Toon posts:

[XP MCE] @Home kabel TV en Medion DVB-T kaart werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik vind het niet erg als iemand anders precies hetzelfde probleem heeft en dat zegt.
2. Ik heb bijna 3 dagen moeten wachten op een andwoord, niet leuk

3!!!!. Mijn probleem is dat ik de tv van mijn media center ( windows media center 2005) niet kan instellen.

ik krijg @home ( mijn analoge tv aanbieder) niet in de lijst met aanbieders.
mijn tvkaart is een medion tv/dvb-t combo card.
als er meer informatie nodig is dan geef ik die voor zover ik die heb en kan vinden.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:55:
2. Ik heb bijna 3 dagen moeten wachten op een antwoord, niet leuk
Maar niet ons 'probleem' eerlijk gezegd.
Als je snel geholpen wil worden kan je wellicht beter de (betaalde) servicedesk van Medion proberen ;)
Tenslotte heb je ook ondersteuning van je leverancier, en GoT is dan misschien niet de logische eerste stap in dat geval.
3!!!!. Mijn probleem is dat ik de tv van mijn media center ( windows media center 2005) niet kan instellen.

ik krijg @home ( mijn analoge tv aanbieder) niet in de lijst met aanbieders.
mijn tvkaart is een medion tv/dvb-t combo card.
als er meer informatie nodig is dan geef ik die voor zover ik die heb en kan vinden.
We stellen het op prijs als je alle relevante informatie al in je startpost vermeldt (zie de Windows Clients - Policy ), en ook vertelt wat je zelf zoal hebt uitgezocht (wordt je kaart wel ondersteunt in XP MCE bijvoorbeeld).
De Search kan je ook daarbij helpen :)

In het [XP MCE] Media Center 2005 Tips & Tricks topic staan ook nuttige zaken met betrekking tot DVB kaarten en het instellen daarvan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Het komt omdat jouw tuner kaart niet MCE compatible is. Althans niet voor het analoge deel, alleen voor het digitale DVB-T deel wellicht. Dus vandaar dat je analoge aanbieder niet te zien krijgt.
In beginsel vereist Windows MCE een (analoge) tuner met een hardwarematige MPEG2 encoder, dat heeft jouw tuner niet, vandaar....

Je zegt dat je het wel werkend had.....was dat ook met Vista of nog met XP MCE?
Er is nl. wel een mogelijkheid om een softwarematige MPEG2 encoder te installeren/gebruiken, maar deze oplsossing werkt in de meeste gevallen alleen met kant-en-klare pc's. Daar is dit van te voren allemaal al ge-installeerd.
Had jij zo'n kant-en-klare PC? En heb je door een ander moederbord nu handmatig een ander OS ge-installeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Betaalde helpdesks zullen mij wegsturen omdat dit probleem moeilijk op te lossen valt.

Ik heb een zelf inelkaar gezette pc heb alleen mijn moederbord moeten vervangen. Heb en zal nooit Vista kopen vanwege de bugs.

Als mijn tv-kaart niet zou worden ondersteund door mce, waarom wordt hij dan ( heb hem uit zo'n pc) verkocht als ondersteundende tv-kaart???????En waarom heb ik hem al 3 keer aan de praat gekregen ( stom van mij is dat ik het niet heb opgeschreven)

welke software soort voor die mpeg2 encoder? het zou kunnen zijn dat dat het is.

alt-92 dit is toch een forum om dit soort vragen te stellen? en daar hulp bij te krijgen???

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 18:23:
Ik heb een zelf inelkaar gezette pc heb alleen mijn moederbord moeten vervangen.
[...]
Als mijn tv-kaart niet zou worden ondersteund door mce, waarom wordt hij dan ( heb hem uit zo'n pc) verkocht als ondersteundende tv-kaart???????En waarom heb ik hem al 3 keer aan de praat gekregen ( stom van mij is dat ik het niet heb opgeschreven)

welke software soort voor die mpeg2 encoder? het zou kunnen zijn dat dat het is.
Dan heb je toch de juiste drivers nog?
En je Mpeg2 codec is ook voor MCE begrippen een bekend item wat meermaals voorbij komt in topics over MCE en TV.
alt-92 dit is toch een forum om dit soort vragen te stellen? en daar hulp bij te krijgen???
We zijn geen helpdesk, maar een discussieforum.
Niemand zal te beroerd zijn om je ergens mee te helpen, zolang je je houdt aan de huisregels die in de Aanmeldingsvoorwaarden staan (let ook op de bovenste regels daar)....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb het zelf al geprobeert. zoals ik al zei ben ik zo stom geweest om het niet op te schrijven. vandaar dat ik hulp zoek, er moet iemand zijn die nog weet hoe het moet. ik weet dat het iets kleins was. een update of zo. maar daarna werkt hij prima.zal de volgende keer rekening houden dat dit een duscussie forum is.

• kaajee
Om analoge tv met jouw kaart binnen MCE te kunnen ontvangen heb je gewoonweg zeker een softwarematige MPEG2 ENcoder nodig. Die moet meegeleverd zijn met die tuner kaart. Of was al voor ge-installeerd op de computer waar die tuner in zat toen je hem kocht.

Dus even op een rijtje:
1.Welke tuner is het nou precies? Met alleen 'medion tv/dvb-t combo card' komen we er niet. Medion heeft vele tuners op de markt gehad.....
2.Klopt het dat die tuner eerst ingebouwd was in een Aldi systeem/computer?
3.Heb je een cd die bij die tuner hoort?

(Overigens heb je naast de ENcoder ook nog een certified MPEG2 DEcoder nodig.......)

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 03-09-2007 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
1. meer informatie over de tv-kaart heb ik niet, het kaartje wat erop zit heb ik hiervoor mij. het type is tv/dvb-t combo card.
2. ja hij komt uit een aldi computer
3. ja, ik heb de instalatie cd-rom meegenomen.

Bedankt voor de weinige hulp, en het op rijtje zetten. Ik heb alleen maar een ENCODER nodig, dan zit ik nog niet eens in de pc wereld.

dus bedankt voor bijna niets

• kaajee
Verwijderd schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 10:45:
1. meer informatie over de tv-kaart heb ik niet, het kaartje wat erop zit heb ik hiervoor mij. het type is tv/dvb-t combo card.
2. ja hij komt uit een aldi computer
3. ja, ik heb de instalatie cd-rom meegenomen.

Bedankt voor de weinige hulp, en het op rijtje zetten. Ik heb alleen maar een ENCODER nodig, dan zit ik nog niet eens in de pc wereld.

dus bedankt voor bijna niets
Joh, dan stik je er toch in. Veel succes met het vinden van een oplossing!!

(wat je zo te lezen toch niet gaat lukken, met onze hulp hier uiteindelijk wel, gegarandeerd! Maar nu zoek je maar elders je heil, mazzel!)
Pagina: 1