Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Motorola ROKR S9 - Stereo Headset

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Motorola onthulde de nieuwe Headset, de ROKR S9.
Ik heb nog nooit een Bluetooth-headset geizen dat zo groots geadverteerd wordt. Accessories verkopen zichzelf normaal. Berichten over nieuwe gadgets zijn er van tijd tot tijd op internet. Maar de Motorola S9 is een totaal ander verhaal. Op de product pagina kun je een virtutele tour krijgen van de ROKR S9, daar lees je over de hoofd functies, en kijk je naar David Beckham die de headset draagt. Maar hoe kan de S9 de hype & verwachtingen van geduldige fans bijhouden? Laten we de S9 eerst behandelen en daarna conclusie's trekken, onderaan het bericht.

Inhoud doos:
* Headset (weegt 1 oz.)
* Adapter
* Handleiding

Prijs verwachting:
€ 70,- ~ € 99,-

Design & Controls
Ik zou het design als agressief beschouwen, zwart & rode kleuren, rubberen buttons, geen gaten of verdikkingen. Het lijkt meer op een sport gadget. Maar dat is het eigenlijk ook, omdat de S9 is positioneerd als een gadget voor mensen met een actieve levensstijl. Ik kan het ook aanraden aan iedereen in de sportschool, omdat er geen draden zijn maar een fijne lichte headset die slechts 1 gram weegt.

De fabricage kwaliteit is zeker niet slecht, de materialen zijn van hoge kwaliteit. en het is leuk om een bijna no-nonsense design te zien. Het metaal aan de achterkant voegt tevens een soort stijl toe zoals de enigste hoge kwaliteit phones (metaal ipv plastic) Razr & RAZR2 telefoons. Het logo van motorola staat op op de achterkant & in de speakers. Nadeel is dat de headset niet opgevouwen kan worden. Maar kan prima in de jas- broek- zak of tas natuurlijk.

De headset dragen:
Ik zelf vind het dragen van de headset zeer confortabel, je voelt niet eens dat je hem ophebt.
De headset is gebouwd om te passen op verschillende type hoofden. en als je neit kaal bent of een hoed draagt, zie je de s9 helemaal niet, het lijken dan voor anderen net 2 oordopjes. De headset zit stevig op het hoofd en valt niet, als je aan het rennen, sporten, dansen, springen bent, dus het aanbevolen voor alle type sporten. Dus op de moment mis ik de winter, lekker snowboarden met de S9 stereo headset op de piste's. Natuurlijk kant het ook met de oudewetse bedrade versies van verschillende merken, maar deze gadget is gewoon meer fun niet waar?

Oh ja, de S9 is water & zweet proof! (handig om te weten nietwaar ;) )

Batterij Duur
De S9 gebruik een interne 180 mAh Li-Ion batterij. Maar ze hadden een grotere batterij makkelijk in de casing kunnen proppen zonder extra geweicht. De S9 werkt 200 hours in stand-by en 6 uur in muziek & telefoon modus. De betterij valt dus wat tegen. Een grotere batterij hadden de consumenten alleen gemerkt met 10 tot 15 gram extra gewicht, maar dan wel betere batterij-duur. tja het is dus of/of.....

De stekker voor de oplader is een standaard miniUSB kontact, het is gemakkelijk op te laden met de standaard motorola laders. De S9 kan ook opladen worden, via de computer USB slots, alleen duurt dat langet dan via het normale lichtnet/stopcontact. Opladen duurt maximaal 2 uur.

Conclussie:
Positief:

- Goed design
- Water & zweet dicht
- Goede stereo geluidskwaliteit!
- Goede ergonomie, alleen reageren de buttons soms te snel op mijn vingen.
- Goede marketing
- Bluetooth 2.0 profiel

Negatief:

- Niet iedereen zal het mooi vinden hoe die staat (looks)
- Batterij leven had langer gemogen
- Gesprekken door de headset hadden beter gekunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/accessories/review/image/motorola/s9/Pic8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/accessories/review/image/motorola/s9/Pic9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/accessories/review/image/motorola/s9/Pic2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/accessories/review/image/motorola/s9/Pic3.jpg

• laptopleon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-11 13:39
Twee jaar later is er een 'vervolg', een update zo je wil op de Motorola ROKR S9 (zwart/rood), de Motorola ROKR S9 HD (helemaal zwart). De geluidskwaliteit zou beter zijn, maar dat kan ik niet bevestigen aangezien ik ze niet beiden heb.

Ik zocht een draadloze koptelefoon voor m'n iPhone 3GS, dus een stereo bluetooth headset met microfoontje en iPhone bedieningsknoppen en de S9 HD krijgt relatief goede kritieken van gebruikers her en der op fora.

De S9-HD is in Nederland niet te koop, zelfs in heel Europa niet te vinden in de Motorola webwinkel en dergelijke. Misschien omdat de verkoop van de S9 tegenviel of er niet genoeg belangstelling voor dit apparaat is?

Wil je de S9 HD kopen, dan kan je ook niet even in de VS bestellen via Amazon, want Amerikaanse webwinkels leveren niet aan Nederland. Hoezo protectionisme? :(

Op Amazon kost de S9 HD op dit moment trouwens $63 en daar komen natuurlijk nog de nodige verzendkosten bij..

Tip van mij: Bestel 'm via eBay. Ik kocht een Motorola ROKR S9 HD voor om gerekend € 21 via een verkoper in Hong Kong. Inclusief verzendkosten! _/-\o_

Als ik 'm goed uitgeprobeerd heb, zet ik een review op ciao-shopping, als je dit leest staat ie er dus waarschijnlijk al op.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Persoonlijk gebruik ik de normale variant, dus niet de HD versie.

Ik heb toch heel wat A2DP headsets gebruikt. Van SonyEricsson, Jabra, Senheiser, Nokia en Plantronics, maar deze Motorola is bij mij toch echt de all-time favoriet. De 'squeezability' is goed, dus je krijgt er geen hoofdpijn van. De rubberen dopjes sluiten de je oor een klein beetje af, zodat het geluid beter is dan normale oordopjes, maar duidelijk minder dan de in-ear varianten.

Ik gebruik `m altijd tijdens het fietsen en kwam er laatst pas achter dat hij zelfs de specificatie heeft dat `ie 'zweetdicht' zou moeten zijn. Nou heb ik nog nooit problemen ondervonden van zweetinwerking in deze headset, maar het is toch leuk om te lezen dat hij er echt bestendig tegen schijnt te zijn. Zo kan ik weer met gerust hart zweten.

Opladen gaat met Mini-USB en dat is makkelijk, want daar heb ik er altijd wel eentje ergens van liggen..

Voor mij is de Motorola S9 dé A2DP headset.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"