Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
*edit*
Al bij dnsstuff.com gekeken of je daar verder komt?
[ Voor 44% gewijzigd door MAX3400 op 02-09-2007 22:38 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik. Kijken naar het aantal actieve topics hierover, er lopen ondertussen zo'n 10 topics over het probleem dat hotmail/ebay/nvidia/whatever niet werkt, omdat de KPN DNS er uitligt (dus voor planet, etc.).BCC schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:36:
Iemand enig idee?
Zie dit topic voor de oplossing: Zeer vreemd verbdinding probleem..
movesonrails.com. 172800 IN NS nsauth1.prioritytelecom.nl. movesonrails.com. 172800 IN NS nsauth2.prioritytelecom.nl. ;; Received 100 bytes from 192.54.112.30#53(h.gtld-servers.net) in 17 ms ;; connection timed out; no servers could be reached
Verder:
PING 81.175.112.2 (81.175.112.2) 56(84) bytes of data. From 62.156.138.150 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable --- 81.175.112.2 ping statistics --- 3 packets transmitted, 0 received, +1 errors, 100% packet loss, time 1998ms
Traceroute eindigt ergens in Duitsland, voor zover de hostnames correct zijn.
Maar om nou van een "nationale DNS outage" te spreken, da's wel heel erg voorbarig
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Niet zozeer. De DNS van KPN, maar daar vallen meerdere providers onder.BCC schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:47:
sorryhet probleem lijkt zich te beperken tot 1 dns server van een provider
OpenDNS is a safer, faster, smarter and more reliable way to navigate the Internet. Our service is free and requires nothing to download.
Http://www.openDNS.com
Instellen als primaire DNS server, en je bent af van het gezeur
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Nameserver trace for www.movesonrails.com:
* Looking for who is responsible for root zone and followed l.root-servers.net.
* Looking for who is responsible for com and followed m.gtld-servers.net.
* Looking for who is responsible for movesonrails.com and followed nsauth1.prioritytelecom.nl.
Nameservers for www.movesonrails.com:
* nsauth1.prioritytelecom.nl returned (SERVFAIL)
* nsauth2.prioritytelecom.nl
Dus geen kpn?
Verwijderd
Ik heb zelf nergens lastig van, www.movesonrails.com kan ik niet resolven nee, maar dat is geen reden aan te nemen dat er iets mis is met mijn DNS servers?
movesonrails is een voorbeeld. er zijn meerdere sites en al meerdere topics over dns problemsVerwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:20:
Waarom zou dit geen probleem zijn van www.movesonrails.com?
Ik heb zelf nergens lastig van, www.movesonrails.com kan ik niet resolven nee, maar dat is geen reden aan te nemen dat er iets mis is met mijn DNS servers?
Internet via het Belgische Dommel hier.
[ Voor 33% gewijzigd door abusimbal op 02-09-2007 23:26 ]
Verwijderd
De sites in die topics kan ik gewoon netjes resolven.
Dit voorbeeld www.movesonrails.com lijkt echter niets met het probleem te maken te hebben, er zit gewoon een fout in de DNS van www.movesonrails.com.
Hardware.info doet het inderdaad niet, majah kan ook zijn dat die DNS afnemen bij KPN, dat kan ik zo niet zien.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 23:29 ]
Dit betekent dat het DNS record voor www.movesonrails.com niet gevonden kan worden bij de "eigenaar", de DNS server van Priority Telecom. De domeinnaam lijkt namelijk in bezit te zijn van (een klant van?) Priority Telecom, dus bij hen zit de fout in dit geval.BCC schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:15:
opendns zegt het volgende:
Nameserver trace for www.movesonrails.com:
* Looking for who is responsible for root zone and followed l.root-servers.net.
* Looking for who is responsible for com and followed m.gtld-servers.net.
* Looking for who is responsible for movesonrails.com and followed nsauth1.prioritytelecom.nl.
Nameservers for www.movesonrails.com:
* nsauth1.prioritytelecom.nl returned (SERVFAIL)
* nsauth2.prioritytelecom.nl
Dus geen kpn?
Waar jij blijkbaar ook last van had, was een fout in de DNS server van KPN, die voor jou de domeinnamen omzet naar IP nummers. Zo'n server gebruikt bij de eerste keer dat hij een domeinnaam ziet andere DNS servers met een hogere rang om het IP nummer te verkrijgen, daarna slaat hij dit op in z'n cache zodat hij de volgende keer direct antwoord kan geven (totdat de geldigheid van het record verlopen is).
[ Voor 3% gewijzigd door Stamgastje op 03-09-2007 07:32 ]
Dat begrijp ik, maar ik heb zo'n vaag vermoeden dat beide verband houden
Volgende keer dus eerst even rondkijken (en in het juiste forum posten)
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()