Probleem met Sitecom WL160

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stoep
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Hallo,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en kan geen relevante antwoorden vinden,,
In mijn thuisnetwerk heb ik een Caiway modem verbonden met een Sitecom router WL 160
en deze is weer verbonden met een paar draadloze en gedrade pc's.

Op de sitecom webinterface heb ik via de instelhulp een PPPoE verbinding gemaakt met Caiway en deze heeft ook de status verbonden. DNS adressen heb ik ook ingesteld en volgens de helpdesk heeft de modem ook verbinding met de router.

Tot zover alles goed, de verbinding heeft eerder ook gewerkt.
Probleem is echter dat de pc's niet op internet kunnen.. ze kunnen allemaal _wel_ pingen naar IP adressen maar er niet naartoe surfen en pingen naar hosts lukt ook niet, zelfs niet wanneer ik de DNS adressen er hard inzet bij de netwerkverbinding.

Kent iemand dit probleem? Of kan iemand mij helpen??

Groetjes, Victor

Sowieso sneu

Verwijderd

Is je ip adres aan de wan kant van je router (die sitecom) een intern adres of een extern adres?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:03

Predator

Suffers from split brain

Wat staat er als DNS server ingesteld op je clients ?
De router, of rechtstreeks die van je provider ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Stoep
Aan de WAN kant heeft de router een geldig IP adres (62.45.xx.xxx) welke ik vanuit mijn werk ook kan pingen.

Ik heb als DNS server bij de clients nu de DNS gegevens van de ISP (62.45.45.45) hiervoor had ik dat dit automatisch werd toegewezen, moet dit 192.168.0.1 (router) zijn?

Alvast bedankt

Sowieso sneu

Verwijderd

ik roep maar een paar dingen:

- moest je misschien nog een mac adres klonen?
- kun je de dns servers wel pingen?
- hang es een computer zonder de router eraan, kun je dan wel i-netten?

• Stoep
MAC adres klonen lijkt me niet aangezien ik daar rekening mee heb gehouden (modem uurtje uitgezet en dan vergeet die de MAC's).

Ik heb wel internet zonder router en ik kan de DNS adressen wel pingen, IP adressen van planet.nl en google.nl ook maar ik kan er niet heen surfen..

Sowieso sneu

Verwijderd

FF opnieuw Victor:

Je hebt planet, dat is adsl?
Ik heb ff zitten zoeken naar caiway, maar is me niet geheel duidelijk. Het is in elk geval een kabelboer, maar apparaten van dat merk zie ik niet. En je zegt planet te hebben?

Wat voor modem heb je?
Welke ISP heb je?
Krijg je een ip adres auto, via dhcp?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:03

Predator

Suffers from split brain

Stoep schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 12:56:
Aan de WAN kant heeft de router een geldig IP adres (62.45.xx.xxx) welke ik vanuit mijn werk ook kan pingen.

Ik heb als DNS server bij de clients nu de DNS gegevens van de ISP (62.45.45.45) hiervoor had ik dat dit automatisch werd toegewezen, moet dit 192.168.0.1 (router) zijn?
Beide zouden moeten werken (adres van je router moet werken als je router DNS forwarding doet. De router stuurt de DNS request dan door).

Kan je de DNS servers pingen ?
62.45.45.45 of 62.45.45.46

Zoja, probeer dan eens (in een cmd venster)
nslookup www.google.com 62.45.45.45

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1