Bose Lifestyle 12 CD Speler weigert

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 13:38
Wanneer ik in mijn Bose Lifestyle 12 systeem in de bijbehorende Multimedia Centre een CD plaats, begint deze niet te spelen. Ondanks dat er in de handleiding staat dat het geheel dan zou moeten beginnen met spelen.

Wanneer ik echter op het knopje druk om de CD speler te kiezen (Ik heb ook mijn PC op de AUX aangesloten) krijg ik enkel te zien 'Track 83' in het display, en begint de CD verder niet te draaien.

Het systeem heeft altijd gewerkt, maar heeft een tijdje stil gestaan en heb ik het recent weer aangesloten. Iemand enig idee of deze 'Track 83' een foutcode is van Bose? Op google krijg ik iig geen antwoord.

Verwijderd

http://www.bose.nl/NL/nl/contact-us/index.jsp

(ps. toch al wel met meerdere CD's geprobeerd neem ik aan?)

• CU2morO
Uiteraard meerdere CD's geprobeerd. maar hij spint niet eens op, dus het lijkt me niet aan een krasje oid te liggen ;)

Helpdesk is inderdaad een goed plan, alleen heb ik er enige haast mee, en hoopte ik het vanavond draaiende te hebben ;)

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-12 18:12

DJ Vincento

1422055

Modbreak:Als je niet serieus wil reageren, reageer dan aub niet

[ Voor 81% gewijzigd door voodooless op 02-09-2007 18:43 ]

• CU2morO
Het Media Centre is enkel een tuner met CD speler. DVD's zal ie dus nooit af kunnen spelen. Wanneer ik echter een stand-alone CD speler op de media centre aansluit doet ie het wel. Het gaat dus echt om de CD speler ín het apparaat.

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Kijk, dat is weer een mooi stukje techniek van Bose.
Niet meer doen dus, een object van het 'verboden' merk kopen.

Probeer eens met een (luchtdruk)spuitbus de leeskop/laser/lens(?) voorzichtig schoon te blazen, anders afwachten en even een belletje plegen.

Ik zie dat de Lifestyle 12 al een ouder model is, betekend dat dus dat je geen gerantie meer heb?

[ Voor 16% gewijzigd door SirNobax op 02-09-2007 18:49 ]

Pentaxiaan

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
CU2morO schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:28:
Het Media Centre is enkel een tuner met CD speler. DVD's zal ie dus nooit af kunnen spelen. Wanneer ik echter een stand-alone CD speler op de media centre aansluit doet ie het wel. Het gaat dus echt om de CD speler ín het apparaat.
Lijkt erop dat je CD speler kapot is (loopwerk, voeding, etc.) en die zal vanavond niet spontaan weer werken. Als je nog garantie hebt, kun je 'm het beste even naar de dealer brengen. Zij sturen 'em dan voor je op en je krijgt 'em weer heel thuis bezorgd.

Ga liever niet zelf te werk, want als Bose ziet dat de speler open is geweest vervalt je hele garantie.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

CU2morO schreef op zondag 02 september 2007 @ 17:42:
Uiteraard meerdere CD's geprobeerd. maar hij spint niet eens op, dus het lijkt me niet aan een krasje oid te liggen ;)
Ahh ok, als ik namelijk 'Track 83' lees dan ga ik ervan uit dat hij liedje nummer 83 bedoelt die hij wil laden maar blijkbaar niet kan laden?

Vanzelf leek het me dan ook logisch dat het probleem bij de CD lag; dat de muziek of CD of een of andere manier 'brak' is.. Misschien dat die op zoek is naar een track nummer 83 dat je die voor het laatst op een of andere manier hebt opgeslagen en dat die daarop is vastgelopen... Maar als die niet spint dan lijkt me dat nogal erg onwaarschijnlijk want dan probeert die niet eens te lezen... Logische conclusie lijkt mij dus dat er iets in de CD-lade kapot is...

En ik kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande; ga eerst voor garantie voordat je hem open gaat sleutelen, geen idee hoe hij precies in elkaar zit en wat wel/niet gevoelig is

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 18:49 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
SirNobax schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:43:
Kijk, dat is weer een mooi stukje techniek van Bose.
Niet meer doen dus, een object van het 'verboden' merk kopen.

Probeer eens met een (luchtdruk)spuitbus de leeskop/laser/lens(?) voorzichtig schoon te blazen, anders afwachten en even een belletje plegen.
Dit is niet echt aan te raden. Een spuitbus lucht spuit (bij verkeerd gebruik) stikstof.
Maak het apparaat alsjeblieft niet open.

Edit:

Track 83 zal wel het limiet van je speler zijn. Veel spelers, die de cd niet meer lezen, blijven hangen op de laatste track.

[ Voor 11% gewijzigd door Barry|IA op 02-09-2007 18:51 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-12 18:12

DJ Vincento

1422055

Ik denk dat de sensor die moet meten of de lade open of dicht is defect is. Als hij niet opspint, weet het apparaat gewoon niet dat er een CD geplaatst is. Misschien is de sensor vies en hoeft hij alleen maar schoon gemaakt te worden.

*Excuses voor mijn stomme reactie van eerst.
Pagina: 1