[DPC] Notulen IRL Crewmeet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:38
We hebben een tijdje geleden een erg gezellige crewmeet gehad. Deze keer weer gebruik kunnen maken van de gastvrijheid van Rikkert, daarvoor erg bedankt.

De notullen zijn deze keer wat later mja dan krijg je ook wat :)

Notulen crewmeet 16-06-2007

Aanwezig: NightBird(voorzitter), iisschots(notulist), Pim., Kuuke, FreezeXJ, Grandmsg en Elteor
Afgemeld: Archetta, killerog
Niet Afgemeld: Rollerjooster

1. Opening:
NightBird opent de vergadering.

2. Notulen van de vorige vergadering:
de vorige keer is gesproken om als DPC ergens te aan bowlen. Daar is nog niks mee gedaan. We gaan kijken of we in het najaar iets georganiseerd krijgen.

33 Stand van zaken van de DPC-shop:
De verkoop gaat redelijk. Er is gesproken over uitbreiding van het assortiment en op peil houden huidige voorraden. Mogelijk dat we in de toekomst wel onder onze controle verkopen maar niet in eigen beheer. We kunnen zelfs zien of we nog andere zaken kunnen regelen. Zo lang het geleende geld niet is terugbetaald zal er niet geïnvesteerd worden in uitbreiding van het assortiment. De mogelijkheden voor uitbreiding van het assortiment zullen al wel onderzocht worden.

4. Evaluatie Wiki:
De wiki draait prima en word goed gebruikt. Een aantal projecten blijven een beetje achter maar dat is volgens ons een kwestie van tijd.

5. Dagtopics vs weektopics:
In principe alles in weektopics. Alleen topics die gedurende langere tijd meer dan 10 reacties per dag genereren gaan naar een dagtopic.

6 Toekomst WDO en FDO:
- De meeste subfora op FDO zijn dood. Eigenlijk hebben we genoeg aan een algemeen gedeelte en een crewforum. De rest zal worden gesloten.
-Notulen worden op /5 en WDO geplaatst .
-Wiki en Shop worden toegevoegd aan het menu van WDO.

7. Updaten doc123:
Document is verouderd en zal worden aangepast met een verwijzing naar de wiki.

8. Financieel overzicht:
322 euro in kas. Verschillende crewleden hebben aan DPC geld geleend voor aanschaf van de DPC-gear. Hiervan moet nog 625 euro aan de crewleden betaald worden.

9. DPC en Tweakers.net:
Gaat wat ons betreft prima, horen van de kant van Tweakers.net ook geen klachten dus kan mooi zo door blijven gaan.

10. Publiciteit:
FreezeXJ gaat een Plan van Aanpak schrijven voor de PR omtrent wereldkankerdag en wat we daar mee gaan doen.

11. Wat verder ter tafel komt:
Bij Tweakers.net worden binnenkort wat spullen vervangen. Misschien zijn er mogelijkheden om wat vervangende spullen te krijgen voor de DPC-server.

NightBird wordt benoemd tot de nieuwe vice-woordvoerder.

12. Sluiting:
Om 16:30 sluit NightBird de vergadering

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Na 9 dagen toch maar even een reactie
iisschots schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:14:
5. Dagtopics vs weektopics:
In principe alles in weektopics. Alleen topics die gedurende langere tijd meer dan 10 reacties per dag genereren gaan naar een dagtopic.
Geldt het andersom ook? Wanneer een project, zeg 14 dagen, nauwelijks reacties krijgt, gaat er dan ook besloten worden om het geheel in een weekparade te proppen wanneer dit nog niet het geval is?

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crack
  • Laatst online: 24-09 21:14

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Lijkt me logisch.

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:38
Ik weet niet of wij 14 dagen aanhouden. Maar wanneer een topic gedurende lange tijd minder dan 10 reacties heeft gaat het op een gegeven moment wel naar een weektopic.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-10 17:04

SandStar

DPC-Crew

Zandster

iisschots schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:55:
Ik weet niet of wij 14 dagen aanhouden. Maar wanneer een topic gedurende lange tijd minder dan 10 reacties heeft gaat het op een gegeven moment wel naar een weektopic.
Dat zou betekenen dat RC5 naar een weektopic gaat... Gevoelig punt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-10 21:34
Standpunt is standpunt natuurlijk :D

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

SandStar schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 22:58:
[...]

Dat zou betekenen dat RC5 naar een weektopic gaat... Gevoelig punt denk ik.
Zelfde geldt voor TSC...

-edit-
Behalve dat gevoelig dan...

en werk je hier niet mee in de hand dat er onzin replies komen om die 10 te halen? Ik denk het niet, maar schets even een scenario waar de crew heel misschien nog niet aan gedacht had...

[ Voor 33% gewijzigd door Mobster op 12-09-2007 01:01 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-10 21:21

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Als het echt onzin is, kan een mod langskomen, een spontane *knip*, en opeens zijn er minder reacties :P We gaan er gewoon vanuit dat men serieus is, en dat het meeste gewoon goed gaat.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• NLSchutP
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 07:47
Just my 2 cents:
Ik denk dat met weektopics de aandacht voor een project verslapt. Zeker kleinere projecten leiden eronder. Deze projecten (neem TSC bijv) hebben gewoon te weinig leden, maar kunnen door toch frequent aanwezig te zijn in /5 misschien nog net die extra aandacht krijgen.

Even voor het idee:
Moet je eens kijken wat een gigantische binding mensen hebben die allemaal werken voor DPC onder het project WhatPulse...[/sarcasme] Er is vrijwel geen binding. Iedereen komt voor de stats, maar het is niet echt een onderling gezellige boel meer, wat ik bij overige projecten veel meer heb (OGR, FAH, etc).

whatever..

Verwijderd

Pskutte schreef op woensdag 12 september 2007 @ 08:18:
Just my 2 cents:
Ik denk dat met weektopics de aandacht voor een project verslapt. Zeker kleinere projecten leiden eronder. Deze projecten (neem TSC bijv) hebben gewoon te weinig leden, maar kunnen door toch frequent aanwezig te zijn in /5 misschien nog net die extra aandacht krijgen.

Even voor het idee:
Moet je eens kijken wat een gigantische binding mensen hebben die allemaal werken voor DPC onder het project WhatPulse...[/sarcasme] Er is vrijwel geen binding. Iedereen komt voor de stats, maar het is niet echt een onderling gezellige boel meer, wat ik bij overige projecten veel meer heb (OGR, FAH, etc).
topics worden leuk als er iets gebeurt, strijd tussen TCF en Graasland bij OGR geeft een beetje schwung aan het geheel, dus mij voorstel op elk project zorgen voor minimaal een 2 strijd tussen mensen die het procject een warm hart toe dragen dan blijft het vanzelf spannend ;)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

FreezeXJ schreef op woensdag 12 september 2007 @ 07:59:
Als het echt onzin is, kan een mod langskomen ...
We gaan er gewoon vanuit dat men serieus is ...
Damn, daar gaat mijn nummer 1 positie in aantal /5 postings.
De topics worden juist leuk gemaakt doordat ze niet altijd serieus zijn. Ik neem aan dat je hier bedoelt dat er geen zinloze postings worden gemaakt om het aantal op te krikken.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 14:06
Er moet niet gepost worden om het posten, maar om te reageren. En in het dagelijks leven zijn mijn "reageringen" ook doorgaans niet echt serieus, dus dan ga ik ervanuit dat het hier ook niet zo nodig hoeft ;)

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

Zou je het niet eerder andersom doen wat betreft die week -en dagtopics? Als je nu voor alle projecten standaard dagtopics toestaat en dan vanzelf kijkt of er een weektopic van gemaakt moet worden? (indien bijvoorbeeld op 7 dagen de stats maar 3 of 4 keer gepost worden?) en indien er per DPCH maar 1 of 2 reacties zijn..

Er zijn grote projecten (R@H om er maar een te noemen) dat soms 20+ replies per DPCH heeft (bijvoorbeeld bij een hevige team-battle of een stats-outage..) Als je dat in weektopics propt krijg je een topic met 100 replies, wat mijns insziens de overzichtelijkheid niet bevordert.

Just my 2 cents..

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Het was niet mijn bedoeling de discussie over de voor- en nadelen van weektopics tov dagtopics opnieuw aan te kaarten. Deze discussie is al meerdere malen gevoerd en de resultaten zijn bekend.

Het ging er mij alleen om of de actie zoals die in de notulen beschreven wordt, ook omkeerbaar was. En dat is bevestigd door iisschots.

Ik wacht dus op een weekhitparade voor RC5 :)

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

Klopt ja, ik liet me even gaan O-)

Ik wacht ook met spanning op de eerste veranderingen.. :)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Mobster schreef op woensdag 12 september 2007 @ 11:38:
Ik wacht dus op een weekhitparade voor RC5 :)
Dan schop ik de 'Vroegah was allus betah" tread wel omhoog. :+

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Pagina: 1