iTunes bibliotheek onder meerdere computers en/of gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 332 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe Apple computer te kopen voor naast mijn MacBook Pro alleen nu zou ik graag mijn muziekcollectie op beide computers willen gebruiken. Omdat mijn bibliotheek toch richting de 40gb beweegt en ik niet het muziek dubbel wil opslaan. Zou ik het liefst mijn muziekcollectie op de 1TB NAS oplossing opslaan bij mijn ouders. Alleen nu vraag ik mij af hoe ik het beste de muziek op een share van deze NAS willen opslaan. Alleen hoe ik dit het beste doen? Ik wil namelijk dat zowel thuis als op bijvoorbeeld op school te gebruiken.

Nu kan ik vervolgens de volgende oplossingen bedenken:

1. iTunes collectie op de nieuwe Apple computer of de oude MacMini zetten en vervolgens de blibliotheek delen en dan via een VPN verbinding op het netwerk komen. Maar zou VPN werken?

2. Een applicatie gebruiken die iTunes muziek kan delen zelfs door mogelijke firewalls heen zoiets als NetViewer (voor Windows)

3. Een programma zoals SimplifyMedia (http://www.simplifymedia.com/) gebruiken

4. Een streaming server gebruiken op een webserver (niet legaal?)

5. iTunes collectie op beide systemen zetten

(Mijn ouders hebben een @Home 8000 internetverbinding die speciaal hiervoor kan worden gebruikt)

Nu de vraag of iemand anders al eerder al deze wens heeft gehad? Zo ja, hoe heb je het opgelost?

[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 02-09-2007 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tsja het is een beetje vloeken in de kerk, maar die nieuwe Windows Home Server apparaten gaan dit dus doen: zonder veel gedoe intern en extern je library delen en muziek streamen. Misschien dat Apple zoiets ook ooit gaat leveren, met de Apple TV en de bijbehorende uitgeklede OS X hebben ze de basis ingredienten al op de plank liggen.

Je kan dit allemaal nu ook wel voor elkaar krijgen, maar doorgaans hebben losse NASsen niet die functionaliteit allemaal onboard (bij degenen die ik ken is 't beperkt tot hooguit iTunes library sharing intern en alleen FTP naar buiten) en moet je dus 1 van je Macs 24/7 server laten spelen om iets van VNC, webserver, Shoutcast of Orb.com/SimplifyMedia te doen. Een oude G4 Mac Mini bijvoorbeeld?

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 03-09-2007 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Ik heb ook een soort gelijk probleem. Ik deel nu mijn iTunes library over het netwerk maar ik moet dus altijd iTunes open laten staan en bovendien zie je op de andere computer niet de album art.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ja, ik wilde daarvoor de oude MacMini voor gebruiken; staat toch al altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heyhey ik zit ook met hetzelfde probleem :) Heb wel al gemerkt dat als je een NAS hebt die dat multimediaprotocol gebruikt dat de PS3 ook ondersteunt :/ Ben de naam ff kwijt ... dan komt het onder Gedeeld te staan bij iTunes. Maar ik denk niet dat je hier dan zaken in kan aanpassen ofzo. Anyway, als iemand een ideale oplossing heeft please let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Je kan je hele iTunes library verplaatsen. Heb ik ook gedaan.
Een tunnel opzetten en via internet je muziek afspelen lijkt me niet ideaal tenzij je een lekkere upstream hebt.. Maar het moet kunnen mits er op je school niet protocollen worden geblokt ofzo...
Ik start iTunes op met de alt knop ingedrukt en dan kan ik de library kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door nilski op 03-09-2007 20:38 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt via macfusion je NAS-schijf over het internet benaderen alsof het lokaal op je mac staat. Vervolgens kun je de data op die schijf binnen iTunes benaderen. Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:56
Mocht de NAS oplossing niet werken en wil je toch de files op beide systemen kopieren dan kun je kijken naar dit programma.

http://homepage.mac.com/oligrob/syncOtunes/syncOtunes.html
Kan geen release datum vinden. Weet namelijk niet of ie gaat werken met nieuwste iTunes...

Zodra mijn Macbook terug is ga ik dat ook proberen, want dit was ook een probleem wat ik had.

[ Voor 14% gewijzigd door Saeverix op 03-09-2007 21:05 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Pagina: 1