Toon posts:

plaatsing 5.1 set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een probleem.. ik heb net mijn logitech x-540 binnen, en zit nu met de plaatsing.. wat is een goede plek voor de achterspeakers? ik ben ook een beetje m'n kamer aan het indelen, helaas is het niet mogelijk een muur voor de speakers achter me te krijgen.. dan zouden de 3 voorste dus bij me monitor staan, en de achterste 2 op zo'n 2 meter afstand :( ze kunnen niet aan het plafond vast gemaakt worden helaas. Hoe hebben jullie je 5.1 set geplaatst? 2 meter afstand lijkt me niet echt handig in games / FPS..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 20:48 ]

Verwijderd

Je kan de achterste speakers wat harder zetten en de voorste wat zachter. Dan kan het wel.

Verwijderd

Topicstarter
kan dat softwarematig? ik heb mijn monitor namelijk nog niet en kan dus niet op de pc.. (mijn ouders willen het vandaag of morgen klaar hebben =/)
is dat wel mooi met die 2 achterste op 1,5-2 meter afstand? en dan vooral in games en met muziek? (films kijken doe ik niet veel)

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 09:15
Zit vaak wel een tooltje bij je geluidskaart (wat voor kaart heb je?)

Verwijderd

Topicstarter
onboard geluid van de asus p5k-e

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:37

rossinl

Audio/Videophile

2 meter is niks joh! Mijn rear-speakers staan 5 meter achter me...
Even de balans van de speakers meer naar achter verschuiven (kijk even in het programma van je onboard geluid) totdat het lijkt alsof het geluid uit je zitpositie komt.
En anders kan je nog altijd speakerstands kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door rossinl op 02-09-2007 21:36 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Verwijderd

Topicstarter
hmm, goed om te horen dat het te fixen is :) nu maar weer me kamer vullen met al m'n zooi :) bedankt. nog 1 laatste vraagje.. is het beter de subwoofer onder of naast het bureau te zetten? ik vind wel (heb hem even beluistert door m'n ipod aan te sluiten) dat de bass nogal sterk aanwezig is.. kan hij dan beter onder het bureau (zodat het bureau wat tegenhoudt?) of ernaast? (in het boekje stond 15cm ruimte er omheen.

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Voor een sub maakt de plaatsing onder of naast bureau weinig uit, het zijn immers dusdanig lage tonen dat ze je oor altijd wel bereiken (itt hoge tonen). Wat echte veel meer van belang is, is hoe ver je de sub van de muur af hebt staan. Hoe verder van een muur af hoe minder bass. Als je je sub een mega boost wil geven moet je m in de hoek zetten. Succes ermee!

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :) Nou kom ik er net achter dat de kabels van de rear-speakers net niet lang genoeg zijn dus heb ik een verlengkabeltje nodig... zijn gewone tulp verlengkabels goed of moet ik speciale hebben voor de speakers? ik had via google ook iets gelezen over rca verlengkabels.. maakt dat nog wat uit of kan ik gewoon die van dat plaatje bij de mediamarkt halen? hier zeggen ze rca-kabels en hier (1e comment) wordt tulp-kabels gezegd.
Veel hoeft het niet verlengt te worden 2 meter is genoeg.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2007 10:30 ]

• Invisible_man
RCA is de officiele naam voor deze stekkertjes, in nederland wordt het echter vaak "tulp"stekkertjes genoemd.

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Hebben jouw speakers wel tulbkabels? Ik ben eerlijk gezegd nog nooit pc speakers tegengekomen met tulpkabels... weet je zeker dat t geen jack kabels zijn (3,5 mm)?? Want er passen slechts jack kabels in je geluidskaart...

• Invisible_man
rossinl schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 22:23:
Hebben jouw speakers wel tulbkabels? Ik ben eerlijk gezegd nog nooit pc speakers tegengekomen met tulpkabels... weet je zeker dat t geen jack kabels zijn (3,5 mm)?? Want er passen slechts jack kabels in je geluidskaart...
Bij 5.1 setjes (van die kant en klare voor bij de pc dan) vind je vaak tulpstekkertjes voor de aansluiting van de boxen, klopt dus wel.

Verwijderd

Speakerstands?
Pagina: 1