Toon posts:

[DOA] moederbord of geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleempje. Ik heb donderdag een nieuw systeem binnen gekregen. Nou wou ik vista installeren, hij doet alles keurig ook heel snel. maar bij completing installation valt hij uit.

Mijn Systeem:

Amd Athlon x2 6000+
Asus M2N4-SLI
Corsair XMS2 PC5400 2x 1 GB set
320 GB Western Digital Schijf sata II
Asus EAX1950PRO 256mb
Coolermaster P-cap 430 Watt
Coolermaster Centurion 534

De chipset werd erg warm daar heb ik koelers op geschroefd.
Verder zit de Stock Koeler van amd er op (die met heatpipes)

Wat heb ik geprobeerd:

Memory timings van auto naar 4-4-4-12 gedaan (daar zijn ze voor gemaakt)
Memory voltage op 1.9 gezet daar moeten ze sowiesow op.
Bios Flashen
Andere DVD Speler

Wat zou het kunnen zijn. een te slappe voeding, Moederbord ondersteund het geheugen niet goed, Geheugen is kapot, Hardeschijf is kapot?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem sowieso Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door als je systeem blijft hangen.
Verder zou ik zeker kijken of het geheugen dat je hebt op de QVL van je Asus bord staat. Asusjes blijven nu eenmaal kieskeurig met geheugen. Dezelfde problemen die je hier omschrijft heb ik ook gehad op een A7n8X, na de (overigens perfect werkende dimm) vervangen te hebben door een andere was het probleem weg, de dimm was simpelweg niet compatible.

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik dus zelf ook al aan ik heb even de QVL lijst opgezocht, en wat denk je staat er niet bij. Dit is overclock geheugen scheelt dat in prestaties met gewoon valueram? Mijn maat heeft de m2n-e met het zelfde geheugen als mij er in. zou ik dit moederbord ook doa kunnen sturen en dan bijbetalen voor de m2n-e? Winkel: Cool-Prices

ps ik had GEEN stabieliteits problemen @ xp
Maar als crysis komt moet ik natuurlijk wel vista

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:00
Heb je al eens een Memtest gedraaid?

Probeer anders eens van een Linux Live CD te booten, kijken of ie dan ook problemen heeft.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:35
Nou nou, houd je geduld eens... 24 uur wachten voor kick is hier wel een vereiste...
Dit is overclock geheugen scheelt dat in prestaties met gewoon valueram?
Als je gaat overclocken wel jah, maar andes maakt het niet zo heel veel uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

iemand?
Doe eens even wat minder asociaal :/

Binnen 24u schoppen wordt niet gewaardeerd. Komt bij dat je beter je tijd kunt steken in zelf te doen wat je kunt dan schoppen van een topic zonder info waar anderen wat mee kunnen: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.