[Bioshock] Crashes naar desktop door mobile 7800GTX?

Pagina: 1
Acties:

• Endy
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:58
Hoi Tweakers,

De vraag die ik heb heeft betrekking op de grafische kaart in mijn Xxodd M570A notebook.
Het spel Bioshock lever telkens bij het opstarten een BSOD op.
(exacte code volgt nog, wil ik namelijk op de foto zetten)

De specifikaties:

Hardware:
-Intel M760 2,0 Ghz core solo cpu
-2 Gb kingston DDR2 Sodimm PC 4200
-Chipset intel 915GM
-Grafisch nvidia mobile geforce go 7800 gtx 256Mb
(driver Xtreme G driver v163.44 custom mobile driver

Software:
Windows XP SP2 NL
DirectX 9.0c geupdate tot de versie die met de bioshock cd wordt geinstalleerd

Wat heb ik er al aan gedaan om te trachten de mobile grafische kaart goed werkend te krijgen met het spel:

- Notebook helemaal opnieuw geinstalleerd met voor alle hardware de nieuwste drivers
- Verschillende custom made mobile drivers geinstalleerd, laptopvideo2go en Xtrme G

Mijn vermoeden:
Het moet wel aan de driver liggen die compatibel moet zijn met Bioshock om het goed te laten werken. Alle andere spellen die ik op mijn notebook heb staan werken namelijk prima.

Het vervelende is dat officiele NVIDIA driversupport voor de geforce 7800gtx go na een officiele versie release van nvidia op versie 84.25 nooit verder is gegaan. Voor nieuwe drivers verwijzen ze je dan door naar de notebookfabrikant....

Nu wordt Xxodd onder wel tig verschillende merknamen uitgebracht wereldwijd, dit type heeft overal een oude VGA driver dus dat helpt niet.

Ik heb al verschillende versies van verschillende makers geprobeerd maar alles levert een BSOD op.
Aangezien ik niet bij Nvidia aan kan geven dat zij er evt iets aan kunnen doen en 2K games(makers bioshock) ook niet, zit ik dus met een spel waar ik niets mee kan.

Aangezien de meeste posts over bioshock over de Desktop Grafische kaarten gaan, kan ik daarvoor dus ook niet terecht. Hopelijk heeft iemand een idee wat ik kan doen om dit probleem op te lossen.

Er zit een stuk grafische hardware in mijn notebook wat dit spel toch wel zou moeten kunnen draaien.

Mocht er toch nog een post staan wat ik over het hoofd zou hebben gezien dan is dit natuurlijk niet mijn bedoeling.

Mvg,

Endy

[ Voor 6% gewijzigd door Endy op 02-09-2007 22:34 ]

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:52

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid
Probleemtopics hebben niets te zoeken in CSL :o. Gezien het hier om videokaarten betreft verplaats ik het topic naar Videoplanken & Beeldkanonnen :).

Wat betreft het probleem: Je moet het inderdaad zoeken bij de drivers. Dat wordt veel testen, installeren en goed opletten bij het verwijderen van de drivers (al het oude moet netjes weg zijn). Eventueel (en mocht je tijd genoeg hebben) is het mogelijk om drivers te gaan combineren al is het nog maar de vraag of je daar voortgang mee gaat boeken.

Aan te raden is natuurlijk om het forum bij Laptopvideo2Go in de gaten te houden. Wellicht komt daar iemand met een oplossing :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Endy
Thandor schreef op maandag 03 september 2007 @ 01:26:
CSL Beleid
Probleemtopics hebben niets te zoeken in CSL :o. Gezien het hier om videokaarten betreft verplaats ik het topic naar Videoplanken & Beeldkanonnen :).

Wat betreft het probleem: Je moet het inderdaad zoeken bij de drivers. Dat wordt veel testen, installeren en goed opletten bij het verwijderen van de drivers (al het oude moet netjes weg zijn). Eventueel (en mocht je tijd genoeg hebben) is het mogelijk om drivers te gaan combineren al is het nog maar de vraag of je daar voortgang mee gaat boeken.

Aan te raden is natuurlijk om het forum bij Laptopvideo2Go in de gaten te houden. Wellicht komt daar iemand met een oplossing :).
Bedankt voor je hulp Thandor,

Echter het lijkt erop dat er geen een driver op dit moment een oplossing biedt. Ik denk dat ik moet wachten op een update van bioshock of een gemodde nvidia driver die wel werkt. Het probleem met mijn systeem is echter dat alle nvidia 100+ drivers met name na v150 niet fatsoenlijk werken met mn kaart omdat ze er eigenlijk ook niet voor zijn bedoeld.

De foutcode is: 0x0000008e (0x0000005) en dat kan duiden op driver issues of slechte ram, maar dat laatste is het zeker niet.

Als er niets anders op zit zal ik maar Vista dr op zetten en dan kijken wat het doet :)

Panasonic TX-P50VT60E, Yamaha RX-A1040, Dali Piano series ,Sunfire SDS-12 sub, Game HTPC met Dual DVB-C tuner

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-09 17:09

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Heb bij nvidia nog en iets nieuwere driver gezien: de 84.63 versie http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_mobile_84.63_uk.html
Staat je 7800 gtx ook bij, misschien die ff proberen?
Verder veel suc6

[ Voor 4% gewijzigd door DaLoona op 03-09-2007 19:44 ]

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(exacte code volgt nog, wil ik namelijk op de foto zetten)
WTF :?

Pics zijn onduidelijk, voegen niets toen en kunnen niet via search opgezocht worden. Wat is er mis met ouderwets posten van text als platte text (evt dmv pen en papier overschrijven... je gaat me niet wijs maken dat dat meer moeite kost dan fotograferen, pic van cam naar PC halen, ergens hosten en dan hierheen linken...)

Verder gaat het hier maar om een enkele spel, dus VB heeft er geen drol mee te maken.

Move VB -> SPV

Oslik blyat! Oslik!

• Endy
dion_b schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:13:
[...]

WTF :?

Pics zijn onduidelijk, voegen niets toen en kunnen niet via search opgezocht worden. Wat is er mis met ouderwets posten van text als platte text (evt dmv pen en papier overschrijven... je gaat me niet wijs maken dat dat meer moeite kost dan fotograferen, pic van cam naar PC halen, ergens hosten en dan hierheen linken...)

Verder gaat het hier maar om een enkele spel, dus VB heeft er geen drol mee te maken.

Move VB -> SPV
Euhm heb ik gezegd dat ik een foto wilde posten op dit forum..NEE!
Ik moest een foto maken om de code te kunnen noteren en daarna over te nemen in een reply... dus niet zo voorbarig een heel verhaal ervan maken! En achter mijn pc gebruik ik nooit een pen, hooguit wat papier om te printen. Dus BSOD <klik> foto op LCD, windows rebooten en vanaf LCD scherm overtypen :+ gaat best snel

Als je goed leest in mijn vervolgpost dan staat de foutcode ook geschreven.
En misschien gaat het dan maar om een enkel spel, maar dat spel heeft me wel 50 euro gekost en ik heb hem niet gekocht om op de schap te leggen.

Maar mocht je nog iets interessants kunnen toevoegen waar ik wel wat mee kan aangaande mijn vraag, dan hoop ik dat je me hiermee kan helpen 8)

Laatste punt: Je collega moderator heeft me naar de categorie VB verplaatst, het is voor de gewone gebruiker ook niet altijd exact duidelijk waar de grens te zoeken tussen bv spel / hardware.

[ Voor 55% gewijzigd door Endy op 03-09-2007 22:30 ]

• Endy
DaLoona schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:42:
Heb bij nvidia nog en iets nieuwere driver gezien: de 84.63 versie http://www.nvidia.co.uk/object/winxp_2k_mobile_84.63_uk.html
Staat je 7800 gtx ook bij, misschien die ff proberen?
Verder veel suc6
Bedankt Daloona,

Dat zijn idd drivers die ik al had geprobeerd,echter zijn dit de laatste officiele nvidia drivers en deze hebben mij ook hetzelfde resultaat opgeleverd een BSOD :(

Pagina: 1