Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Monitor stand

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 20:51
Hallo,

Ik ben van plan een monitor stand te gaan maken. Even ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.pbf.com.au/desks/graphics/stand_monitor_hr.jpg

Zoiets dus, simpelweg wat houten planken om je monitor op te zetten, en zo wat bureau ruimte te maken. Maar ik wil er wat dingen in verwerken, dat zijn:

-USB connectors
-AUDIO connectors
-Cardreader
-Stroom (contactdozen)
-Internet aansluitingen (contactdozen)
-Ide + power connectors (handig om effe een hdd te backupen)
-Dvd speler

Dus het worden eigenlijk 2 kastjes met connectors, waarop een plank gemonteerd word, en daarop kunnen mijn monitoren staan. en daaronder is nog plek voor toetsenbord, muis en bijv. pennenbakje:9

Ik heb al wat gezocht op got en tweakers, maar kon eigenlijk geen ontwerpen of foto's vinden van mensen die ook zoiets al gemaakt hadden... Nu is mijn vraag of er hier al tweakers zijn die ook zoiets dergelijks gemaakt hebben, of eventueel nog aanvullingen hebben?

Als ik het project af heb, post ik natuurlijk de foto's hier!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 14:05
Ik heb zoiets om mijn monitoren op te zetten, maar daar zitten verder gaan aansluitingen op. Maar is in jouw geval het niet praktischer om een desktop kast of htpc kast voor je pc te kopen? Dan heb je al je aansluitingen in de buurt en je kan er dan mooi je monitor op zetten.

Maar als je dat niet wilt:
-USB connectors & AUDIO connectors
Hier zou je een soort van kastje voor kunnen gebruiken waar je die in bouwd.

-Cardreader
Zou je ook in een dergelijk kastje inbouwen

-Stroom (contactdozen)
Verdeeldoos achter tegen het hout monteren.

-Internet aansluitingen (contactdozen)
Is dit praktisch dan? Anders mischien een switch.

-Ide + power connectors (handig om effe een hdd te backupen)
Hou een externe hd behuizing bij de hand, anders wordt dit lastig (zulke lange ide-kabels zijn er niet denk ik.)

-Dvd speler
USB/firewire model, anders zie bovenstaand punt.

[ Voor 53% gewijzigd door Invisible_man op 02-09-2007 17:52 ]

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Ik heb wel een 'monitorstandaardje' gemaakt, maar niet met al die poespas die jij zegt. Want zoals ik het zo lees is het een hoop verlengwerk, maar ik snap niet hoe je die IDE-connector erin wil zetten.

Afbeeldingslocatie: http://hermes.orakel.ods.org/~seers/Wenge-kastje1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hermes.orakel.ods.org/~seers/Wenge-dichtbij2.jpg

Natuurlijk wel 5cm dik tropisch hardhout (Wengé) nemen, anders zakt 't door hè. :P Handig vind ik dat mijn toetsenbordkabel nu gewoon rechtdoor kan, onder het standaardje door. Nu moet ik helaas een nieuwe nemen want mijn voet van de 24"-monitor pastte er niet meer op en dan staat ie bovendien te hoog dus ik denk dat ik nu iets van multiplex ga doen met parket eroverheen maar een kabeldoorvoer voor mijn toetsenbord is wel handig.

Wil je eigenlijk aan de achterkant een aalsuiting in, en dan aan de voorkant dat ook? Dus dat je eigenlijk allemaal mannetje-mannetje kabeltjes tussen je pc en je standaard doet?

Verwijderd

Misschien is het makkelijk om voor je ide-aansluiting zo'n usb naar ide kabel te gebruiken, die kosten rond de 15 euro en dat scheelt je een ontzettend onhandige flatcable.

Is het verder misschien niet iets om een mooie kabelgoot achteraan je bureau te maken waarin je alles verwerkt en dat je je monitor los op de ondersteuning zet zoals je liet zien. Mijn ervaring is dat je je monitor niet altijd vast laat staan en soms ook een beetje naar je toetrekt als je wat langer zit werken. Als al die kabels dan in de voet verwerkt zijn, is je monitor voet niet echt mobiel meer. Mooie kabelgoten met bijpassende stekkerdozen en lan aansluitingen zijn echter wel redelijk duur.

• ReX_NL
Seers schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:57:
Ik heb wel een 'monitorstandaardje' gemaakt, maar niet met al die poespas die jij zegt. Want zoals ik het zo lees is het een hoop verlengwerk, maar ik snap niet hoe je die IDE-connector erin wil zetten.
Het is alleen "veel" werk om alle connectors aan te sluiten. Want cardreader, dvd, usb sloten, etc. word allemaal aangesloten op een usb 2.0 hubje wat ook in een kastje gemonteerd word, daardoor hoeft er uiteindelijk maar 1 usb kabel naar mijn computer, en er kan achter of aan de zijkant een utp kabeltje in geplugt worden om zo de rj45 connectors te voorzien van internet. Uiteindelijk zal het op 3 kabels aankomen, en dan heb je een (in mijn ogen) een mooie multimedia stand.

EDIT:

Om het wat duidelijker te maken heb ik effe snel een schets gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.aaronvanweert.nl/monitorstand.bmp

[ Voor 89% gewijzigd door ReX_NL op 02-09-2007 18:22 ]

• Invisible_man
Als je al die apparaten op 1 hub gaat aansluiten moet je er wel rekening mee houden dat die hub een bottleneck gaat vormen, je moet de snelheid van de USB-bus dus delen over al die apparaten (als je echter maar van plan bent telkens 1 tegelijkertijd te gebruiken moet het goed komen). Maar kan je nog wat duidelijker uitleggen wat je met die ide en netwerkkabel wilt (netwerkkabel eventueel om snel een andere pc aan te kunnen sluiten?)

Verwijderd

Leuk verzonnen!, ik heb gewoon een simpel mdf kastje waar mijn psp instaat met zijn houder, maar ik denk dat de dingen die jij er in gaat bouwen ook wel leuk zullen worden. Good luck met het bouwen etc :) :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Makkelijkste en simpelste om dit te verwerken: gewoon een kistje van flessen wijn als basis gebruiken. Kost niks en werkt perfect. Ziet er ook nog eens leuk uit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• ReX_NL
Ik heb op internet naar planken gezocht die ik hiervoor zou kunnen gebruiken, en kwam bij ikea uit op deze planken:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90094631

Kan iemand mij vertellen of dit goede en mooie planken zijn? want de kwaliteit van de afbeelding is niet zo goed. En ik kan niet "effe op en neer" naar de ikea. Ze hebben bij ikea ook andere planken á11,95 maar die zijn te dik (2,5cm).

• Invisible_man
Je kan ook ff bij de Gamma/Karwei/Praxis gaan kijken, die hebben dacht ik ook dergelijke planken kant en klaar.

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 09:54
Ik heb voor mn dinnetje dr TFT-scherm er ook eentje gemaakt, gewoon van 18 mm spaanplaat (gefineerd). Dat moet je met een CRT niet doen trouwens :+

Afbeeldingslocatie: http://blog.carpento.net/wp-content/uploads/2007/06/meubeltje.jpg

Voor die IDE-connector kun je beter een speciaal kabeltje kopen waarmee je je IDE-apparaten aan USB kunt aansluiten :) Die kun je namelijk met een USB-kabeltje verlengen en zijn min of meer hotswappable (ff stroom van de USB-logica af, schijf aansluiten, stroom erop, voila). Dat soort dingen is sowieso te koop bij de Media Markt maar met wat handigheid koop je een goedkoop harddiskbehuizinkje waaruit je de logica sloopt ;)

• Invisible_man
Wat ik in mijn kaste ook heb is een minatuur tl lampje (met een knopje aan de zijkant) die achteraan tegen de bovenkant gemonteerd is. Zo zie je dus alleen het schijnsel en niet de lamp zelf. Vind het een erg pretige verlichtingsbron om in een donkere kamer te hebben. Neem dan liever wel een tl met een zo laag mogelijk wattage, anders heb je meteen z'n fel wit licht.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:54

d0s

sssst

Carpento schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:12:
Ik heb voor mn dinnetje dr TFT-scherm er ook eentje gemaakt, gewoon van 18 mm spaanplaat (gefineerd). Dat moet je met een CRT niet doen trouwens :+

[afbeelding]

Voor die IDE-connector kun je beter een speciaal kabeltje kopen waarmee je je IDE-apparaten aan USB kunt aansluiten :) Die kun je namelijk met een USB-kabeltje verlengen en zijn min of meer hotswappable (ff stroom van de USB-logica af, schijf aansluiten, stroom erop, voila). Dat soort dingen is sowieso te koop bij de Media Markt maar met wat handigheid koop je een goedkoop harddiskbehuizinkje waaruit je de logica sloopt ;)
offtopic, maar dat ziet er bijzonder fraai uit :)

• ReX_NL
Carpento schreef op zondag 02 september 2007 @ 21:12:

[afbeelding]

Dat is ook mooi bedacht! Dat bespaart nog meer ruimte, het nadeel is alleen wel dat je je monitor los moet schroeven als je hem ooit mee wilt nemen.... Mischien dat het dat wel gaat worden

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 09:54
Dat het scherm nu vastzit aan het meubeltje klopt ja. Het scherm is tweedehands en de wallmount ontbrak helaas maar zo kan het dan ook wel :)

Heb het zo gemaakt omdat de voet aan dat scherm anders een heel stuk naar achter uitsteekt. Op die link zitten de kabels er aan de achterkant nog niet eens in. Een VGA-kabel is niet zo flexibel dus dan kwam je op iets van 15 centimeter ruimteverlies uit.

Op deze manier zit voet nu keurig plat achter het scherm gevouwen, en staat de boel wél strak tegen de muur.

[edit]

Die stekkerblokken moet ook geen probleem zijn, dat heb ik voor mezelf ook gemaakt :) Kan nu met één knop beide beeldschermen, mn speakers en de printer in één keer uitzetten :*)

[ Voor 17% gewijzigd door Carpento op 02-09-2007 22:02 ]

Pagina: 1