Toon posts:

Draadloos netwerk & bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb het forum al afgezocht, maar een goed antwoord kon ik er niet bij vinden.
Ik heb een draadloos netwerk met een THOMSON SpeedTouch 780 en twee winxp pc's eraan hangen.
beide pc's hebben geen firewall (windows firewall is uitgechakeld op de internet verbindingen).
Ze staan beiden op dezelfde workgroup, maar kunnen alleen hun eigen gedeelde bestanden zien.
pingen naar het eigen ip adres wil, maar naar het ip adres van de ander niet.
Op beide pc's staat bestands- en printer deling voor microsoft netwerken aan, net zoals de microsoft netwerken zelf. Met een bedraad netwerk dat hiervoor geinstalleerd was werkte het wel.
Ook als ik kijk bij workgroup computers, zien beide pc's in dezelfde workgroup alleen zichzelf.
Een netwerk game beginnen wil dus ook niet, aangezien de ene pc de andere niet ziet.
Enig idee waar dit aan kan liggen?

Na-Fiann

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je ap kan zo ingesteld zijn dat wlan clients alleen met internet mogen babelen en niet met iets anders

Iperf

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Of ergens staat nog een firewall aan . . .

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

De Thomson/Speedtouch 780 beschikt over een ingebouwde firewall. Zet deze uit, en je zult zien dat het werkt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb wel een 'intrusion detection' gevonden, maar die kan ik niet uitzetten, enig idee waar ik dit kan vinden?
En stel dat de wlan clients alleen met inet verbinding mogen maken, kan ik dit ergens aanpassen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even met planet helpdesk contact gehad, aangezien ik geen firewall kon vinden bij de instellingen. Deze zeggen dat de firewall waarschijnlijk al uit de firmware is gehaald. De intrusion detection kan ik ook niet aanpassen. Volgens de medewerker zou een thuisnetwerkje echter wel mogelijk moeten zijn.
Iemand nog voorstellen over wat ik zou kunnen doen? Naast een losse router kopen dan:p

Verwijderd

Wellicht heb je deze stappen al doorlopen, maar toch..
Bedrading goed? (Router naar Host)
Host/Client ingesteld?
cmd --> ipconfig /all?

Instellingen router zelf zijn meestal aan te passen door de firmware/software van de router aan te passen (meestal een standaard IP-adres: 192.168.1.1 = inlogprompt en dan inloggegevens invoeren)

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen bedrading, de verbinding tussen router en pc is draadloos. Internet doet het dan ook wel goed, alleen kunnen de pc's elkaar niet zien.
Ik heb besloten het probleem te omzeilen en een bedrade verbinding direct tussen de twee pc's te leggen (utp kabel lag er al). draadloos netwerk blijft wel nodig, maar dan kan ik tenminste bestanden delen.
Volgens mij moet ik een crossover utp kabel gebruiken, maar weet niet zeker. k verbind een asus a7n8x-deluxe met een asrock k7s8x. Weet iemand of ik dan nog extra installatie stappen moet ondernemen, of kan ik dan gewoon de andere pc benaderen?
Pagina: 1