DVD-Writer als player gebruiken in HTPC

Pagina: 1
Acties:

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik kan hier niks over vinden, dus daarom toch even een topic :

Zitten er nadelen of 'not-done's aan het gebruiken van een (Plextor) DVD-writer als primair afspeelapparaat in een HTPC ?
Ik ben een HTPC aan het bouwen .. kan maar 1 cd-drive in .. dus ik dacht, waarom niet gewoon meteen een brander en speler in 1.

Of is het technisch niet verstandig om een brander te gebruiken als regelmatig afspeelapparaat.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maakt niets uit, branders zijn ook gemaakt om te lezen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou niet weten waarom ....
/me fish kijkt naar zijn htpc met ruimte voor 1 cd rom mat een dvd writer erin :P )

Iperf

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Een brander is een dvdspeler/lezer met brand functie...
Heb tegenwoordig ook nog maar 1 optischedrive in mn computers zitten... een dvdbrander.
Maakt niks uit...

• BoXie
Ok lijkt me duidelijk. Met dit topic refereerde ik voornamelijk naar spookverhalen van vroeger .. dat een brander is bedoeld om te schrijven en niet om continue te lezen.

Maar goed .. al zou ie het na 1 of 2 jaar begeven .. het zijn de kosten niet.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BoXie schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:51:
Ok lijkt me duidelijk. Met dit topic refereerde ik voornamelijk naar spookverhalen van vroeger .. dat een brander is bedoeld om te schrijven en niet om continue te lezen.

Maar goed .. al zou ie het na 1 of 2 jaar begeven .. het zijn de kosten niet.
Wel is het zo dat branders vaak luidruchtiger zijn dan lezers. Ook tijdens het lezen.
Zorg dus wel dat je een stille uitzoekt, want je wilt niet dat het geluid van de brander boven de film uitkomt...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:47
Of je stelt het eventjes in met nero drive speed oid. Voor lezen heb je toch maar 1x nodig...

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
l0c4lh0st schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:04:
[...]

Wel is het zo dat branders vaak luidruchtiger zijn dan lezers. Ook tijdens het lezen.
Zorg dus wel dat je een stille uitzoekt, want je wilt niet dat het geluid van de brander boven de film uitkomt...
Plextor's vind ik zeer stil hoor zowel met lezen als schrijven ;) prima keus dus voor als HTPC

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Plextor heeft een leuk dingetje ontworpen om toch twee drives in een PC aan te sluiten met maar één 5.25" bay:

Afbeeldingslocatie: http://www.plextor.be/graphics/products/prods_top_PX-DB608AL2.gif
http://www.plextor.be/pro...8al.asp?choice=PX-DB608AL

Kost maar 200 euro incl. twee slot-in DVD branders ;)

• VTOLfreak
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 03:24
Tegenover 25€ voor een gewone fikker? Nee dank U. 8)7

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Twister336 schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:50:
Plextor heeft een leuk dingetje ontworpen om toch twee drives in een PC aan te sluiten met maar één 5.25" bay:

[afbeelding]
http://www.plextor.be/pro...8al.asp?choice=PX-DB608AL

Kost maar 200 euro incl. twee slot-in DVD branders ;)
Leuk dingetje, Het zijn gewoon 2 laptop fikkers in een 5.25" kassie :9

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Gebruik zelf een NEC 7170, mede omdat dit de kleinste (lees: minst lange) drive was die ik kon vinden. Wat ik jammer vind is dat deze behoorlijk op spint bij het lezen van films, je kunt hem dus horen. Heb behoorlijk wat geld uitgegeven om het systeem stil te maken, krijg je dan een dvd drive van 35 euro die het hele effect teniet doet...

Laat even wat weten of een plextor idd maar met 1x a 2x speed een film kan afspelen (of een andere merk).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BoXie
Ik ben altijd Plextor koper geweest, vooral toen ze nog SCSI spul maakte. Maar eigenlijk zie ik nu de noodzaak van een Plextor niet meer in. Iemand ervaring met die Samsung dingetjes ? Beetje stil ?

Samsung SH-S183L (met Lightscribe, c.a. 30 eur).

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Over het algemeen heb ik de indruk dat de access time (na het laden van een schijf) van branders wat hoger ligt dan DVD lezers. Maar verder zal het idd geen enkel probleem zijn.
BoXie schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:28:
Ik ben altijd Plextor koper geweest, vooral toen ze nog SCSI spul maakte. Maar eigenlijk zie ik nu de noodzaak van een Plextor niet meer in. Iemand ervaring met die Samsung dingetjes ? Beetje stil ?

Samsung SH-S183L (met Lightscribe, c.a. 30 eur).
Ik heb de SH-S182D en die bevalt prima, zeker niet luidruchtig te noemen

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In de praktijk gebruik ik de DVD speler in mijn HTPC eigenlijk nooit. Het is ook niet voor niks een PC, als ik niet veel van de HDD af zou spelen had ik net zo goed een gewone cheapass standalone DVD speler kunnen kopen.

Tja en idd Nero drivespeed.

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-02 21:21
Ik heb een DVD brander in m'n htpc zitten, ik heb hem eigenlijk nog nooit gebruikt om te branden, het was een afdankertje van m'n ex pc maar goed ja, hij is stiller om dvd's te lezen dan de dvd speler die ik gehad heb. dus qua geluid zou ik niet zozeer durven zeggen dat ze luidruchtiger zijn ;) .

Trouwens, ik heb nu een Samsung SH-S183L in m'n desktop zitten en ik moet zeggen, die is ook heel erg stil. En wat misschien handig is in een htpc, hij loopt via S-ata ipv IDE --> scheelt toch wel weer wat voor de koeling.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 15:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Dukey schreef op maandag 03 september 2007 @ 10:25:
Gebruik zelf een NEC 7170, mede omdat dit de kleinste (lees: minst lange) drive was die ik kon vinden. Wat ik jammer vind is dat deze behoorlijk op spint bij het lezen van films, je kunt hem dus horen. Heb behoorlijk wat geld uitgegeven om het systeem stil te maken, krijg je dan een dvd drive van 35 euro die het hele effect teniet doet...

Laat even wat weten of een plextor idd maar met 1x a 2x speed een film kan afspelen (of een andere merk).
Ik heb zelf net ook een HTPC in elkaar geklust met een paar jaar oude NEC ND-3500AG. Tijdens het installeren van Vista etc produceerde deze inderdaad behoorlijk wat geluid. Daarna Nero Drivespeed ingesteld op 2x en sindsdien is het geheel stiller dan de standalone-DVD-speler die ik hiervoor voor films gebruikte. :)

Als je de pc opstart met een CD/DVD erin hoor je het verschil goed: zodra Vista laadt hoor je de drive opspinnen tot kort daarna Nero Drivespeed daar een einde aan maakt. 8)
Pagina: 1