Toon posts:

[Vista] USB 2.0 op ASRock 4CoreDual-VSTA werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu al een tijdje Windows Vista Ultimate, en ik kwam onlangs pas tot de ontdekking dat mijn usb 2.0 poorten maar aan usb 1.1 snelheid werken.

Het probleem heb ik al gevonden, in plaats van dat er in mijn apparaatbeheer "Via USB 2.0 Enhanced Host Controller" staat, staat er "Via USB Enhanced Host Controller". Ik weet zeker dat mijn moederbord USB 2.0 ondersteund, en dat het compatibel is met Windows Vista, het is een ASRock 4CoreDual-VSTA moederbord.

Heeft iemand enig idee hoe ik de "Via USB 2.0 Enhanced Host Controller" kan installeren? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets helpt.

Dank bij voorbaat
Jan

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Drivers van je moederbord waarschijnlijk. Meestal op een cd'tje meegeleverd en anders even op internet zoeken.

Edit:
http://www.asrock.com/mb/...p?Model=4CoreDual-VSTA&s=
Denk de VIA drivers

Staat geen vista bij, sorry ;)

Edit2:
Al eens de drivers geuninstalleerd en nogmaals automatisch laten zoeken?

[ Voor 51% gewijzigd door Kixtart op 02-09-2007 15:00 ]

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
yep, allemaal al geprobeerd. en op internet vind ik geen drivers voor vista.

Verwijderd

Topicstarter
When i try to install that, it says it doesn't include the driver for my OS.

Although on the website it says it's for windows vista aswell :s

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:11
Hhhm, dat is minder. Weet je eigenlijk wel zeker dat je geen usb 2.0 hebt, eigenlijk hoort het woordje 'Enhanced' al aan te geven dat het om usb2 gaat (UHCI oftewel "Universal Host Controller Interface" is voor USB1, en EHCI oftewel "Enhanced Host Controller Interface" hoort bij USB2). Maar goed, bij mij staat er onder vista ook expliciet 2.0 bij, dus blijkbaar is er toch ergens een verschil tussen 'Enhanced' en '2.0 Enhanced' :?

En ik neem aan dat je ook al geprobeerd hebt om in de 'device manager' rechts te klikken op die 'usb enhanced host controller', en dan 'update driver software' en dan 'search automatically...'?

Edit: Heb nog wat meer gegoogled, maar er zijn idd geen drivers voor vista te vinden. Enige suggestie wat ik nog kan geven is om het nieuwste bios te installeren van 30 juli (http://www.asrock.com/mb/...p?Model=4CoreDual-VSTA&s=), maar ik vraag me af of dat jouw probleem zal oplossen.

[ Voor 37% gewijzigd door sewer op 02-09-2007 17:01 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
de via chipset driver --> http://www.viaarena.com/d...ID=420&OSID=36&CatID=3170 installed die gene usb2.0 dan?

Verwijderd

Topicstarter
@Sewer

Heb ik al geprobeerd ja, en lukt niet. En ik betwijfel ook of een bios update het probleem zal verhelpen.

@Dutch2007

Ik heb geen idee eigelijk, ik zal het eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nope, de chipset driver updaten helpt ook niet.

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:05
Staat in je bios USB 2.0 wel aan? Bij sommige moederborden moet je dat in het bios aanzetten.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die staat aan. Heb net even gecheckt voor de zekerheid.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 19:03:
Ja, die staat aan. Heb net even gecheckt voor de zekerheid.
Hoe heb je het aanstaan? Full-Speed of Hi-Speed? Alhoewel beiden in principe USB 2.0 is, maar Full speed 12 Mbps is en Hi 480 Mbps.

Verwijderd

Topicstarter
Er staat gewoon "USB 2.0 Support" Met dan daarachter "Enabled".

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 14:47:
Ik heb nu al een tijdje Windows Vista Ultimate, en ik kwam onlangs pas tot de ontdekking dat mijn usb 2.0 poorten maar aan usb 1.1 snelheid werken.

Het probleem heb ik al gevonden, in plaats van dat er in mijn apparaatbeheer "Via USB 2.0 Enhanced Host Controller" staat, staat er "Via USB Enhanced Host Controller". Ik weet zeker dat mijn moederbord USB 2.0 ondersteund, en dat het compatibel is met Windows Vista, het is een ASRock 4CoreDual-VSTA moederbord.

Heeft iemand enig idee hoe ik de "Via USB 2.0 Enhanced Host Controller" kan installeren? Ik heb al vanalles geprobeerd, maar niets helpt.

Dank bij voorbaat
Jan
Windows update al een keer gedraait?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, telkens er een nieuwe update beschikbaar is, installeer ik die.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Titelfix omdat USB 2.0 en Vista op zich wel werkt, alleen niet op jouw install :)

Ook al het Asrock 4CoreDual-VSTA ervaringen? draadje doorgelopen?

Lijkt me sterk dat je die niet bent tegengekomen, of je hebt nog niet gezocht op het forum ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
heb je niet toevallig ergens een usb hdd ofzo?, laat je opd ie hdd een benchmark draaien als ie 30mb+ is, ist gewoon usb2 (1 haal die snelheden bij vere niet)

heb zelf ook een via chipset en er staat bij mij..

4x VIA Rev 5 or later USB Universial Host Controller
VIA USB Enchanced Host Controller

en bij mij haalt een 2.5' hdd toch eg 30MB/sec (als die controller 1.1 zou zijn geweest zou hij noooooit 30MB/sec halen (megabyte dus)

[ Voor 49% gewijzigd door Dutch2007 op 03-09-2007 16:52 ]

• Cyberaapje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09-2025
Zowieso als je een USB2 memmorystick of HDD aan zou sluiten.... en je hebt hem aangesloten op een USB poort zonder USB2 dan zou windows ook aangeven "Dit apparaat kan sneller werken" in je tray/apparaten veilige verwijderen icoontje

Bij mij geeft ie ook gewoon enhanced aan in apparaat beheer maar het is wel degelijk USB2.
Hoe kom je er eigenlijk bij dat het geen USB2 aansluiting zou zijn als ik vragen mag?
Mijn videokaart is AGP..... maar als ik kijk naar systeeminfo geeft ie aan dat het AGP slot niet eens in gebruik is. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberaapje op 03-09-2007 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Telkens ik de hdd aansluit op mijn usb poort komt er de boodschap "Dit apparaat kan sneller werken". Daarom dat ik het doorhad dat er geen usb 2.0 is...

• Cyberaapje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09-2025
Misshien heeft je moederbord enkele USB 1.1 en 2.0 poorten?
Tenminste dat heb had ik op me oude moederbord...
Achter had ik USB2 maar de connector waarmee ik aan de voorkant van de kast de USB poorten had aangesloten was USB1.

Wat ook wel eens is...
Ik had alleen beschikking tot USB2 op dat mobo na het uitvoeren van een zogenaamde USB2 Patch die ik op de driverCD bij het moederbord had.

Misshien dat dit bij jouw ook het geval is?

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

Misschien zit er een andere apparaat op dezelfde USB controller, die de USB controller snelheid naar beneden trekt. Bijv. een keyboard, Bluetooth stick, USB muis.

Weet je zeker dat het in zijn eentje lekker alleen op een USB controller zit?

[ Voor 20% gewijzigd door VisionMaster op 04-09-2007 12:15 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1