In mijn zoektocht naar een nieuwe pc is mijn oog gevallen op de Asus P5K-VM als (m-atx) als moederbord. Nu wil ik graag in deze nieuwe pc een club3d 8800gts plaatsen, welke volgens mij een extra slot in beslag neemt voor de cooler. Het lijkt mij dat dit inhoudt dat het PCI slot naast het PCI-E slot op dit moederbord vervalt, klopt dit?
Zoja komt de volgende vraag natuurlijk opborrelen: Is er een alternatief moederbord met de volgende eisen?
Zoals ik het nu zie heb ik de keuze tussen twee kwaden,
Ofwel het Asus moederbord en een pci slot opofferen die ik misschien wel, misschien niet gebruik (1 wordt gebruikt voor een tv kaart, de andere zou ik mijn creative audigy in plaatsen als het onboard digitaal out geluid te wensen over laat)
Ofwel een moederbord kopen met een 1033mhz bus die de pci sloten wel gunstig heeft gepositioneerd. Deze kaart zal de gewenste processor en geheugen natuurlijk terughouden (c2d e6850)
Is er nog een andere mogelijkheid?
Zoja komt de volgende vraag natuurlijk opborrelen: Is er een alternatief moederbord met de volgende eisen?
- intel chipset
- 1333mhz bus
- m-atc
- de pci sloten op een fatsoenlijke plek (andere moederborden hebben ook wel het pci-e 4x slot pal naast het pci-e slot geplaatst wat voor mij persoonlijk beter uit zou komen.
Zoals ik het nu zie heb ik de keuze tussen twee kwaden,
Ofwel het Asus moederbord en een pci slot opofferen die ik misschien wel, misschien niet gebruik (1 wordt gebruikt voor een tv kaart, de andere zou ik mijn creative audigy in plaatsen als het onboard digitaal out geluid te wensen over laat)
Ofwel een moederbord kopen met een 1033mhz bus die de pci sloten wel gunstig heeft gepositioneerd. Deze kaart zal de gewenste processor en geheugen natuurlijk terughouden (c2d e6850)
Is er nog een andere mogelijkheid?