Simpel foto's markeren voor afdrukken in verkenner oid.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:28
Ik zoek een tooltje om eenvoudig foto's in een directory te markeren voor afdrukken. Niet selecteren met CTRL en of SHIFT, want die selectie ben je kwijt zodra je één maal een foutje maakt. Dus meer een markering die je áán en uit kunt zetten, en die bewaard blijft als je je PC uit zet.

En nou ik toch aan het wensen ben: liefst ook nog een selectie: "ingeplakt", of "besteld" ofzo. Zodat je later ook weet dat je ze al eens eerder besteld hebt, en dus niet dubbel bestelt.

Wie weet hier een handig tooltje voor?

Verwijderd

Misschien een idee om een site te maken gewoon met lycos Tripod ofzo ( als je natuurlijk over die skills beschikt) die dat kan.
Dat je bij elke foto de info kan neer zetten. Volgens mij heeft Picassa(?) van google wel de functie dat je ze kan selecteren doormiddel van aanvinken.

Hier is nog een progamma die dat kan, helaas niet gratis.
Anders kan je natuurlijk ook Googlen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 17:49 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Adobe Photoshop Lightroom
Of als je wat minder mogelijkheden nodig bent, Adobe bridge. Kunnen beiden labelen en flaggen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Zoefff

❤ 

Het is natuurlijk een beetje overkill om een pakket als LR aan te raden als 'tooltje' om je foto's te selecteren en deze selecties te onthouden. True, je kan er inderdaad (uitstekend) mee doen wat de TS vraagt, maar ook nog véél meer waar de TS waarschijnlijk niet voor wil betalen. Je kan imho beter kijken naar een pakket als ACDSee of het (gratis) Picasa.

Ik mis in ieder geval wel het zoekwerk dat je zelf al uitgevoerd hebt, we verwachten wel dat je zelf eerst wat onderzoek doet voordat je een vraag stelt. En in dit geval kan je volgens mij eenvoudig voldoende tools vinden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.