Toon posts:

[Advies] Hardware & Software voor Thuisserver

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Wij zijn van plan om een thuisserver hier aan te schaffen. Het budget zal tot ongeveer 400 euro zijn.
De server zal worden gebruikt als:
- fileserver
- router (als dit mogelijk is)
- 1/2 gameservers
- ftp server

Ik zal niet weten welk besturingssysteem erop gedraait zou kunnen worden. Ik wil wel gebruik kunnen maken van het extern bureaublad, zodat op de server geen muis, toetsenbord en scherm aan hoeven te hangen.

De thuisserver moet als het kan zo min mogelijk energie vreten en zo stil mogelijk zijn.

Ik hoop dat er mensen zijn die wat leuks kunnen aanraden wat aan deze eisen voldoet.

Alvast bedankt

doxi

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Begin eerst zelf maar eens met onderdelen op te zoeken die aan je eisen voldoet. Daarbij spreek je over Extern Bureablad, dus kom je uit op Win 2003 server. Dus het OS lijkt me duidelijk.

Met andere woorden: Ga zelf eens op onderzoek uit, want dat verwachten we hier wel.

Ey!! Macarena \o/

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-03 17:56
RaZ schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:50:
Begin eerst zelf maar eens met onderdelen op te zoeken die aan je eisen voldoet. Daarbij spreek je over Extern Bureablad, dus kom je uit op Win 2003 server. Dus het OS lijkt me duidelijk.

Met andere woorden: Ga zelf eens op onderzoek uit, want dat verwachten we hier wel.
Ow, kan dat tegenwoordig niet meet met XP prof? 8)7

Ik denk dat je even moet vertellen welke games je wilt gaan hosten aangezien dat nogal van belang is.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

RaZ schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:50:

Win2K3 valt buiten zijn budget, en naast dat heb je écht geen W2K3 nodig voor Extern Bureaublad hoor...

Met andere woorden: Ga zelf eens op onderzoek uit, want dat verwachten we hier wel. :>

Verwijderd

Extern bureaublad?

Gewoon lekker SSH'en natuurlijk.

Verder vind ik de TS mager en kan je dit makkelijk zelf uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier zelf een windows home cd liggen. Zal ik deze hiervoor kunnen gebruiken en dan een programmaatje zoals VPN gebruiken. Als scholier is het dan niet mogelijk om sommige software goedkoper te krijgen?
Verder wil ik gameservers voor cod2 hosten (maximaal 2 gameservers) en latere spellen (zoals cod4 en crysis maar dit is dan ipv die cod2 gameservers).

Ik dacht zelf aan deze hardware:

Een amd dual core processor
1 GB geheugen
2x 400 GB in raid 1 (voor veiligheid als ik goed begrepen heb)
Een MoBo met ingebouwde vga.
Een goedkope kast en voeding

Als het moet kan ik ook nog 2 maanden wachten als er nog belangrijke en nuttige prijsdalingen zijn.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:09
En je vraag is? :P

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Of ik die windows home kan gebruiken of dat er software is waar ik op goedkope manier als scholier aan kan komen.

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-03 14:01

Thapous

Nee toch niet.

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:24:
[...]

Of ik die windows home kan gebruiken of dat er software is waar ik op goedkope manier als scholier aan kan komen.
Als je school zit aangesloten bij www.slim.nl kun je daar voor heel weinig leuke OS'jes en andere programma's weghalen.

//Thapous

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar het samenstellen van een complete PC heeft niets met NT te maken. Je zou zo'n topic in Complete Systemen & Laptops kunnen posten, maar conform de FAQ is dat ook daar niet toegestaan : CSL Beleid

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.