iTunes en CoverFlow

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik steeds meer iTunes, ook met de gedachte dat ik donderdag de nieuwe iPod ga halen met flink wat ruimte. Ik heb alle albums geïmporteerd en een albumcover gegevenm, dat werkt prima, op een aantal na (die zou ik nog zelf 'n cover kunnen geven).

Wanneer ik losse MP3'tjes toevoeg, krijg ik bv. 4 nieuwe covers in het CoverFlow-gedeelte, zónder albumcover uiteraard... is hier een oplossing voor... die artiesten of nummers hebben geen cover ?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-10 23:07
Ik neem aan dat die losse MP3tjes ook een titel, artiest en album hebben. Je moet er even voor zorgen dat dit goed in de ID3 tag staat. Dat kan met iTunes zelf of een ander programma als je dat handiger vind. iTunes zal dan voor iedere album 1 ook 1 plaatje in coverflow laten zien.

Als je ID3 tags niet lekker zijn weet iTunes ook niet wat bij elkaar hoort en zal het voor ieder nummer een eigen cover in coverflow laten zien. Overigens kun je bij die MP3s zelf de juiste cover zoeken op internet en die importeren of (handiger) als je een iTunes store accountje hebt iTunes zelf laten zoeken naar covers voor die MP3s.

Als het MP3s zijn die echt niet bij een album horen, omdat het bijvoorbeeld zelf ingespeelde samples zijn ofzo kun je ze het beste even een zelf verzonnen album naam geven. "Samples" bijvoorbeeld. Dan zal iTunes ze in de coverflow en dergelijke netjes bij elkaar houden en zit je niet met allemaal los fladderende covers. ;)

Overigens ben je niet heel duidelijk in je vraagstelling, dus ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord. Probeer anders nog even wat duidelijker uit te leggen wat je probleem precies is en misschien wat je al aan pogingen hebt ondernomen om het op te lossen!

[ Voor 12% gewijzigd door Mac_Cain13 op 02-09-2007 22:24 . Reden: Typofix en laatste alinea toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de vraag is een beetje vaag. Maar iig wil ik ook nog toevoegen dat je bijvoorbeeld liedjes die in dezelfde album horen selecteren en rechter muisknop-> get info -> en dan klikken dat het een compilation is. Krijgen ze allemaal dezelfde album-art dus ipv 4 verschillende albums maakt iTunes er 1 van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

en al sje singles importeert (of gewoon andere losse nummers) kun je per nummer een cover toevoegen. Misschien wordt het dan later wel een beetje druk in je coverart...maar het kan wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Jah, misschien ben ik onduidelijk geweest, probeer het nog ééns :)

Ik heb albums, prima getagged en staan in iTunes, die heeft zelf prima de covers gehaald. Dat is klaar. Maar ik heb ook 1100 MP3'tjes die geen album hebben, of in ieder geval geen compilatie zijn van een album, die krijgen een lege hoes.

Kun je niet aangeven op de één of andere manier dat ik alleen covers van albums wil zien? Het wordt nu zo'n druk zooite en een hele klus als ik alle MP3's moet voorzien van cover! :S

Of moet ik albums 'compilation' meegeven en gaan zoeken op welke album een los MP3'tje staat en dan één nummer uit een album hebben??

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mac_Cain13 schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:22:

Als het MP3s zijn die echt niet bij een album horen, omdat het bijvoorbeeld zelf ingespeelde samples zijn ofzo kun je ze het beste even een zelf verzonnen album naam geven. "Samples" zelf heb ik: "other" bijvoorbeeld. Dan zal iTunes ze in de coverflow en dergelijke netjes bij elkaar houden en zit je niet met allemaal los fladderende covers. ;)
En voor alle duidelijkheid, dat werkt dus NIET. Er blijft gewoon een hele resem covers staan. (ik gebruik nu gewoon de smart playlists, dus het is niet zo een probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Toch zit er denk ik niet veel anders op dan de albumnaam er bij zoeken en die invullen, anders vindt hij echt de covers niet. Heb het zelf niet gedaan, moet er eens tijd voor maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:06:
Toch zit er denk ik niet veel anders op dan de albumnaam er bij zoeken en die invullen, anders vindt hij echt de covers niet. Heb het zelf niet gedaan, moet er eens tijd voor maken :).
Niet elke single hoort bij een album, helaas... en dan nog, een los nummer wil ik in m'n iPod niet tussen albums, maar enkel tussen artiesten! :)

Wat zijn smart playlists?

Pagina: 1