Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.
Verwijderd
als je nog geld overhebt moet je de bijpassende dvd speler kopen de BDP-LX70 kost wat maar dan heb je een gouden combinatie volgends miij.
De BDP-LX70 is inderdaad heel fraai, ik zag hem in de PDF staan. Maar ik moet echt even stoppen met de uitgaven nu. De VSX-LX50 is eigenlijk al een stuk duurdere set dan dat ik ingeschat had
Je kan altijd even op Kieskeurig kijken.
Via de winkel hoorde ik dat er al diverse LX50s bestelt zijn. Helaas wordt het door tussenkomst van mijn vakantie pas begin Oktober voordat ik de boel aan kan sluiten.
Verwijderd
Vanavond ga ik het aansluiten en zal dit weekend mijn eerste bevindingen hier plaatsen, helaas heb ik niet veel ervaring en referentiekader (hiervoor 2 Cerwinvega speakers met een jvc versterker).
Wat me vooral aanspreekt is dat er veel nieuwe technologien en ook de ruime keuze aan aansluitingen. Daarnaast schijnt het automatisch instellen van de speakers door middel van de bijgeleverde 'microfoon' goed te werken.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 10:40 ]
Ik ga zelfs even nerden met een db-meter (volgens AvsForum is dat helemaal ultiem)
Maar ja... even wachten tot begin Oktober.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
En ter info, de handleidingen van (maar.. euch) 85 paginas:
LX50 PDF English
LX50 PDF Dutch
[ Voor 55% gewijzigd door Zyphrax op 14-09-2007 13:27 ]
Alleen even 1 brandende vraag:
Ik probeerde mijn MediaCenter PC aan te sluiten d.m.v. DVI => HDMI op de versterker. Dat ging op zich prima, daarnaast wilde ik het geluid via Optical-1 laten lopen. Via de Input options kan ik dat ook prima instellen, maar ik krijg geen geluid
Iemand enig idee?
Als je HDMI als source selecteert dan is HDMI audio alsnog (ook al geef je bij INPUT menu Optical-1 aan) de default audio source. Door op het knopje Sign. Sel. op je afstandsbediening te drukken kan je schakelen tussen je HDMI audio of de poort die je in INPUT menu geselecteerd hebt.
Nu willen we een beamer aansluiten via component, de kabels hiervoor zitten al in de muren... Na raadplegen van de handleiding (handig, achteraf) maak ik op dat de receiver enkel input -> output via dezelfde bekabeling door kan geven. Klopt dit met jullie ervaringen ? Zo ja, hoe kan ik dit oplossen ?
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Verwijderd
Verwijderd
Ik moet zeggen mooie combo. Geluid en beelddoorgave perfect.
LX50 opzich mooi apparaat, maar ik mis er toch een aantal dingen die ik wel op de LX70 zitten, oa meer HDMI ingangen, DNLA netwerk.
Verwijderd
Door het lezen van dit Bericht/Topic ben ik gaan twijfelen tussen het aanschaffen van deze 2 Pioneer Recievers:Zyphrax schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:46:
Eerst wilde ik voor de 1017 gaan, maar zag dat deze geen audio over HDMI ondersteund. De LX50 die net uit is doet dat wel.
VSX-1017AV
VSX-LX50
Zou iemand mij wellicht willen uitleggen wat nu precies de Meerwaarde van HD audio HDMI ondersteuning inhoud (resp. Dolby True HD, DTS HD Master Audio)
Het prijsverschil is aannemelijk maar met het oog op de toekomst zou het natuurlijk zonde zijn wanneer ik hierin achteraf een verkeerde beslissing zou nemen.
Alvast bedankt!
Steeds meer apparaten werken nu op basis van een HDMI aansluiting. Als je die op de 1017 aansluit, dan zal de audio alsnog via optisch/coax moeten laten lopen. Bij de LX50 kan de audio direct via de HDMI kabel afgespeelt worden.Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:45:
[...]
Door het lezen van dit Bericht/Topic ben ik gaan twijfelen tussen het aanschaffen van deze 2 Pioneer Recievers:
VSX-1017AV
VSX-LX50
Zou iemand mij wellicht willen uitleggen wat nu precies de Meerwaarde van HD audio HDMI ondersteuning inhoud (resp. Dolby True HD, DTS HD Master Audio)
Het prijsverschil is aannemelijk maar met het oog op de toekomst zou het natuurlijk zonde zijn wanneer ik hierin achteraf een verkeerde beslissing zou nemen.
Alvast bedankt!
Dolby TrueHD en DTS-HD worden gebruikt op Bluray en HD-DVD. De LX50 kan deze formaten decoderen. Dit is op zich handig, maar niet noodzakelijk. Als je namelijk een Bluray speler koopt kan deze waarschijnlijk het geluidssignaal zelf decoderen en dan via PCM doorsturen naar je versterker.
Eigenlijk is HDMI een beetje gammel geimplementeerd op de 1017, pas bij de LX50 zit het er nu goed in. Het OSD van de versterker werkt bijv ook niet via HDMI op de 1017. Je moet op de 1017 hiervoor los een video kabeltje aansluiten.
Verder heeft de LX50 een betere versie van MCACC (automatische geluidafstelling), HDMI scaler. Je kan dit op pioneer.eu comparen.
Ik kan niet goed inschatten of het voor jou de 150/200 euro extra waard is (volgens kieskeurig). Ik weet niet of je er al boxen bij hebt. Als je door deze 200 euro bijv minder goede boxen zou moeten selecteren vanwege het budget, dan zou ik zeggen doe het niet. Al maakt die 200 euro je niet heel veel uit dan zou ik zeggen doen. Een versterker die wel helemaal goed met HDMI omgaat is toch wel fijn.
Ik ben zelf erg tevreden over mn VSX-LX50, had eerst de 1016 op het oog, daarna nog de 1017 overwogen, maar toch voor de toen net nieuwe LX50 gegaan. Samen met mijn KEF 2005.2 set, mooi warm zuiver geluid.
[ Voor 5% gewijzigd door Zyphrax op 05-01-2008 19:24 ]
Verwijderd
Hierdoor gemakkelijker tot een keuze kunnen komen. Naar alle waarschijnlijkheid gaat het toch de LX-50 worden. Ik kan overigens niet wachten tot het hele spul aangesloten in de woonkamer staat (yummie
Dat gaat nog wat worden!
Anyways much appreciated!
super geluid echt 100% tevreden niets op aan te merken .
warm vol detailrijk geluid en film kijken op Blu ray word helemaal een feest.
Aanrader!