Tja, simpele vraag eigenlijk. Bestaan er ook videokaarten met Component-in en/of HDMI-in om in goede beeldkwaliteit op te kunnen nemen op de pc? Ikzelf ben nog niets tegengekomen (zij het videokaarten dan wel tv-kaarten) die betere ondersteuning bieden dan S-Video-in. De vraag is voor mij met name van belang aangezien ik TV kijk op mijn computermonitor en straks met het hele HDTV-gebeuren met goede kwaliteit televisie wil kijken. Suggestions, anyone?
Wat dacht je ervan, om het apparaat meteen te pluggen in je scherm. De meeste schermen hebben VGA+DVI, dus dat zal geen probleem zijn. Zonodig koop je een 2-1 switch. (Als je scherm geen meerdere ingangen heeft)
Gulfstream G650
http://www.google.com/sea...osoft:en-US&start=10&sa=N
http://www2.promax.com/Bl...-Analog-PCIe-Capture-Card
http://www.fi-llc.com/boards/Products/AccuStream170.php
iets met google en vrienden ?
http://www2.promax.com/Bl...-Analog-PCIe-Capture-Card
http://www.fi-llc.com/boards/Products/AccuStream170.php
iets met google en vrienden ?
[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 02-09-2007 21:46 ]
HDMI-in? Is dat niet per definitie HDCP en dus kan je opnemen/modificeren wel vergeten?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Dan wordt het dus een Hauppage wintv150
Gulfstream G650
uhm daar zit toch geen hdmi of component aansluiting (in)opsalimrmaf schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:14:
Component en Composiet zijn dus twee compleet verschillende videostandaarden hé!
Let daar op.
Let daar op.
ehm de ts vroeg duidelijk om component/hdmi, of beter dan y/cMaCe1337 schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:48:
Component en Composiet zijn dus twee compleet verschillende videostandaarden hé!
Let daar op.
dan valt een composiet/cvbs/video-singaal gauw af
hij dring nu pas doorsalimrmaf schreef op zondag 02 september 2007 @ 23:14:
idd als het alleen om het tv kijken gaat kun je beter een fatsoenlijk tv kaartje in je pc duwen dan je blauw betalen voor een hdmi capture kaart
[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 03-09-2007 00:57 ]
Ehm ja, dat snap ik, ik bedoelde te zeggen dat de TS niet moest denken dat de PVR150 een component ingang had, sommige mensen snappen het verschil tussen component en composiet niet. (Terwijl de naam de lading duidelijk dekt, een signaal in delen, of een gecombineerd signaal.)fish schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:53:
[...]
ehm de ts vroeg duidelijk om component/hdmi, of beter dan y/c
dan valt een composiet/cvbs/video-singaal gauw af
Ik dacht dus dat de TS component in wilde, en dan heb je niks aan een PVR150.[...]
hij dring nu pas door
idd als het alleen om het tv kijken gaat kun je beter een fatsoenlijk tv kaartje in je pc duwen dan je blauw betalen voor een hdmi capture kaart
Als je gewoon TV wilt kijken is het een prima kaart.
Om HDTV te kijken kun je het beste een DVB-C kaart aanschaffen met een Common Interface, en dan met een Alphacrypt een @home of Casema kaartje gebruiken. Dan kan je HDTV kijken en opnemen op je TV. Als je UPC hebt, heb je pech. 
Wat ook kan is een schotelontvanger kaart, DVB-S, Canaldigitaal komt binnenkort ook met HDTV.
Wat ook kan is een schotelontvanger kaart, DVB-S, Canaldigitaal komt binnenkort ook met HDTV.
Bedankt voor alle reacties.
@ fish: toen je met de google-resultaten aankwam voelde ik me heel dom, maar in de voorbeelden die je uitpikt gaat het om HD-capture kaarten. Dan kan ik nog steeds geen 'live'-stream bekijken via TV-software, alleen binnenhalen in bijv. Adobe Premiere wat mij toch niet echt handig lijkt als TV-programma
. Daarbij begrijp ik dat zulke capture kaarten beginnen vanaf € 350 (en waarschijnlijk zou ik mijn pc ook drastisch moet upgraden), dus ben ik sowieso zo'n € 600, € 700 verder. En dit gaat dan waarschijnlijk nog over instap-bedragen.
Daarbij moet ik ook melden dat ik op dit moment digitaal TV binnenhaal via Tele2 (met zo'n lelijke settop box) en ik verwacht dat dat de trend zal blijven in Nederland, als ik naar @home en caiway kijk. Mee eens/oneens?
(trouwens, ik hóóp er eigenlijk op dat er meer keuze is dan settop boxen, aangezien de meeste van die dingen enorm crappy aansluitingen hebben. Dan hebben we het inderdaad over composiet...)
@ fish: toen je met de google-resultaten aankwam voelde ik me heel dom, maar in de voorbeelden die je uitpikt gaat het om HD-capture kaarten. Dan kan ik nog steeds geen 'live'-stream bekijken via TV-software, alleen binnenhalen in bijv. Adobe Premiere wat mij toch niet echt handig lijkt als TV-programma
Daarbij moet ik ook melden dat ik op dit moment digitaal TV binnenhaal via Tele2 (met zo'n lelijke settop box) en ik verwacht dat dat de trend zal blijven in Nederland, als ik naar @home en caiway kijk. Mee eens/oneens?
(trouwens, ik hóóp er eigenlijk op dat er meer keuze is dan settop boxen, aangezien de meeste van die dingen enorm crappy aansluitingen hebben. Dan hebben we het inderdaad over composiet...)
er loopt ergens een topic waar je kan bereiken wat jij wil via een browsersesie btw .. ik ga even niet zoeken.. maar ik heb hem langs zien komen
vooruit maar toch gezocht
[Tele2] Multimedia-decoder emulator
vooruit maar toch gezocht
[Tele2] Multimedia-decoder emulator
[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 03-09-2007 21:10 ]
Verwijderd
M'n broer heeft deze besteld: http://www.blackmagic-design.com/products/intensity/
De bedoeling is om met een Samsung HDTV tuner (DVB-C, Casema) op te nemen op PC, via HDMI.
Voor zover we hebben kunnen vinden, is dit de enige kaart op de markt die HDMI in heeft.
DVB-C kaarten die HDTV ondersteunen, konden we niet vinden (moeten meer bandbreedte ondersteunen oa).
De kaart zal een dezer dagen arriveren, dan kan ik meer vertellen over hoe het werkt.
De bedoeling is om met een Samsung HDTV tuner (DVB-C, Casema) op te nemen op PC, via HDMI.
Voor zover we hebben kunnen vinden, is dit de enige kaart op de markt die HDMI in heeft.
DVB-C kaarten die HDTV ondersteunen, konden we niet vinden (moeten meer bandbreedte ondersteunen oa).
De kaart zal een dezer dagen arriveren, dan kan ik meer vertellen over hoe het werkt.
Ik hoop voor je dat het gaat werken, want de HDMI uitgang van die samsung is nou niet helemaal compatible om zo maar ff te zeggen. 
Er zitten veel bugs in en 9 van de 10 tv's krijgt geen geluid over HDMI.
Dan moet je het dus met een analoog kabeltje op je geluidskaart oplossen.
Er zitten veel bugs in en 9 van de 10 tv's krijgt geen geluid over HDMI.
Dan moet je het dus met een analoog kabeltje op je geluidskaart oplossen.
[ Voor 36% gewijzigd door mace op 05-09-2007 07:11 ]
Verwijderd
Analoog? Er zit sowieso nog spdif op, wat we nu ook gebruiken voor audio naar de PC.
Verder kun je in het menu kiezen of de tuner zelf dolby digital moet decoderen of as-is moet sturen naar een televisie. Ik denk dat veel mensen daar de fout in gaan. Onze tv (een Samsung nota bene) kreeg eerst ook geen geluid (alleen wat vaag geratel), want die ondersteunt geen dolby digital. Even de optie omgezet in het menu van de tuner, en geluid werkte perfect. Ik kan me niet voorstellen dat 9 van de 10 tv's niet werken (waarom zou Casema ze dan nog steeds aanraden, en waarom liggen ze nog steeds overal in de winkel? Zou de consumentenbond niet al lang in actie gekomen zijn?), zeker niet met zoiets eenvoudigs als een PCM signaaltje. Dat 9 van de 10 tv's geen dolby digital decoder aan boord hebben kan ik me dan weer wel voorstellen.
Overigens werkt het dolby digital signaal op zich prima via spdif.
De verkoper vertelde destijds wel dat er een HDMI-bug in zat, maar dat had vooral betrekking op het beeld. Dat zou in sommige gevallen na een tijd uit kunnen vallen. Maar de firmware wordt automatisch geupdate via de kabel, en het schijnt al lang verholpen te zijn intussen.
Verder kun je in het menu kiezen of de tuner zelf dolby digital moet decoderen of as-is moet sturen naar een televisie. Ik denk dat veel mensen daar de fout in gaan. Onze tv (een Samsung nota bene) kreeg eerst ook geen geluid (alleen wat vaag geratel), want die ondersteunt geen dolby digital. Even de optie omgezet in het menu van de tuner, en geluid werkte perfect. Ik kan me niet voorstellen dat 9 van de 10 tv's niet werken (waarom zou Casema ze dan nog steeds aanraden, en waarom liggen ze nog steeds overal in de winkel? Zou de consumentenbond niet al lang in actie gekomen zijn?), zeker niet met zoiets eenvoudigs als een PCM signaaltje. Dat 9 van de 10 tv's geen dolby digital decoder aan boord hebben kan ik me dan weer wel voorstellen.
De verkoper vertelde destijds wel dat er een HDMI-bug in zat, maar dat had vooral betrekking op het beeld. Dat zou in sommige gevallen na een tijd uit kunnen vallen. Maar de firmware wordt automatisch geupdate via de kabel, en het schijnt al lang verholpen te zijn intussen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 09:04 ]
@ fish: bedankt voor de link. Ik begrijp van alle hacks/codering geen ruk, maar het idee is me duidelijk. Ik verdiep me er wel in als ik de tijd heb.
@ddbruijn: Die kaart hadden we inderdaad al gevonden, maar zoals ik al zei is het een capturekaart voor camcorders enzo. TV-software zal hem dus niet herkennen als tv-kaart, maar wellicht kan je daar een oplossing voor verzinnen... Ik zie je bevindingen wel verschijnen.
@ddbruijn: Die kaart hadden we inderdaad al gevonden, maar zoals ik al zei is het een capturekaart voor camcorders enzo. TV-software zal hem dus niet herkennen als tv-kaart, maar wellicht kan je daar een oplossing voor verzinnen... Ik zie je bevindingen wel verschijnen.
Hah, dat dacht je dus hé.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:34:
Analoog? Er zit sowieso nog spdif op, wat we nu ook gebruiken voor audio naar de PC.
Het heeft niks te maken met DD of PCM, het probleem ligt echt in de harwarematige implementatie van de HDMI. Het schijnt dat de nieuwere versies minder problemen hebben, maar problemen zijn er zeker. De beeldproblemen zijn grotendeels opgelost, maar ook niet allemaal, en de geluidsproblemen zijn alles behalve volledig opgelost.
Ik moet bijvoorbeeld de decoder eerst aandzetten en dan de TV, anders gaat de decoder stomweg niet aan. Een of ander vaag handshake probleem.
De consumentenbond heeft zich er ook daadwerkelijk mee bemoeid. En na 3 uitzendingen van Kassa is Samsung er wat aan gaan doen. Het probleem is gewoon dat de hardware voor het WK allemaal klaar moest zijn, en dat heeft gewoon voor kinderziektes gezorgd.
Verwijderd
Dus jij hebt een probleem... maar '9 van de 10' lijkt me ook zeer sterk overdreven.
En dat gedoe met Kassa zal waarschijnlijk die bug zijn waar die verkoper het over had, die al LANG verholpen is... Weet je hoe lang dat WK intussen alweer geleden is?
Beetje ouwe koeien uit de sloot halen... Wat zeiken jullie toch graag.
Ik zie het wel. Ik ga me niet druk maken om niks. Zoals gezegd, de audio doet het toch sowieso al via spdif, dus of dat nou via hdmi kan of niet, dat maakt eigenlijk niks uit. Het is sowieso een digitaal signaal.
En dat gedoe met Kassa zal waarschijnlijk die bug zijn waar die verkoper het over had, die al LANG verholpen is... Weet je hoe lang dat WK intussen alweer geleden is?
Beetje ouwe koeien uit de sloot halen... Wat zeiken jullie toch graag.
Ik zie het wel. Ik ga me niet druk maken om niks. Zoals gezegd, de audio doet het toch sowieso al via spdif, dus of dat nou via hdmi kan of niet, dat maakt eigenlijk niks uit. Het is sowieso een digitaal signaal.
Het is NIET al LANG verholpen, ik probeerde er mee te zeggen dat omdat het een haastklus is omtrent het WK dat de hardware gewoon slecht ontworpen is. En dan kan je er 30 softwareversies tegenaan gooien, dat gaat niks veranderen aan het feit dat de hardware gewoon niet goed in elkaar steekt.Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:29:
Dus jij hebt een probleem... maar '9 van de 10' lijkt me ook zeer sterk overdreven.
En wees nou eens eerlijk, wie vertrouwt verkopers nou 100% ?
Als hij jou een HDTV decoder kan verkopen en jij vraagt of dat ding nog problemen heeft gaat hij het natuurlijk bagatelliseren.
Misschien is 9 van de 10 overdreven, maar misschien moet je het topic wat over deze decoder loopt maar eens doorlezen voordat je je voordoet als expert.
Onze decoder loopt gewoon vaak vast, het geluid over HDMI heeft NOOIT gewerkt, de volumeregeling over spdif werkt niet, en hij is al 2x ter reparatie geweest. Ik zou nu de nieuwste revisie moeten hebben, en ik heb de laatste software en ik heb nog steeds problemen. En ik ben zeker niet de enige.
Wat een kutopmerkingBeetje ouwe koeien uit de sloot halen... Wat zeiken jullie toch graag.
Ik probeer alleen te helpen, en alvast een tip te geven hoe het geluidsprobleem zou kunnen worden opgelost mocht het niet werken.
Verwijderd
Ja, we zijn hier wel tweakers hoor, dat weten we al lang. Het is nou niet bepaald alsof je iets nieuws vertelt.ik probeerde er mee te zeggen dat omdat het een haastklus is omtrent het WK dat de hardware gewoon slecht ontworpen is.
Is dat zo? Dat vermoed jij slechts.En dan kan je er 30 softwareversies tegenaan gooien, dat gaat niks veranderen aan het feit dat de hardware gewoon niet goed in elkaar steekt.
Sowieso is onze decoder pas lang na het WK gekocht, dus ook de hardware kan aangepast zijn.
Heb ik ergens gezegd dat ik gevraagd heb of er nog problemen waren? Nee, dat heb ik ook niet. Hij kwam er zelf mee.En wees nou eens eerlijk, wie vertrouwt verkopers nou 100% ?
Als hij jou een HDTV decoder kan verkopen en jij vraagt of dat ding nog problemen heeft gaat hij het natuurlijk bagatelliseren.
Misschien ben ik daar al lang van op de hoogte... Zoals ik al zeg, er zijn software en hardware revisies overheen gegaan, het zijn ouwe koeien.Misschien is 9 van de 10 overdreven, maar misschien moet je het topic wat over deze decoder loopt maar eens doorlezen voordat je je voordoet als expert.
Dan nog is het voorbaring om het aan de decoder te wijden. Ook televisies zijn lang niet allemaal fris waar het HDMI-aansluitingen betreft. Dat deze decoder in het verleden wat problemen gaf wil niet zeggen dat alle problemen per definitie aan de decoder te wijten zijn natuurlijk.Onze decoder loopt gewoon vaak vast, het geluid over HDMI heeft NOOIT gewerkt, de volumeregeling over spdif werkt niet, en hij is al 2x ter reparatie geweest. Ik zou nu de nieuwste revisie moeten hebben, en ik heb de laatste software en ik heb nog steeds problemen. En ik ben zeker niet de enige.
Ik vond dat geleuter van jou over die Samsung-decoder anders compleet niet gepast in dit topic.Wat een kutopmerking
Het gaat hier om videokaarten met component-in/HDMI-in, waarvan de Blackmagic Intensity dus een voorbeeld is.
Dat ik toevallig erbij vertel dat ik hem op een Samsung decoder ga aansluiten is nog geen reden om het hele topic om te gooien in een "ik heb een probleempje met dat ding en daarom is Samsung de duivel"-topic.
Nou, meneer de 'expert', dan moet je wel een goede tip geven. Analoog aansluiten als er gewoon een geweldig mooie glimmende spdif op zit die prima werkt...Ik probeer alleen te helpen, en alvast een tip te geven hoe het geluidsprobleem zou kunnen worden opgelost mocht het niet werken.
Ik krijg eerder de indruk dat je de problemen aan het overdrijven bent vanwege jouw haatgevoelens jegens die decoder. Ten eerste is het dus onzin dat je een analoog kabeltje moet gebruiken, en ten tweede is ook dat '9 van de 10' een overdreven getal. Of hebben wij zo toevallig net die ene televisie die wel werkt? Zoveel geluk hebben we anders nooit.
Maargoed, we merken van het weekend wel of dit kaartje bruikbaar is, zowel qua software als qua hardware.
Dat het geen TV-kaart is, zou niet uit moeten maken. Windows heeft een standaard-interface voor capture-devices. TV-kaarten zijn niets anders dan capture-devices waarbij je via een extern programmaatje de tuner kunt bedienen.
We gebruiken nu een ATi Radeon 1900XTX met Avivo om van de decoder op te nemen. Dat is dus ook geen TV-kaart, maar software als bv WinDVR werkt gewoon, want Avivo wordt herkend als capture-device. In principe zou de Intensity dus ook op deze manier moeten werken... Via DirectShow, volgens de website.
Begrijp ik, maar vaak moet je nog wat post-processen om het beeld te verbeteren. Bijvoorbeeld het de-interlacen waar ik het eerder over had, brightness/contrast instellen etc. Dat doen niet alle capture-progjes...
Interessant experiment wat je gaat doen. Als dit werkt dan verhuist m'n Samsung ook naar de mediacenter.
Ik bedenk me wel dat de snelheden over een HDMI kabel richting de 5 Gbps gaan, wat omgerekend 400mb/sec (correct me if am wrong) is. Geen idee of die HDMI-IN kaart iets doet met het signaal, want anders moet je toch behoorlijke pc hebben om live tv te kijken, laat staan op te nemen. Capturen zou je ook op een lagere snelheid kunnen doen dan "live" in het geval van nieuwere camcorders, maar met een digitale kabel decoder gaat dat dus niet.
En wat betreft de problemen met de Samsung. Ik heb een van de allereerste, weken voor het WK begon en ik heb soms dat het geluid der niet is via HDMI. Echter even zappen naar een andere zender en het is weer terug. Ben der inmiddels aan gewend.
Ik bedenk me wel dat de snelheden over een HDMI kabel richting de 5 Gbps gaan, wat omgerekend 400mb/sec (correct me if am wrong) is. Geen idee of die HDMI-IN kaart iets doet met het signaal, want anders moet je toch behoorlijke pc hebben om live tv te kijken, laat staan op te nemen. Capturen zou je ook op een lagere snelheid kunnen doen dan "live" in het geval van nieuwere camcorders, maar met een digitale kabel decoder gaat dat dus niet.
En wat betreft de problemen met de Samsung. Ik heb een van de allereerste, weken voor het WK begon en ik heb soms dat het geluid der niet is via HDMI. Echter even zappen naar een andere zender en het is weer terug. Ben der inmiddels aan gewend.
[ Voor 24% gewijzigd door Dukey op 07-09-2007 12:45 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Tijdens het browsen over het Internet over dit onderwerp kwam ik dit artikel tegen (met video), waarin het eerdere punt van HDCP naar voren komt. Het gaat hier om de Black Magic Design Intensity kaart (dus niet de 'pro' versie), die dus blijkbaar géén HDCP ondersteund. M.a.w. is hij dus nutteloos wanneer hij gebruikt wordt met een settop box/Blu-ray of HD-DVD-speler via HDMI. Interessant om te weten. De Intensity Pro ondersteund wel Component-in (dus geen HDCP, maar wel High-Def), maar ja, component is niet hip. Het is dus maar afwachten of HD-settop boxen, HD-DVD spelers etc. component ondersteunen en zo ja, hoe... De Samsung DCB-H360R bijvoorbeeld heeft dus geen component-out en zelfs geen digitale uit, behalve via HDMI
Verwijderd
De Samsung heeft geen HDCP.... Of in ieder geval niet via Casema-uitzendingen (zou ook vreemd zijn, aangezien Casema zelf HD recorders aanbiedt voor digitale kabeltelevisie).
We hebben geen enkel probleem met het opnemen van het videosignaal.
Audio via HDMI lukt nog niet, maar dat kan dus via de optische uitgang.
Wel even opletten... Als de tuner op 1080 resolutie staat, is de bitrate dermate hoog dat zelfs onze striped raid 0 met 4 schijven het nog maar nauwelijks kon bijhouden bij ongecomprimeerd opnemen. Er zit ook een motion JPEG functie op, die is al stukken beter... Verder is voorlopig 720p genoeg, want Casema zendt toch niet meer uit.
De analoge uitgangen van de Samsung zijn voor zover ik weet niet geschikt voor HDTV, alleen voor een downscaled signaal naar 'legacy' apparatuur.
We hebben geen enkel probleem met het opnemen van het videosignaal.
Wel even opletten... Als de tuner op 1080 resolutie staat, is de bitrate dermate hoog dat zelfs onze striped raid 0 met 4 schijven het nog maar nauwelijks kon bijhouden bij ongecomprimeerd opnemen. Er zit ook een motion JPEG functie op, die is al stukken beter... Verder is voorlopig 720p genoeg, want Casema zendt toch niet meer uit.
De analoge uitgangen van de Samsung zijn voor zover ik weet niet geschikt voor HDTV, alleen voor een downscaled signaal naar 'legacy' apparatuur.
Wel bezig om geluid op te nemen seperaat en dan daarna samen te "muxen"? Wel een hoop werk iedere keer dat wel. Wordt er total geen audiosignaal gezien, of heb je er geen codec voor oid? Heb je al eens geprobeerd met een ander HDMI bron (gezien audio-problemen Samsung)?Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 00:14:
Je kunt ook gewoon 720p of 1080i via component krijgen op die decoder.De analoge uitgangen van de Samsung zijn voor zover ik weet niet geschikt voor HDTV, alleen voor een downscaled signaal naar 'legacy' apparatuur.
[ Voor 12% gewijzigd door Dukey op 16-09-2007 11:45 ]
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Verwijderd
Je kunt gewoon kiezen om de audio van je geluidskaart op te nemen, in combinatie met de video van het kaartje, met de juiste software.Wel bezig om geluid op te nemen seperaat en dan daarna samen te "muxen"? Wel een hoop werk iedere keer dat wel.
Zo deden we het altijd al, met de Radeon. Deze heeft helemaal geen audio input.
De Intensity wordt gezien als een 'geluidskaart' en een video capture device.
Bij de software van het kaartje zelf zit ook een eenvoudig capture-programmaatje, maar daar kun je geen audio instellen... Ik vraag me af of ie uberhaupt audio opneemt, eigenlijk.
Dat weet ik niet. Ik weet dat er audio uit de Samsung komt, omdat ie op de TV wel werkt.Wordt er total geen audiosignaal gezien, of heb je er geen codec voor oid?
En de Samsung heeft ook een aantal verschillende output-mogelijkheden, waaronder simpel 2-kanaals PCM, waarvan ik toch wel verwacht dat alle apparaten dat zouden ondersteunen.
Maar of de Intensity nou gewoon het signaal niet herkent in de stream, of dat ie wel een audio-signaal ziet, maar het formaat niet begrijpt, dat weet ik niet, en ik weet ook niet hoe dat te achterhalen valt. Je hoort gewoon helemaal niks.
Helaas kan ik er weinig onderzoek naar doen, want het is bij m'n broer thuis, daar ben ik niet zo vaak en daar heb ik vaak niet de juiste tools... Ik had bv willen kijken of er wel een audiospoor in de .avi zit, en zo ja, wat voor formaat het is.
Andere HDMI-bronnen hebben we niet, dus dat wordt ook wat lastig testen.
Ik wil niet naar overkomen, maar de intensity herkent het geluid niet omdat de HDMI implementatie van de 360 niet deugt, zoals ik al zei.
Meer woorden wil ik er ook niet aan vuilmaken, want ik heb geen energie over voor een herhaling van onze discussie.
Overigens kan ik bevestigen dat de component uitgang van de 360 gewoon 720p en 1080i kan uitvoeren.
Meer woorden wil ik er ook niet aan vuilmaken, want ik heb geen energie over voor een herhaling van onze discussie.
Overigens kan ik bevestigen dat de component uitgang van de 360 gewoon 720p en 1080i kan uitvoeren.
[ Voor 16% gewijzigd door mace op 24-09-2007 01:12 ]
Verwijderd
Dat weet je niet.MaCe1337 schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:12:
Ik wil niet naar overkomen, maar de intensity herkent het geluid niet omdat de HDMI implementatie van de 360 niet deugt, zoals ik al zei.
Het zou kunnen, maar het zou ook de Intensity kunnen zijn die het probleem is.
Waarom reageer je dan?Meer woorden wil ik er ook niet aan vuilmaken, want ik heb geen energie over voor een herhaling van onze discussie.
Je hebt geen bewijs voor wat je hier post. Je post heeft dus een informatiewaarde van 0. We wisten al dat jij een hekel aan die Samsung-tuner had.
Wat denk je te bereiken met zo'n post?
To make a point.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:16:
[...]
Dat weet je niet.
Het zou kunnen, maar het zou ook de Intensity kunnen zijn die het probleem is.
[...]
Waarom reageer je dan?
Je hebt geen bewijs voor wat je hier post. Je post heeft dus een informatiewaarde van 0. We wisten al dat jij een hekel aan die Samsung-tuner had.
Wat denk je te bereiken met zo'n post?
Ik kan je toch niet overtuigen, jij bent te fanatiek en je speelt teveel op de man.
Ik haat die tuner absoluut niet, die conclusie trek jij. Sterker nog, van de apparatuur die aangeboden wordt voor @home TV vind ik dit de tuner met de beste beeldkwaliteit, echter zijn er gewoon dingen mis mee, zoals de HDMI implementatie.
Ik begon met te zeggen dat je misschien geluidsproblemen zou kunnen krijgen want de 360 heeft een niet helemaal frisse implementatie van de HDMI spec. En dat gebeurt er ook precies.
Maar goed, test de boel maar even en we zien uiteindelijk wel wie er gelijk heeft.
Verwijderd
Waar speel ik op de man?MaCe1337 schreef op maandag 24 september 2007 @ 10:52:
[...]
Ik kan je toch niet overtuigen, jij bent te fanatiek en je speelt teveel op de man.
Ik wijs je er alleen op dat je geen enkel bewijs hebt voor jouw vermoeden dat het aan de Samsung ligt, terwijl je het TOCH als feit wilt presenteren.
Zijn er uberhaupt andere tuners die HDTV ondersteunen dan? Ik heb gezocht (weliswaar al een tijdje terug), maar de enige tuner die HDTV over DVB-C ondersteunt die ik kon vinden, is deze Samsung.Sterker nog, van de apparatuur die aangeboden wordt voor @home TV vind ik dit de tuner met de beste beeldkwaliteit
Als je andere HDTV-tuners weet, die te gebruiken zijn met @home, Casema etc, dan hoor ik dat graag, want ik wil er voor mezelf ook eentje hebben.
Dat wist ik zelf ook wel, maar ik ken die Intensity verder niet (en jij nog minder, neem ik aan), dus is het veel te vroeg om het vingertje naar Samsung te wijzen.Ik begon met te zeggen dat je misschien geluidsproblemen zou kunnen krijgen want de 360 heeft een niet helemaal frisse implementatie van de HDMI spec. En dat gebeurt er ook precies.
Daar kan ik nooit achter komen. Ik heb niet de apparatuur om een HDMI-verbinding grondig te testen. Ik kom dus nooit verder dan "combinatie A+B werkt wel, en A+C werkt niet".Maar goed, test de boel maar even en we zien uiteindelijk wel wie er gelijk heeft.(Dit meen ik oprecht)
Je weet dan nooit of dat aan A, B of C ligt.
Misschien vind je dit overdreven, omdat we allemaal wel weten dat die Samsung nogal wat probleempjes heeft gekend, maar ik maak me hier sterk voor een objectieve benadering van de situatie...
Het zou namelijk voor mij niet de eerste keer zijn dat ik een 'probleemgeval' van hardware vervang, en tot de conclusie kom dat het in mijn geval niet het 'probleemgeval' was, maar het andere stuk hardware, dat de problemen veroorzaakte.
Want jij begrijpt natuurlijk ook wel dat de problemen van de Samsung *geen* garantie zijn dat alle andere HDMI-apparaten *wel* werken. En dit Intensity-kaartje is ook pas kort op de markt, en ik kan je vertellen dat de meegeleverde software en drivers nogal wat te wensen overlaten op dit moment.
Maar even iets anders... Zijn er niet van die HDMI adapters waar je ook de audio met spdif kunt aansluiten (bv van DVI naar HDMI)? Daar zou ik eventueel wel wat mee kunnen testen. Dan moet ik eerst de audio strippen uit het HDMI-signaal, en daarna het audiosignaal opnieuw toevoegen vanuit de spdif.
Die adapters bestaan zeker, goedkoop zijn ze echter niet 
http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3570 (DVI+audio -> HDMI)
en
http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3939 (HDMI -> DVI+audio)
USD 299 per stuk
Maareh, dit topic gaat sowieso over Consumentenvideo - ik move even
Move VB -> VID
http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3570 (DVI+audio -> HDMI)
en
http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3939 (HDMI -> DVI+audio)
USD 299 per stuk
Maareh, dit topic gaat sowieso over Consumentenvideo - ik move even
Move VB -> VID
Oslik blyat! Oslik!
Je hebt in ieder geval al twee keer gezegd dat ik de samsung decoder haat, daar weet jij niks over, en ik vind dat op de man spelen.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 11:05:
[...]
Waar speel ik op de man?
Ik wijs je er alleen op dat je geen enkel bewijs hebt voor jouw vermoeden dat het aan de Samsung ligt, terwijl je het TOCH als feit wilt presenteren.
Ik zei dat het de tuner is met de beste beeldkwaliteit, ook afgezien van HDTV.Zijn er uberhaupt andere tuners die HDTV ondersteunen dan? Ik heb gezocht (weliswaar al een tijdje terug), maar de enige tuner die HDTV over DVB-C ondersteunt die ik kon vinden, is deze Samsung.
Als je andere HDTV-tuners weet, die te gebruiken zijn met @home, Casema etc, dan hoor ik dat graag, want ik wil er voor mezelf ook eentje hebben.
Zullen we gewoon in het midden laten, aangezien je het niet kan testen.Dat wist ik zelf ook wel, maar ik ken die Intensity verder niet (en jij nog minder, neem ik aan), dus is het veel te vroeg om het vingertje naar Samsung te wijzen.
[...]
Daar kan ik nooit achter komen. Ik heb niet de apparatuur om een HDMI-verbinding grondig te testen. Ik kom dus nooit verder dan "combinatie A+B werkt wel, en A+C werkt niet".
Je weet dan nooit of dat aan A, B of C ligt.
Misschien vind je dit overdreven, omdat we allemaal wel weten dat die Samsung nogal wat probleempjes heeft gekend, maar ik maak me hier sterk voor een objectieve benadering van de situatie...
Hoe staat het er nou mee - ...jaren verder?
RGB-in / HDMI-in / dvi in?
nullkommaniks...
Black Magic Design is nog steets de enige oplossing en voooral apple minded ...
Ik weet dat matrox inmiddels z'n mini-boxje heeft (ook mainly apple...), maar de TS-Stream van Ziggo zou ik graag 720p willen opnemen!
RGB-in / HDMI-in / dvi in?
nullkommaniks...
Black Magic Design is nog steets de enige oplossing en voooral apple minded ...
Ik weet dat matrox inmiddels z'n mini-boxje heeft (ook mainly apple...), maar de TS-Stream van Ziggo zou ik graag 720p willen opnemen!
Pagina: 1