Sinds enkele weken heb ik te kampen met het probleem dat mijn laptop vastloopt zodra ik muziek of langere audio afspeel met bijvoorbeeld WMP11 en YouTube (dus geen windows sounds en pop-up sounds). Dit gebeurt niet gelijk, maar de ene keer na 5 seconden, de andere keer na een minuut. Vreemd is dat dit proces versnelt zodra ik op mijn laptop fn-f9 druk, met andere woorden het volume verhoog. Mijn computer blijft dan hangen, echter het geluid gaat door zonder enige hapering en in WMP hoor ik zelfs het volgende nummer uit de playlist. De muis kan ik ook nog bewegen, maar klikken heeft geen zin. Ook ctrl-alt-delete werkt, maar de processenlijst wordt niet ververst. De enige optie om de computer weer te kunnen gebruiken is de reset-knop.
Nu ben ik al enige tijd bezig om de oorzaak van dit probleem om te sporen. Zo heb ik de volgende nieuw(st)e drivers geinstalleerd:
Realtek HD Audio drivers
Nvidia Drivers
QL Button (shortkey drivers)
Infrarood drivers (gaf een conflict aan in apparaatbeheer, reeds verholpen)
Geen van bovenstaande herinstallaties heeft zin gehad. Ik ben echt ten einde raad, omdat ik bijna zeker weet dat het een software matig probleem is en dat er niet iets fysiek kapot is. Een schone installatie is voorlopig geen optie aangezien ik de laptop met bijbehorende software snel nodig heb voor school.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. De specificaties van de laptop zijn als volgt:
Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
2,00 Ghz Intel Core Duo
2048MB DDRII RAM
Realtek HD Audio
Windows XP Home
120GB 5400 rpm
nVidia Geforce Go 7600 512MB grafische kaart
Nu ben ik al enige tijd bezig om de oorzaak van dit probleem om te sporen. Zo heb ik de volgende nieuw(st)e drivers geinstalleerd:
Realtek HD Audio drivers
Nvidia Drivers
QL Button (shortkey drivers)
Infrarood drivers (gaf een conflict aan in apparaatbeheer, reeds verholpen)
Geen van bovenstaande herinstallaties heeft zin gehad. Ik ben echt ten einde raad, omdat ik bijna zeker weet dat het een software matig probleem is en dat er niet iets fysiek kapot is. Een schone installatie is voorlopig geen optie aangezien ik de laptop met bijbehorende software snel nodig heb voor school.
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. De specificaties van de laptop zijn als volgt:
Intel® 945PM / ICH7-M Chipset
2,00 Ghz Intel Core Duo
2048MB DDRII RAM
Realtek HD Audio
Windows XP Home
120GB 5400 rpm
nVidia Geforce Go 7600 512MB grafische kaart