Toon posts:

1 werkgroep op 2 verschillende routers?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop momenteel tegen het volgende probleem aan:
ik heb een KPN experia box met daaraan verbonden een laptop (W-LAN). Omdat ik geen zin heb om veel kabels te trekken, heb ik in een andere ruimte een router (US.Robotics) aan de experiabox gehangen. Aan deze router hangen 2 computers (LAN). Overigens zijn alle comps XP computers.
Alle computers connecten probleemloos naar i-net. De twee computers achter de router zien elkaar in de werkgroep. Probleem is echter dat de laptop niet op de werkgroep te zien is.
Experia IP:
192.168.1.xxx
Router IP:
192.168.2.xxx
Daar ligt waarschijnlijk het probleem. Ik weet alleen niet hoe dit op te lossen is. Kan via de zoekfunctie het antwoord niet vinden. Wat goed kan betekenen dat ik de foute zoektermen hanteer. Maar goed, als iemand een antwoord weet, dan hoor ik het maar al te graag.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Waarschijnlijk loop je tegen NAT aan, waardoor je geen transparante toegang hebt tussen je segmenten.

Sluit je routers op elkaar aan op de LAN poorten, niet de WAN, dan hou je 1 segment.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
ChaserBoZ_ schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:02:
Waarschijnlijk loop je tegen NAT aan, waardoor je geen transparante toegang hebt tussen je segmenten.

Sluit je routers op elkaar aan op de LAN poorten, niet de WAN, dan hou je 1 segment.
En vergeet dan niet om bij router 2 de DHCP server uit te zetten!! Als je dit doet heb je 1 netwerk waar je alles in kan doen!

Verwijderd

je werkt op 2 netwerksegmenten nu, das niet zo handig voor netbios in dit geval. Je zou je subnetmask kunnen wijzigen, maar:

Waarom connect je niet meteen wireless op de experia?
Hoe meer overbodige onderdelen er tussen zitten, hoe groter de kans op problemen.

Verwijderd

Topicstarter
[
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 12:05:

Waarom connect je niet meteen wireless op de experia?
Hoe meer overbodige onderdelen er tussen zitten, hoe groter de kans op problemen.
Redenen te over om niet meteen met mijn vaste PC's wireless op de experia te connecten:
- Heb geen wireless adapters in beide comps
- Geeft me teveel risico op lag tijdens gamen
- Wil zekerheid ten allen tijde van connectie

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 14:49 ]

Verwijderd

ok, goeie redenen.

Doen wat die anderen ook al hebben gezegd. (als je dat al niet gedaan hebt)
Of beter; zet router 2 bridged (als dat gaat)
of zet er een switch tussen ipv een router.
Pagina: 1