Opname van HARD geluid (concerten) met filmpjes fotocamera

Pagina: 1
Acties:
  • 887 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Ik vind het bij zeilen, bij concerten, maar vooral op dancefeesten altijd leuk om filmpjes te maken. Ik doe dit nu met een camera in een GSM (Sony w810 en nokia N70), maar wil een compactcamera kopen. Die kunnen ook prima filmpjes van een minuutje of 3 maken, beter dan een telefoon ook.

Een groot probleem is altijd het geluid. Dat is gewoon knetterhard, bij zeilen de wind, bij concerten en feesten is het vooral de bas die te hard is. Een oplossing is natuurlijk een goeie microfoon, maar daar ga ik niet mee slepen :).
offtopic:
en nee, ik sta op een concert of een feest niet 6u lang met een telefoon boven m'n hoofd opnamen te maken ;)

De sony maakt er dan een enorme brei van geluid van. Dan hoor je niets meer. Maar de Nokia (hoe slecht de videokwaliteit ook is), neemt het geluid relatief fantastisch op! (geen hifi, maar wel flink ok) Ik heb dus gemerkt dat het extreem kan verschillen. Maar die kleine apparaatjes moeten het gewoon kunnen (ligt aan de manier waarop de microfoon ingezet en versterkt wordt). Ter illustratie: We are your friends van Justice tijdens Lowlands..(Iemand die er geweest is en daar stond weet, het geluid was daar hard!)

Mijn vraag: Hoe gaan jullie camera's om met het geluid bij het maken van filmpjes bij concerten en feesten?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
En wat heeft de TS aan deze opmerking? Inderdaad, weinig :)

[ Voor 76% gewijzigd door Zoefff op 02-09-2007 20:40 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:57
Camera (Canon A630) : Slecht tot matig (nog nooit meegenomen naar een party, hou spullen graag heel)
Foon: (SE Z530i): Bagger, 1 onhoorbare brij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-07 18:04
En als je nu eens voor een reepje microfoommouse zorgt -- je kent ze wel -- de plofkappen voor de weer- en wind reporters. Misschien dat dat voldoende dempt om terug hoorbaar geluid te krijgen.

Zelf een ixus 850is -- geen ervaring met geluid.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Vroegah met mijn fuji s5200 ging het best goed, terwijl de powershot van mijn ma op zo'n moment al helemaal beginnen te kraken. Heb er vorig jaar mee op pinkpop gestaan, ik stond tegen de dranghekken die zeg maar de 'core' van de rest van het veld scheiden, en het geluid was onvervormd door de bass, terwijl dat op zo'n korte afstand van het podium toch wel behoorlijk dreunde.

Vinger op de mic scheelt soms iets, mijn SE w880i doet het ook wat minder goed dan de d500 en d600 die ik hiervoor had.

[ Voor 65% gewijzigd door _ferry_ op 02-09-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162758

op youtube durf ik nogal vaak eens filmpjes van feesjes opzoeken en ff geleden gaf iemand mij een link door van een paar filmpjes op timewarp.

was een italiaan die met een Benq c1000 filmpjes opnam: de deze dus http://benq.be/products/digicam/?product=843

hier een vb filmpje:
http://nl.youtube.com/watch?v=GGRdBnu-hEM

een van de betere geluiden dat ik ooit gehoord heb.

natuurlijk zal het ook wel veel afhangen van de speakers die er staan. op grote events zijn die meestal wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:01
Klinkt zeker goed ja. Doet me zelfs twijfelen of het wel met die camera is opgenomen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162758

ergens op 2de pagina van comments staat erbij dat ie het met dat modelletje heeft opgenomen dacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

stukkie tape over de microfoongaatjes plakken scheelt enorm in windgeruis en dat clipping geluid die je krijgt in disco's.

al zal je bepaalde tonen iets minder horen, maar dat valt wel weer recht te breien in aan audioproggie..

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Ik heb supergoede ervaringen met mijn Ixus 950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Topicstarter
Owkay die klinkt inderdaad erg goed moet ik zeggen. Jammer dat je het niet gewoon simpel kan testen he?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1