VMware(windows xp) crash bij starten Diablo 2

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Zoals mijn titel al zegt, crasht Windows XP in VMware als ik diablo 2 erin wil starten. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

ik gebruik:

VMware workstation 5.0.0 build-13124

Ik heb VMware Tools geinstalleerd.

Het is een verse installatie, met alleen een antivirus programma erop en diablo 2.
Ik heb wel problemen met het laden van cd's, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik autorun heb aanstaan (ik weet niet hoe ik dit disable). Zodra de cd goed laadt (na 1 tot 5 keer dichtdoen) zijn er geen problemen en leest hij de cd gewoon. Ik heb diablo 2 tweemaal en in beide gevallen is het probleem.

mijn pc: Amd 2500+ met 2gb geheugen en een club 3d geforce fx 5900 xt

alvast bedankt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zou sowieso een nieuwere versie van VMWare installeren, je licentie laat waarschijnlijk 5.5 toe?

Is diablo2 niet afhankelijk van directx oid waardoor het niet werkt?
Heb je het wel eens werkend gehad?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Duckhamster
Ik heb het nooit werkend gehad, het is de 1e keer dat ik het probeer. Vroeger wel Settlers 3 erop gezet (toen gebruikte ik windows 98 op VMware, omdat windows XP geen settlers 3 kon afspelen. Diablo 2 is wel afhankelijk van directx, maar dat zou toch geen probleem moeten zijn met VMware? Of moet ik dat nog ergens enablen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-07 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Autorun uitzetten is wel bij elkaar te vinden.

Diablo kan grafish in 3 modes draaien, 2 ervan gebruiken grafische versnelling (3dfx (!) & driect3d) dat is moeilijk in de diablo II directory staat een "videotest.exe". Ook brent het startfimpje niet installeren zodat je het kunt overslaan.

Overigens gebruik ik al tijden een image & deamon tools (heel oude versie) van diablo II zodat de originele disk in de kast kan blijven staan.

Ik weet niet waarom je vmware gebruikt, want het schijn dat wine diablo II ook heel aardig kan draaien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Duckhamster
Als ik videotest uitvoer kan ik uit 1 keuze kiezen:

DirectDraw(2D): VMware SVGA II

Hoe kan ik het startfilmpje niet installeren?

Ik heb deamon tools ook, maar ik zie het nut niet om een iso van me cd te maken en hem in daemon tools te laden, als ik de orginele cd ook kan gebruiken. Misschien is het voor VMware wel handig.

VMware gebruik ik gewoon uit luiheid. Ik ken alleen dat programma :) Wat is dat wine dan, kan ik het misschien uitproberen?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
wat is je main os eigenlijk? XP en zelfs vista werken gewoon met diablo2... zowel met directDraw als D3D, de vmware adons installed? (neem aan van wel?)

• Duckhamster
Mijn main os is XP, op VMware staat ook XP (op me main kan ik diablo 2 gewoon spelen)

Welke VMware addons moet ik geinstalleerd hebben? Ik weet dat ik VMware tools moet installeren (en dat heb ik ook gedaan), nog iets anders dan? En waar kan ik dat downloaden?

Ik heb net Diablo 2 geinstalleerd zonder cinematics, en het probleem blijft

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Duckhamster schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:24:
Mijn main os is XP, op VMware staat ook XP (op me main kan ik diablo 2 gewoon spelen)
Ik nam aan dat je main iets van linux was. dan was wine relevant.
Welke VMware addons moet ik geinstalleerd hebben? Ik weet dat ik VMware tools moet installeren (en dat heb ik ook gedaan), nog iets anders dan? En waar kan ik dat downloaden?
Ik neem aan dat je dit kent:
http://www.vmware.com/sup...ound_d3d_enabling_vm.html

????
Ik heb net Diablo 2 geinstalleerd zonder cinematics, en het probleem blijft
Het was maar een idee.

Die image zou van pas komen omdat je cd copy protection dan niet door de vmware CD emulatie hoeft(omdat je aangaf dat je je cd er soms 2x in moest stoppen, een verdacht component)

Waarom wil je diablo eigenlijk in vmware draaien?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Duckhamster
Ah ik kende dat nog niet nee. Ik nam aan dat VMware tools een link zouden leggen tussen mijn videokaart en de virtuele windows (er staat namelijk "greatly enhance graphics performance")
Na toevoegen van

mks.enable3d = TRUE
svga.vramSize = 67108864

is een deel van het probleem opgelost, na videotest heb ik nu keuze uit:

- DirectDraw(2D): VMware SVGA II
- Direct3D: VMware SVGA II

Als ik 2D kies loopt hij nogsteeds vast.
Als ik 3D kies zie ik introfilmpjes (Reclame Blizzard etc) waarna ik geluid krijg van het spel, alleen met zwart beeld. (waar het inlogscherm met character keuze enzo hoort te zijn)

Ik wil VMware draaien voor Diablo 2, ik wil namelijk items kunnen wisselen tussen me eigen personages, en heb geen zin om elke keer naar een andere pc te gaan. Daarnaast vind ik het leuk om een virtueel pctje op te zetten en het goed te laten werken.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Duckhamster schreef op zondag 02 september 2007 @ 22:14:
Ik wil VMware draaien voor Diablo 2, ik wil namelijk items kunnen wisselen tussen me eigen personages, en heb geen zin om elke keer naar een andere pc te gaan. Daarnaast vind ik het leuk om een virtueel pctje op te zetten en het goed te laten werken.
Hum: je hebt geen vmware nodig om om 2 seesie van diablo II te starten:

http://www.battleforums.com/showthread.php?p=1461498

• Duckhamster
Aah. Het is me gelukt. Ik heb diablo 2 nu 2x draaiende op me pc op battlenet, zonder VMware, maar met de info uit die laatste link van leuk_he

bedankt!
Pagina: 1