "geen netwerkadres verkrijgen". KPN gebeld en tot de 3de lijns door gekomen. Uiteindelijk zouden ze een monteur sturen met een nieuw thomson modem. Zondag toch maar een laptop opgehaald. Met de laptop lukte het direkt contact te maken dus de monteur maar afgebeld. Het probleem zit dus in mijn desktop.

Alles geprobeert van reset van de experiabox, herinstalleren van de lan en wlan kaart. Zelfs met een geleende wlan usb adapter krijg ik dezelfde uitkomst.
Winsockfix gedraaid
handmatig invoeren van de adressen (via helpdesk kpn en zelf)
kijken of DHCP client draait (ja hij draait)
DHCP client opnieuw opgestart
Wireless zero confiuration staat op autom.
TCP/IP NetBIOS helper staat op autom.
zonder firewall geprobeerd
ander kabels
alles op auto zetten

het werkt allemaal niet.

Wlan ziet wel de netwerken in de buurt maar kan net zoals de lan verbinding geen netwerkadres verkrijgen

Als ik cmd ipconfig doe krijg ik het volgende
Voor lan
autoconfiguratie IP adres ..........: 169.254.11.68
Subnetmasker........................: 255.255.0.0
IP-adres............................: ?
Standaardgateway....................:

voor Wlan
autoconfiguratie IP adres ..........: 0.0.0.0
Subnetmasker........................: 0.0.0.0

Doe ik cmd ipconfig /renew dan krijg ik de volgende mededeling:

Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Lan verbinding
Kan geen
contact met de DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen

autoconfiguratie IP adres ..........: 169.254.11.68

voor Wlan
autoconfiguratie IP adres ..........: 169.254.11.67

Het vreemde is dat als ik bij geavanceerde TCP/IP-instellingen kijk er bij IP-instellingen staat DHCP ingeschakeld staat.

Doe ipconfig /all
krijg ik elke keer weer 169.254.11.67 en niet 192.168.1.70 wat de instelling van mijn laptop is (en die doet het wel)
Daarna kan ik niet pingen naar mijn experiabox. Volgens mij krijg ik met ipconfig /all niet de juiste instellingen.

als ik handmatig 192.168.1.70 of 69 invoer staat er geen 2schermpjes met uitroepteken rechts onder in de taakbalk maar contact met de experiabox of internet lukt dan niet.

Bovenstaande heb ik geprobeert met en zonder firewall en met en zonder uitschakelen van de wlan kaart.

Tevens heb ik de boel verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw opgestart daarna had ik hetzelfde resultaat.

Mijn Thomson speedtouch 780 geeft dit aan:
Interface - LocalNetwork

Interface-informatie
Interfacegroep: lan

TCP/IP-configuratie
Auto-IP: Uitgeschakeld
DHCP-server gebruiken: Ingeschakeld

IP-adressen
IP-adres/-masker Type
10.0.0.138/24 Statisch
192.168.1.254/24 Statisch

DHCP-groepen
DHCP-groepsnaam Adresbereik Gateway
LAN_private 192.168.1.70 - 192.168.1.253 192.168.1.254

Mijn laptop die werkt geeft dit:
IP-adres: 192.168.1.70
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.254
DHCP-server: 192.168.1.254
Lease verkregen: 2-9-2007 12:19:24
Lease verloopt: 3-9-2007 12:19:24
DNS-server: 192.168.1.254
WINS-server:

Mijn computer die geen verbinding kan maken geeft dit aan:
IP-adres: 169.254.11.68
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway:
DNS-server:
WINS-server:

Via google, veel lezen en later via troubleshooter ben ik zover gekomen. Zou iemand me kunnen helpen _/-\o_ ik kom er niet meer uit.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Simpel, de Experiabox is nogal kieskeurig wat betreft de ondersteunde netwerkkaarten. Ik had ook niets dan problemen met m'n RaLink 2500-chip, op een merkloos PCI-kaartje in m'n desktop, terwijl m'n laptop zonder problemen verbinding maakte.

Het 169.254.x.y-adres is een zogeheten APIPA, en wordt door Windows automatisch toegekend als binnen een bepaalde tijd geen IP-adres verkregen wordt via DHCP. Doordat dit adres in een andere range dan je Experiabox zit, kun je deze niet bereiken.

Je Experiabox lust je kaart simpelweg niet.

Edit: oh, het is dus met alle kaarten in één systeem. Heb je niet op een of andere manier je PC geblokkeerd in je Experiabox?

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 03-09-2007 00:42 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:16

Haan

dotnetter

Die 169.254.xx.xx adressen zijn standaard ip-adressen, die krijg je als je geen ip-adres krijgt toegewezen van een DHCP-server, dus daar gaat inderdaad iets fout.
Probeer voor de grap eens om handmatig een ip-adres te geven? (bijvoorbeeld dezelfde gegevens als die laptop krijgt, alleen dan met 192.168.1.71)

Heeft je pc voorheen wel gewoon goed gewerkt? Probeer eens op te starten met alle overbodige services en opstart-programma's uit:
start->uitvoeren->msconfig /5 -> vinkje 'alle Microsoft services verbergen aanvinken -> alles uitschakelen
en het tabblad ernaast ook alles uitschakelen (en dan rebooten)
Werkt het dan wel, dan is er een programma of service die de boel verhindert.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ziet er tamelijk grondig uit ... ehm als ik het zo lees denk ik toch stieken een firewall

wat gebeurt er met een bootcd, partpe oid, ubuntu kunnen die wel bij het netwerk

welkom op got
mooie post voor een nieuweling, eindeijk iemand die eens een beetje zijn best doet

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 03-09-2007 00:43 ]

Iperf

Verwijderd

Heb je al geprobeert om eerst ipconfig /release te gebruiken.
Gevolgd door ipconfig /renew?

(wat voor moederbord heb je trouwens? In verband met de nvidia netwerk manager)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 00:57 ]

• humptydumpty
Wat ik nog vergeten te melden ben is dat ik ook een systeemherstel heb gedaan naar een paar dagen terug toen ik nog wel verbinding had. Dat heeft niet geholpen. De verbindingen werkten meer dan een jaar goed en geen enkel probleem mee gehad. Ook een virusscan gedaan, niets gevonden.

Lan kaart: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Wlan kaart:RT 2500 USB Wireless LAN Card
Moederbord: MSI MS-7024

@Haan
Handmatig invoeren voor Thomson Experiabox KPN(Zet het hier maar neer dan hoeft de volgende niet te zoeken):
Ip-adres: 192.168.1.71
Subnetmask: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.254

Voorkeurs-DNS-Server:
DNS-server
- de KPN Experia Box fungeert als DNS-server (dus 192.168.1.254 ?)
- externe DNS-servers van KPN zijn 195.121.1.34 en 195.121.1.66

Als ik dan de experiabox probeer te bereiken via IE (http//:192.168.1.254) kan hij de pagina niet weergeven. Wel verdwijnt het lan kaart symbool uit de taakbak rechts beneden. Als ik via cmd de opdracht ping 192.168.1.254 doe krijg ik "Time-out bij opdracht". Zowel voor de ene DNS als de dns van de experiabox.

Wat ik raar vind is dat ik bij ipconfig /all bij mijn laptop de regel DHCP-server 192.168.1.254 geeft en bij mijn desktop niet.

Als ik bij systeeminfo kijk en dan Systeemoverzicht/onderdelen/Netwerk/Adapter zie ik staan mijn lan en wlan kaart de zojuist ingevoerde ip, ip-subnet en gateway maar bij "DHCP ingeschakeld" staat Nee.

@ Haan en codecaster
Nee met start->uitvoeren->msconfig /5 -> vinkje 'alle Microsoft services verbergen aanvinken -> alles uitschakelen en het tabblad ernaast ook alles uitschakelen (en dan rebooten)
hou ik hetzelfde probleem (start dan wel lekker snel op :) ) kan niet pingen naar de box, via IE werkt ook niet. release renew gedaan krijg hetzelfde resultaat als hier onder. Als ik nu bij Systeemoverzicht/onderdelen/Netwerk/Adapter kijk staat de DHCP wel ingeschakeld.

@ ureal
Met het ipconfig /release krijg ik
Windows IP-configuratie
De bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan. (heb volgens mij wel alle rechten)
Daarna alles op auto gezet dan krijg ik: 0.0.0.0 op IP en Subnet en leeg op gateway
daarna renew en dan krijg ik:
Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Lan-verbinding kan geen contact met DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen.

Lan kaart: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Wlan kaart:RT 2500 USB Wireless LAN Card
Moederbord: MSI MS-7024

@fish
Bedankt voor het compliment. Ben een leek (nu een klein beetje niet meer) maar als ik om hulp vraag vind ik dat je zelf eerst alles hoort te proberen, en uit je vraag stelling hoort dat te blijken, voordat je hulp vraagt.
Heb alleen knoppix en die werkt niet met mijn draadloze muis en toetsenbord en heb hier geen vast liggen. Ooit geprobeerd en dan werkt de muis met kabel ook niet.

• humptydumpty
Bedankt voor jullie hulp to zover.
Voor de zekerheid ook even in de Bios gekeken.

Onboard USB Mode: [USB 2.0]
Onboard Via 1394: enabled
Onboard lan: enabled
Onboard lan boot Rom: disabled
Alles goed denk ik.

Toch nog eens gekeken via ipconfig /release /renew en er voor en daarna in systeeminfo gekeken beide keren staat DHCP-server aan.

Maar het dosvenster blijft zeggen: Er is een fout opgetreden bij het vernieuwen van deze interface: Lan-verbinding kan geen contact met DHCP-server maken. Aanvraag is verlopen

Kijk ik dan bij systeembeheer onder Services zie ik DHCP Client wel staan maar DHCP server niet.
Hoort dat zo?

Wat zou ik nu nog kunnen proberen?

Verwijderd

"netsh winsok reset" dan werkt het weer tot de volgende herstart

ik zit met hetzelfde probleem maar het blijft in een cirkel lopen ...

opstarten geen verbinding kunnen maken
reset winsock
opnieuw opstarten en weer gezeur over generichost WindowsXP-KB894391
opnieuw opstarten
en weer geen verbinding kunnen maken

ik vermoed dat spybot's tcp/ip plugin het probleem is
draai jij ook spybot ?

• humptydumpty
Nee ik draai geen spybot maar ik heb het wel gedraaid en later verwijderd. Toen was alles nog OK. Nog even gekeken maar de updater staat er ook niet meer op van spybot.

Heb jij Winsockfix al eens geprobeerd? Bij mij werkt het niet maar misschien bij jou wel.
Als netsh winsok reset bij jou werkt en na een herstart niet meer dan bewaard je computer of de instellingen niet of past ze na een herstart weer aan.

Met het verhaal van Haan (hierboven) zou je dat kunnen controleren.
Een voor een de spullen uitzetten. (maak eerst even een aantekening wat er aan staat voordat je begint)
Of worden je oude register instellingen bij herstart weer terug gezet?

Verwijderd

Ja winsockXPfix heeft denk ik het probleem veroorzaakt van het steeds weer generichost laten vastlopen door de update in veiligemode te doen werkt dat nu goed.

ik ben er hier wel achter dat iets de dhcpclient stopt terwijl die op automatisch staat en dus heb ik daardoor wel een IP adres maar dan loopt de windowsfirewall vast en is ook niet te stoppen.

heb nu firewall op handmatig starten gezet en als ik eerst de dhcpclient start en dan de firewall dan werkt alles.

Als de dhcp client niet draait krijg je 0.0.0.0 als je op herstellen drukt in het status venster van je netwerk verbinding alle zaken als ipconfig renew etc zijn zonder draaiende dhcp client ook gedoemd te mislukken of de 0.0.0.0 opleveren.

register instellingen worden overschreven

Windows XP heeft alleen een dhcp client.... XP is immers een client ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2007 17:40 ]

• humptydumpty
Q bvdvalk heb jij ook een kpn lijn of een thomson Experia box?
Wat voor Lan, Wlan kaart en moederboard heb je?
Heb je deze al gelezen en geprobeerd? How to determine and recover from Winsock2 corruption

Nu heb ik net een clean install gedaan (partitie opnieuw gemaakt en opnieuw format. en daarna XP) van XP en heb nog steeds hetzelfde probleem.

Moet hier aan toevoegen dat toen ik een extra harde schijf heb aangesloten in apparaatbeheer hij er wel bij stond maar niet herkend werd. (de Wlankaart stond daar ook) Toen ik de extra harde schijf niet in de bak bovenop aansloot maar via een usb kabel werkte hij direkt.

Vreemde is dat ik na het handmatig invoeren wel het bericht krijg dat ze verbonden zijn maar niets werkt. Zet ik ze op auto dan krijgen ze geen netwerk adres.

Nu heb ik net command netdiag /test:winsock gedaan
krijg er uit:
Netcard queries test: passed
waarschuwingen op
de wlan en lan omdat ze geen packets hebben ontvangen
Wan-minipoort pptp, pppoe, ip en L2TP worden niet ondersteund.

per interface test
wlan en lan: netcard queries test Passed

Global results passed
Domain membership test: Passed
NetBT transports test: Passed

Winsock test: Passed

Klopt het bovenstaande? (snap er niets van)
Als het goed is:
Weet iemand wat het dan zou kunnen zijn?

netsh winsock reset helpt niet. (firewall was uit)

Hardware misschien? Heb nog garantie dan stuur ik hem op. (de lan kaart is pci en de wlankaart is usb (beiden intern))
Zit daar nog wat voor of achter wat stuk zou kunnen zijn?
Iedere suggestie is welkom!

Met een clean install zou toch ieder software probleem verholpen moeten zijn?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Draai eens een live cd (Knoppix of zo) en kijk wat die doet.

• humptydumpty
Net gedaan eerst de nieuwste versies gebrand van unbuntu en knoppix op mijn laptop.
Niets, ja bij unbuntu wel verbonden maar geen contact via de browser naar de box (http//:192.168.1.254) ook niet via ping. Wlan ingesteld met wachtwoord en ja contact maar geen ping.

Knoppix hetzelfde verhaal via Netcardconfig (sending DHCP broadcast from device eth0 en later eth1 Operation failed. Failed. ) Wlan staat er wel bij onder USB viewer.

(Het lijkt misschien of ik er verstand van heb maar dat is niet zo. Ik lees en google veel daarom ben ik tot zover gekomen en met jullie hulp natuurlijk)

En nu? Hardware, software wie kan me helpen? Moet ik dat hem opgaan sturen of doorgaan met zoeken?

• humptydumpty
Heb heden middag de oplossing gevonden.
Gisteren Medion gebeld. Ik moest het eerst maar eens op een ander netwerk proberen. Aangezien ik daar hier geen toegang heb uitgesteld tot een andere dag. Ik had ook niet de verwachting dat het zou helpen dus toch nog even door praten. Ja, ik kon ook nog proberen de stroom er af te halen en 10x op de aan/uit knop te drukken. Gisteren de stroom er af gehaald en 10x gedrukt, daarna de boel vergeten tot vanmiddag.

Zet hem aan doet de lan kaart het! Had toch nog foutmeldingen met windows dus weer een clean install. Nu doet alles het weer. :)

Als ik gelijk de stroom er af had gehaald was waarschijnlijk alles gelijk goed gegaan.

Bedankt voor jullie hulp! Ook al zat de oplossing er niet tussen heb er een boel van geleerd! Bedankt!
_/-\o_

(Ga nu ook eens lekker met Unbuntu en Knoppix spelen op een oude PIII, vond het wel wat.)

[ Voor 5% gewijzigd door humptydumpty op 11-09-2007 16:09 ]

Verwijderd

probleem....

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2007 23:05 ]

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-03 16:13
humptydumpty schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 16:03:
Heb heden middag de oplossing gevonden.
Gisteren Medion gebeld. Ik moest het eerst maar eens op een ander netwerk proberen. Aangezien ik daar hier geen toegang heb uitgesteld tot een andere dag. Ik had ook niet de verwachting dat het zou helpen dus toch nog even door praten. Ja, ik kon ook nog proberen de stroom er af te halen en 10x op de aan/uit knop te drukken. Gisteren de stroom er af gehaald en 10x gedrukt, daarna de boel vergeten tot vanmiddag.

Zet hem aan doet de lan kaart het! Had toch nog foutmeldingen met windows dus weer een clean install. Nu doet alles het weer. :)

Als ik gelijk de stroom er af had gehaald was waarschijnlijk alles gelijk goed gegaan.

Bedankt voor jullie hulp! Ook al zat de oplossing er niet tussen heb er een boel van geleerd! Bedankt!
_/-\o_

(Ga nu ook eens lekker met Unbuntu en Knoppix spelen op een oude PIII, vond het wel wat.)
hoi, als je vijf minuutjes hebt, kan je mijn volledige situatie hier lezen:

http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/89224

in het kort:

dient bij jouw medion-oplossing dan ook de batterij verwijderd te worden?
dient die aan/uit knop ingedrukt te houden een aantal seconden 10x, of gewoon aan-uit-aan-uit-aan-uit...
of dus aaaaaaaaaan-uittttttttttt-aaaaaaaaaaan ... je begrijpt me wel :)

en hebben die medion-mensen verteld wat de oorzaak hiervan is en wat dat 10x drukken concreet doet?

Bedankt alvast
Pagina: 1