Toon posts:

Updaten ATI drivers.

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop van medion ( de MD97500) en heb problemen met mijn Drivers van mijn grafische kaart.
Ik heb er de ATI radeon mobility X700XL insteken, nu werkt deze nog altijd met de oude drivers van toen ik mijn laptop aanschafte in 2005.
Nu zou ik deze graag willen updaten omdat er wat problemen zijn met de laatste games en deze leiden direct naar mijn drivers.
Op de site van ATI staat voor deze kaart maar 1 programma en deze test of mijn systeem een ander programma kan draaien, het antwoord is altijd neen.
Ik heb als OS XP Home SP2.
Ik heb ook al gehoord van de Omega drivers of zoiets. Maar zijn deze wel te vertrouwen omdat deze geen officieele drivers zijn van ATI??
Heeft iemand anders al eens problemen gehad als deze??? Op de site van medion zelf staan ook geen nieuwere drivers, dus dat is ook al geen optie, op voorhand bedankt.

Greetz.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17
Drivers:

http://ati.amd.com/online/mobilecatalyst/

[ Voor 12% gewijzigd door NitroX infinity op 02-09-2007 20:01 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg tijdens de instalatie een error, instalation can not find any compatible hardware, setup will now exit.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 14:05

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Vreemd. Wat heb je nog meer geprobeerd?
Mobility drivers zoals NitroX ze geeft zijn tegenwoordig prima te vinden op de website van AMD/ATi.
Zie bijvoorbeeld: http://ati.amd.com/support/drivers/xp/mobility-xp.html

Er staat op die pagina ook een link naar "Installation Verification Software". Misschien dat die je wat nuttigers kan vertellen?

Omega drivers zijn al jaren prima drivers en ook betrouwbaar. Het zijn, kort beschreven, gewoon getweakte Catalyst drivers. Je kunt ze proberen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:24
Het probleem wat je vermeld - No compatible hardware - is een veel voorkomend probleem als je gebruik maakt van de download welke op de ATI-site staat.

Je dient op de site te kijken van je leverancier, in jouw geval Medion, of er updates voor zijn.

Het enige wat ik zo gauw kan vinden is:
Stuurprogramma Grafische Kaarten
Pilotes Pour La Carte Vidéo WIM 2040
Win 2000/Win XP
24.10.2005 - Ver: 8.172.0.0
Een vrij antieke versie. Als ik me niet vergis was er ook een tool om de ATI Catalyst drivers mobile te krijgen, maar heb dit zelf nooit aan de praat gekregen.

[ Voor 41% gewijzigd door Sypher op 05-09-2007 16:54 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Kan niet met de standaarddrivers:
HOW TO: Using the Catalyst or Omega drivers on your Asus. Werkt ook op andere merken laptops.

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Topicstarter
cybersteef schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:51:

Er staat op die pagina ook een link naar "Installation Verification Software". Misschien dat die je wat nuttigers kan vertellen?
Ja het zegt iets heel nuttig :P Kan het niet instaleren sorry. :P

En ja de updates op de site van medion zijn redelijk prehistorisch :P

Anders zal ik die Omega drivers eens een keertje proberen :)

Verwijderd

"Installation Verification Software" dient inderdaad voor bijna alle ATI Mobility X..., behalve ... wanneer de fabrikant dit niet wil. Mijn Lenovo Thinkpad bijv. heeft X600 aan boord en weigert dat ding ook. Enige (correcte) oplossing is de drivers van de fabrikant volgen omdat dit degene zijn die zij officiëel voor uw product ondersteunen.

(voor de rest doet ge met al die leuter wat ge maar denken wil uiteraard)

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 17:26

Apoca

Array Technology Industry

Kwam trouwens net deze Mobility Modder drivers version 0.8.7.0 tegen:

http://www.driverheaven.net/modtool/

*Code improvements
*Improved driver modification
*Added more chipsets
*Fixes to some OpenGL problems

Voor de mensen met een Mobility ATi chipje, zover ik kon zien is echt alles ondersteund. In XP iets meer dan Vista.

Probeer die link eens dan zou ik zeggen :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 11:50
ik kwam toevallig de direct link naar de mobilty drivers tegen :D
http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/
Pagina: 1