Ik ben al de hele dag aan het proberen om de Name, Category en Description van een property van een class tijdens runtime te wijzigen. Deze klasse is wordt namelijk gewijzigd via het PropertyGrid.
Ik ben al bezig geweest met PropertyDescriptor en PropertyDescriptorCollection. Maar daar kom ik geen wijs uit. Alles wat ik probeer resulteert in een error dat het read-only is.
Uiteraard wil ik het proberen op te lossen in de klasse zelf. Maar als het niet lukt, is het misschien een oplossing om direct in het PropertyGrid te gaan zitten kloten? Of lukt dat ook niet?
Een voorbeeldje om het wat duidelijker te maken:
Waarbij ik dus in dit geval de Category en Description tijdens runtime wil wijzigen.
Ik ben al bezig geweest met PropertyDescriptor en PropertyDescriptorCollection. Maar daar kom ik geen wijs uit. Alles wat ik probeer resulteert in een error dat het read-only is.
Uiteraard wil ik het proberen op te lossen in de klasse zelf. Maar als het niet lukt, is het misschien een oplossing om direct in het PropertyGrid te gaan zitten kloten? Of lukt dat ook niet?
Een voorbeeldje om het wat duidelijker te maken:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [Category("Overview")] [Description("Contains the description of the selected log")] public string Description { get { return this.description; } set { this.description = value; this.Save(); } } |
Waarbij ik dus in dit geval de Category en Description tijdens runtime wil wijzigen.
[ Voor 26% gewijzigd door Exterazzo op 02-09-2007 18:21 ]