Toon posts:

Vreemd connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb een raar connectie probleem waarvan ik de bron nog niet heb kunnen vinden en hoop dat iemand me hiermee zou kunnen helpen.
Bij mij thuis worden spellen gespeelt door m'n broertje en ik, we hebben hier nooit problemen mee gehad. Tot 2 dagen geleden, na een random tijd slaat het spel vast en rechtsbovenaan verschijnt een error 'CONNECTION PROBLEM'. Het internet werkt echter nog wel.
Het is ook zo, dat de ene keer het alleen m'n broertje of alleen ik is maar het is ook vaak zo dat we beiden deze error krijgen. We hebben hier nooit last van gehad en is van het 1 op het andere moment gekomen.

Ik vermoed zelf dat het de router is. Deze is al aan de oude kant.
Ik vraag me alleen nu af, zou dit aan de router kunnen liggen?

Bij voorbaat dank voor de tijd en moeite !

Als er nog meer informatie nodig is, zeg het maar!

ps. We gebruiken kabel internet van @home
Download: 8000 kbit/s
Upload: 1500 kbit/s

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 22:01 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je je router wel eens gereset of uit/aan gezet

draadloos ? firewall ? wat is er veranderd ? blablabla

[ Voor 9% gewijzigd door Fish op 02-09-2007 22:02 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Er is niets veranderd, het is op het 1 op het andere moment zo tevoren gekomen.

- We gebruiken geen draadloos internet

- We gebruiken wel windows firewall (maar dit hebben we altijd al zonder problemen gebruikt)

- We hebben de router al wel meerdere keren gereset, de tussen-periodes tussen errors lijkt zeker langer te duren (soms ongeveer een uur), maar na langere tijd spelen krijgen we steeds meer van dit soort crashes. (soms wel 5 keer in 10 minuten)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je al gekeken naar mogelijke logging van de router zelf? Kan je, na een connection error, nog wel andere dingen doen over de router met normale snelheid?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

spelen julle met elkaar of op het internet ?

Iperf

• MAX3400

MAX3400

fish schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:08:
spelen julle met elkaar of op het internet ?
_O- _O-

Maar inderdaad een goede vraag; weet niet precies welk spel er wordt gespeeld maar werken de LAN-verbindingen wel goed en de WAN-verbindingen niet?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heh a dirty mind is a joy forever ....

maar ja al ik met mijn broetje moest spelen zou ik ook verbindingsproblemen krijgen
(lees een heeeeeeeeele grote ....timeout)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
We spelen samen Counterstrike Source over internet.
Het is echter zo dat we ook op 'ventrilo' (voice communication programma) zitten met een paar andere mensen. Iedere keer als we deze connection error krijgen, kunnen we wel gewoon nog horen en zelf praten op ventrilo. (Ik kan niet achterhalen of de connectie op ventrilo ook maar even wegvalt, want vaak merk je pas na een paar sec. dat de error op komt zetten)

Als we deze error hebben en ik de game quit, kan ik de game gelijk weer opstarten en connecten naar de server. De periodes tussen de connection errors worden wel kleiner naarmate er meer errors zijn geweest.

• MAX3400

MAX3400

Kan je Counterstrike niet eens een middag op het LAN proberen? En misschien ook met Ventrilo (of Teamspeak misschien proberen).

Als je dan ook problemen hebt, lijkt het aan de router te liggen. Heb je dan geen problemen, lijkt het me meer een probleem in poorten/NAT/firewall en/of MTU naar buiten. Maar helaas niet bekend genoeg met @Home om dit zeker te weten.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik vermoedt toch een probleem met de nat tabel

doe je recentt iets met p2p software, (kazaa achtig spul)

Iperf

Verwijderd

Misschien zijn er meer mensen met dit probleem op die server waar je connect? Kan ook aan die server of (indien ver weg) aan de route naar de server liggen.

Verwijderd

Topicstarter
De router is bijna iedere nacht uit, de nat tabel wordt volgens mij geleegt bij het uit en aan zetten van de router.
We spelen al maanden zonder problemen op die server, ook zijn wij de enigen die er last van hebben.

Ik zal vandaag nog wel testen op LAN enz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nog eens gezocht naar het probleem en kwam op het volgende:

Het netwerk heeft 4 pc's waaronder 1 nieuwe laptop waarop Windows Vista geinstalleerd is. Staat deze laptop NIET (of in ieder geval nog niet lang aan) heb ik nog geen problemen ondervonden.
Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem daar dus ergens in.

Je zou hetzelfde probleem kunnen hebben vandaar dat ik dit nog even post.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

draaid er p2p software op die vista bak ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de laptop is eigenlijk net nieuw.
Het weekend dat ik er problemen mee had was het eerste weekend dat de laptop aanstond onder het gamen en dus dat er problemen onstonden.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-03 14:43
Ik heb sinds een paar dagen ook problemen met internet (via @home), maar geen Vista apparatuur op het netwerk. Vooral websites aan de andere kant van de oceaan laten het bij grote regelmaat afweten.
Pagina: 1