Ik ben van plan om een nieuwe Apple computer te kopen voor naast mijn MacBook Pro alleen nu zou ik graag mijn muziekcollectie op beide computers willen gebruiken. Omdat mijn bibliotheek toch richting de 40gb beweegt en ik niet het muziek dubbel wil opslaan. Zou ik het liefst mijn muziekcollectie op de 1TB NAS oplossing opslaan bij mijn ouders. Alleen nu vraag ik mij af hoe ik het beste de muziek op een share van deze NAS willen opslaan. Alleen hoe ik dit het beste doen? Ik wil namelijk dat zowel thuis als op bijvoorbeeld op school te gebruiken.
Nu kan ik vervolgens de volgende oplossingen bedenken:
1. iTunes collectie op de nieuwe Apple computer of de oude MacMini zetten en vervolgens de blibliotheek delen en dan via een VPN verbinding op het netwerk komen. Maar zou VPN werken?
2. Een applicatie gebruiken die iTunes muziek kan delen zelfs door mogelijke firewalls heen zoiets als NetViewer (voor Windows)
3. Een programma zoals SimplifyMedia (http://www.simplifymedia.com/) gebruiken
4. Een streaming server gebruiken op een webserver (niet legaal?)
5. iTunes collectie op beide systemen zetten
(Mijn ouders hebben een @Home 8000 internetverbinding die speciaal hiervoor kan worden gebruikt)
Nu de vraag of iemand anders al eerder al deze wens heeft gehad? Zo ja, hoe heb je het opgelost?
Nu kan ik vervolgens de volgende oplossingen bedenken:
1. iTunes collectie op de nieuwe Apple computer of de oude MacMini zetten en vervolgens de blibliotheek delen en dan via een VPN verbinding op het netwerk komen. Maar zou VPN werken?
2. Een applicatie gebruiken die iTunes muziek kan delen zelfs door mogelijke firewalls heen zoiets als NetViewer (voor Windows)
3. Een programma zoals SimplifyMedia (http://www.simplifymedia.com/) gebruiken
4. Een streaming server gebruiken op een webserver (niet legaal?)
5. iTunes collectie op beide systemen zetten
(Mijn ouders hebben een @Home 8000 internetverbinding die speciaal hiervoor kan worden gebruikt)
Nu de vraag of iemand anders al eerder al deze wens heeft gehad? Zo ja, hoe heb je het opgelost?
[ Voor 6% gewijzigd door alienfruit op 02-09-2007 14:39 ]