Installeren Vista met of zonder S3 in bios enabled?

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:07
Hallo allemaal,

ik ben de laatste tijd steeds een het puzzelen met de sleep mode van vista.
Mijn HTPC gaat wel in sleep mode, maar wakker worden dan blijft hij hangen op een black screen.
Alle drivers en bios zijn up to date.

Toen ik vista geinstalleerd had stond de S1 modus in de bios geinstalleerd.

Denken jullie dat ik mijn Vista home premium opnieuw moet installeren met S3 enabled wil het goed werken?

Mobo: MSI p6N platinum
gpu: MSI 8600GTS
proc: dualcore 6600
tv card: hauppage pvr500
behuizing: Zalman HD160-XT

Bedankt!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:11
Denk niet dat het gaat helpen, er zijn trouwens veel mensen die problemen hebben met de sleep in vista.

Het je hier al gekeken? Het probleem ligt wel vaker bij de videokaart, heb je daar de nieuwste drivers van geinstalleerd? En ook het laatste BIOS voor je moederbord?

[ Voor 28% gewijzigd door sewer op 02-09-2007 16:31 ]

• Boomster
Bedankt,

ik heb inderdaad de laatste drivers en bios geinstalleerd.

Ik ga er even mee aan de slag.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
kheb soortgelijk probleem, ik zet em in sleep, en dan sprint ie weer aan? en blijft ie hangen bij boot scherm... (heb een agp mobo, en een x1600pro, laatste updates & drivers....)

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
De meeste slaapstand problemen krijg ik inderdaad wel verholpen met S3 enabled in het BIOS, maar ook door de recall VGA from S3 aan te zetten in het BIOS.
Daarnaast ACPI2 enabled zetten, indien dit nog niet het geval was.

• Boomster
S3 enabled in bios (was al zo)
ook recall from vga aangezet en de hotfix geinstalleerd.

Helaas geen effect. De pc blijft even dood als een pier als voorheen.

• Boomster
Ik ben zo stout geweest om vista toch opnieuw te installeren,met s3 enabled in de bios, maar nu is de sleep mode grijs en kan ik deze niet meer activeren?
alleen hibernate is available.

any ideas?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:11
Geen conflicten in device manager? Bij control panel | power options | "choose what the power buttons do" kan je zeker ook nergens voor sleep kiezen?

• Boomster
Inmiddels weer ee hoop wijzer geworden,

na een aantal keer herstarten en de update erover heen gooien, is de sleep wel aanwezig.
als ik deze nu gebruik dan hangt hij na de wake up.
Als ik echter de spanning van de pc afhaal nadat hij in sleep mode is gzet, dan komt hij wel terug alleen is de tft monitor in de behuizing dan een rotzooi met allemaal horizontale lijnen.

Ik kom steeds verder, alleen blijft het een moeilijk iets die sleep mode.

Verwijderd

sewer schreef op zondag 02 september 2007 @ 16:22:
Denk niet dat het gaat helpen, er zijn trouwens veel mensen die problemen hebben met de sleep in vista.

Het je hier al gekeken? Het probleem ligt wel vaker bij de videokaart, heb je daar de nieuwste drivers van geinstalleerd? En ook het laatste BIOS voor je moederbord?
Ja, dat snap ik ook niet.
Ik heb Vista gekocht en met Vlite een eigen compilatie in elkaar geflanst met drivers en tweaks en al. Volledig geautomatiseerd. Sindsdien werkt de Hibernate en Sleep functie volstrekt probleemloos!

Ik heb heel mijn BIOS om lopen te ploegen en alles op handmatig gezet en sindsdien geen problemen meer en eerst werkte het bij mij evenmin.

Als ik op de sleep knop van mijn toetsenbord druk is het systeem na 3 a 4 seconden uit en het hervatten van de sessie kost zo'n 6 seconden.

PS: Mocht de slaapstand goed werken, pak dan taakbeheer erbij en kijk naar [systeem][tijd actief]
Als Vista zo'n 12 uur in de lucht is is een herstart gewenst. Het is en blijft Windows. Echter telt de tijd niet door tijdens de slaapstand.

Tip: Installeer de drivers die op de CD staan die bij het moederbord zit. Ik heb het via Vlite geregeld, maar dat is het beste advies. Die drivers zijn vaak wat ouder, maar wel getest. Alleen mijn grafische drivers zijn van Juli dit jaar en ik hoef niet de nieuwste catalyst.

Concreet: Zet alle sin het BIOS op handmatig want het gaat vaak fout bij het opnieuw uitlezen van het SPD. Geheuegn moet je helemaal handmatig instellen in het BIOS en ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee, serieus.

Dat KB artikel is blijkbaar niet voor mij van toepassing. Geen enkel vuiltje aan de lucht hier.
Pagina: 1