Mobo: Asus P5K-VM slecht ontworpen?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.922 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 14:06
In mijn zoektocht naar een nieuwe pc is mijn oog gevallen op de Asus P5K-VM als (m-atx) als moederbord. Nu wil ik graag in deze nieuwe pc een club3d 8800gts plaatsen, welke volgens mij een extra slot in beslag neemt voor de cooler. Het lijkt mij dat dit inhoudt dat het PCI slot naast het PCI-E slot op dit moederbord vervalt, klopt dit?

Zoja komt de volgende vraag natuurlijk opborrelen: Is er een alternatief moederbord met de volgende eisen?
  • intel chipset
  • 1333mhz bus
  • m-atc
  • de pci sloten op een fatsoenlijke plek (andere moederborden hebben ook wel het pci-e 4x slot pal naast het pci-e slot geplaatst wat voor mij persoonlijk beter uit zou komen.
Het moederbord dat het dichts bij deze eisen komt is de MSI G965MDH

Zoals ik het nu zie heb ik de keuze tussen twee kwaden,
Ofwel het Asus moederbord en een pci slot opofferen die ik misschien wel, misschien niet gebruik (1 wordt gebruikt voor een tv kaart, de andere zou ik mijn creative audigy in plaatsen als het onboard digitaal out geluid te wensen over laat)

Ofwel een moederbord kopen met een 1033mhz bus die de pci sloten wel gunstig heeft gepositioneerd. Deze kaart zal de gewenste processor en geheugen natuurlijk terughouden (c2d e6850)

Is er nog een andere mogelijkheid?

Verwijderd

Gigabyte heeft ook een G33 bordje, de G33M-DS2R. Die heeft echter ook het pci-e x4 slot aan de buitenkant zitten. Op beide bordjes heeft dit echter wel het voordeel dat je Crossfire kunt draaien :> (de GB kan het iig, de Asus weet ik niet zeker)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 17:00 ]

Verwijderd

Ik ben van plan om dit bord aan te schaffen omdat het over een 1:1 divder beschikt voor 800mhz fsb processors. Nu is mijn vraag of deze de e2140 op 6x400 of 7x400 misschien zelfs 8x400 kan draaien...Iemand hier ervaring mee? De GA-G33M-DS2R schijnt geen 1:1 divider te hebben voor 800mhz fsb cpu's maar met de p5k vm kan je weer de pci niet locken naar 33.3mhz maar de pci-e volgensmij wel naar 100mhz.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 16:15:
Ik ben van plan om dit bord aan te schaffen omdat het over een 1:1 divder beschikt voor 800mhz fsb processors. Nu is mijn vraag of deze de e2140 op 6x400 of 7x400 misschien zelfs 8x400 kan draaien...Iemand hier ervaring mee? De GA-G33M-DS2R schijnt geen 1:1 divider te hebben voor 800mhz fsb cpu's maar met de p5k vm kan je weer de pci niet locken naar 33.3mhz maar de pci-e volgensmij wel naar 100mhz.
PCI kan je idd niet locken, dat gebeurd standaard al :)

Youtube Download ubersnel.nl

Verwijderd

Daarbij kun je nu ook kijken naar de Asus P5E-VM HDMI, met een G35 ipv G33 :) voor verdere verschillen kun je op diverse fora terecht (oa hardforum.com).

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 17:23 ]

Verwijderd

Hmm ja maar de GA-G33M-DS2R wordt door vele als de beste mATX overclock bord gezien. Maar volgens reviews was de asus x33 versie de beste x33 overclock bord. Ik zal nog even kijken wat de potentie van de G35 is...Maar wel goed dat hij standaard al gelockt is :P

EDIT 120 euro voor een mATX bord vind ik toch te veel dan neem ik liever een p5b dlx met een low budget kaart

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 23:20 ]

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:19:
Hmm ja maar de GA-G33M-DS2R wordt door vele als de beste mATX overclock bord gezien. Maar volgens reviews was de asus x33 versie de beste x33 overclock bord. Ik zal nog even kijken wat de potentie van de G35 is...Maar wel goed dat hij standaard al gelockt is :P

EDIT 120 euro voor een mATX bord vind ik toch te veel dan neem ik liever een p5b dlx met een low budget kaart
Ik heb ook een GA-G33M-DSR2, zeker een mooi bordje. Overklokmogelijkheden zijn goed, instelmogelijkheden minder, zo is de geheugendivider bijv. niet lager in te stellen dan 2,5. Maar ja, C2D 1,86GHZ @ 2,66GHZ, mag niet klagen dacht ik zo :P

Verwijderd

Ik zal de p5k-vm bestellen alleen maar omdat deze over een 1:1 divider beschikt. De gigbyte geeft dat nog niet dus dat is bale met overclocken. 400x6 met 1:1 divider moet wel lukken denk ik ;)

Verwijderd

De GB heeft ook een 1:1 divider, maar alleen voor 1333 MHz cpu's en 1066 MHz cpu's (die laatste slechts met één bios). Voor 800 MHz cpu's helaas niet, maar er zijn wel gemodde biossen in omloop waarmee dat verholpen is.
Overigens heb ik mijn DS2R een FSB gehaald van 475 MHz; ik denk dat mijn cpu daar een FSB wall heeft zitten, aangezien anderen met dit bordje ruim over de 500 MHz FSB komen :Y)

Verwijderd

Hmm klinkt interessant. Maar jah ik heb de p5k besteld de bios lijkt ook wel heel erg op die van p5b deluxe dus overclocken zou makkelijkem moeten lukken. Hoop ik

Verwijderd

P5K-VM is ook zeker een mooi bordje, zie ook deze thread: 1st look on asus P5K-VM: G33 matx board :)

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 13:33
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 09:28:
Overigens heb ik mijn DS2R een FSB gehaald van 475 MHz; ik denk dat mijn cpu daar een FSB wall heeft zitten, aangezien anderen met dit bordje ruim over de 500 MHz FSB komen :Y)
Iemand heeft er al 580 MHz uitgehaald!
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=168399
Pagina: 1