Toon posts:

MSI P35 NEO2 herstart continu na bios update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al aangeeft heb ik een probleem met dit moederbord na een bios update.
Het betreft een gloednieuw systeem met een Antec Sonata 3 kast.
Alles inelkaar gezet en voorzien van Windows XP.
Draait perfect en toen even de MSI utilities geinstaleerd en de liveupdate gedraaid.
Die gaf aan dat er een nieuw bios was (1.3 ipv 1.0) en ik weet het: "repareer nooit iets as het niet kapot is", maar ach dan is wel alles up to date, dat wil een tweaker toch ?

Na de update reset het systeem continu na een paar seconden. De ledjes geven aan dat de cpu niet oed zou zij, maar dat lijkt me sterk, zeker direct na die bios update. Er zit niet een floppy drive bij dus update via een floppy gaat wat moeilijk. Een reset van het bios, met de resetknop op het moederbord geeft soms een bios scherm, die de opties F1 (enter bios) en F2 (Fail save options). Na het instellen via F1 gaat de computer wederom continu herstarten en met F2 komt het windows opstart scherm ervoor, maar dan herstart die ook weer.

Is er een manier om het bios het flashen (kan wel een floppy regelen) en dan met een ouder bios.
Zie op de site van MSI niet de oude biossen staan, zijn die er wel ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sommige moederborden ondersteunen een flash van floppy met een bepaalde toetscombinatie (bijv. CTRL+F2 ofzo). Anders heb je denk ik wel een probleem, aangezien je niet normaal een FDD kunt benaderen als je systeem steeds reboot.

• Wbdsgnr
  • Laatst online: 01-04 07:40

Wbdsgnr

Discombobulated?

Je kan nog wel in de bios toch? Dan zou ik even kijken of misschien niet standaard de FSB te hoog staat of iets, of misschien multiplier niet op auto.. Je weet maar nooit tegenwoordig ;) Hopelijk zit 't 'm daar ergens.

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wbdsgnr schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:31:
Je kan nog wel in de bios toch? Dan zou ik even kijken of misschien niet standaard de FSB te hoog staat of iets, of misschien multiplier niet op auto.. Je weet maar nooit tegenwoordig ;) Hopelijk zit 't 'm daar ergens.
Lezen, hij heeft zn CMOS al gereset.

• Jan-Jo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09-2012
Op wat voor voltage werkt je geheugen ?
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad,na een bios update ging me pc oneindig aan uit aan uit.
Kwam erachter dat na de bios flash de standaard voltage voor geheugen 1.8V van het bios weer was ingesteld terwijl mijn geheugen op 2.1V werkt.
Ik had gelukkig nog een standaard reepje ddr2 wat op 1.8V werkt,die erin geprikt en voila ik kwam weer in me bios,voltage weer op 2.1V gezet reboot ander geheugen erin en alles draaide weer als een trein.

• PieperM
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-05 20:52
Jan-Jo schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:44:
Op wat voor voltage werkt je geheugen ?
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad,na een bios update ging me pc oneindig aan uit aan uit.
Kwam erachter dat na de bios flash de standaard voltage voor geheugen 1.8V van het bios weer was ingesteld terwijl mijn geheugen op 2.1V werkt.
Ik had gelukkig nog een standaard reepje ddr2 wat op 1.8V werkt,die erin geprikt en voila ik kwam weer in me bios,voltage weer op 2.1V gezet reboot ander geheugen erin en alles draaide weer als een trein.
Ik heb het zelfde moederbord en out of the box stond het voltage op 1.9v Mijn OCZ platinum startte er gelukkig wel mee op, maar dat kan het probleem inderdaad heel goed zijn. Kortom, het proberen waard dus.

"Non scholae sed vitae discimus"

Verwijderd

Topicstarter
Kan nu ook niet meer in ht bios komen, heb voor de zekerheid de batterij er even uit gehad en nu gaat het scherm niet meer aan.
Ben nog even aan het zoeken gegaan op het forum van MSI en het lijkt een bekend probleem te zijn met het nieuwste bios versie. Zie http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=110627.0
Het lijkt op mijn probleem.... nu nog een oplossing
Pagina: 1