Toon posts:

[X800GTO] Freeze in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds een jaar en drie maanden heb ik een nieuwe computer.
Onderdelen uitgezocht, in elkaar gezet etc.
Probleem heeft betrekking op de videokaart: PCI-E X800GTO, dacht van GeCube.
Drie maanden na aanschaf van dit systeem ben ik begonnen met het spelen van BF2.
Helaas schijnt mijn videokaart het niet zo op het water in BF2 te hebben, want het de videokaart heeft me heel wat freezes getoond boven het water, hoewel het geluid vaak nog doorging. Als de VPU Recover dan aansloeg ging het beeld op zwart en kon de reboot beginnen.

Meteen op internet natuurlijk op zoek naar nieuwe drivers, oplossingen en eventuele andere computers met hetzelfde probleem. Helaas was er niks over te vinden, behalve dan dat de x800gto zo'n pracht kaart zou moeten zijn. Vele drivers later was het probleem nog steeds niet opgelost. Ook het uitzetten van VPU Recover en Combined Writing, zoals op meerdere plaatsen gesuggereerd, hielpen niets.

Uiteindelijk speelde ik alleen nog maar infantry battles omdat daar zo weinig water te vinden is, en heb ik het probleem laten liggen.
Tot het moment waarop ik Sniper Elite ging spelen.
Hierbij blijft het niet beperkt tot zo nu en dan een freeze en heeft het ook niks te maken met eventueel water. Gemiddeld krijg ik iedere drie minuten een freeze om m'n oren, hoewel het soms ook na 2 seconden gebeurt en ik soms ook een kwartier fatsoenlijk kan spelen.

Temperatuur mag het volgens mij niet aan liggen want die stijgt niet boven de 65 graden.
Memtest leverde ook niks op.

Ik hoop dat ik jullie zo van voldoende informatie heb voorzien en dat er uiteindelijk een oplossing tevoorschijn komt.

mvrgr,
Insensus

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Kijk eens naar je temps onder het gamen, en post ze hier eens. Wat je nog zou kunnen doen is een memtestje, want geheugen wil deze problemen ook nog wel eens geven. En als die allebei goed zijn, ben ik bang dat je hier iets telang mee hebt gewacht. Toen je het spul kreeg kon je ook gelijk terug sturen, maar dat is mijn mening. :*)

Succes!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-07 10:09

buggienuk

lekker buggie

ZalmanLuci schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:53:
Kijk eens naar je temps onder het gamen, en post ze hier eens. Wat je nog zou kunnen doen is een memtestje, want geheugen wil deze problemen ook nog wel eens geven. En als die allebei goed zijn, ben ik bang dat je hier iets telang mee hebt gewacht. Toen je het spul kreeg kon je ook gelijk terug sturen, maar dat is mijn mening. :*)

Succes!
Probeer de OP nog eens te lezen. ;)
Verwijderd schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:31:

Temperatuur mag het volgens mij niet aan liggen want die stijgt niet boven de 65 graden.
Memtest leverde ook niks op.
Heb je al andere drivers geprobeerd? Kijk ook even naar de spanningslijnen op je voeding, misschien dat ze niet stabiel genoeg zijn en dat ze dan problemen veroorzaken. Kan je eventueel een videokaart van iemand anders lenen, als het daar ook bij gebeurd (met andere drivers) kan je je kaart denk ik uitsluiten. Oh, en kijk eens door je error-log van windows, misschien kan die ons iets nuttigs vertellen.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Verwijderd

Topicstarter
OP is neem ik aan OpeningsPost?
Dan zou jij hem misschien ook iets beter moeten lezen. ;)

Drivers heb ik namelijk al geprobeerd. Chipset, videokaart etc.

Hoe test je de spanningslijnen? Gewoon met een spanningsmeter?

Zal straks wel even een edit maken als ik iets in de error logs heb gevonden.

EDIT:
Ik zie constant dezelfde error.
Gebeurtenis-id: 45062
Categorie: CRT
Bron: ati2mtag
Type: Fout

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2007 17:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laat die error maar zitten, dat is alleen bij boot en niet bij freeze.
Iemand nog een ideetje?

Verwijderd

Mhh lijk een voedings probleem of toch een warmte probleem.
Zou idd je voedingslijnen een meten of de voltage niet inzakt , waneer een voeding onder load staat wordt hij ook warm, en waneer de spanningsregelaars te warm gaan worden zakt de spanning in.

Dit kan ook op je grafischekaart gebeuren dat de spanningsregelaars te heet zijn geworden en daarna loopt hij vast of je beeld valt weg.

Je kan met een multimeter je spanning op je 12volt lijn meten zonder load,ofwel de pc staat enkel gewoon aan en niets te doen, start een spel op en meet opnieuw wat de spanning is, als deze lager als 12volt dreigt te komen is A voeding te licht kwa Wattage of B voeding van slechte kwaliteid of te laag afgeregeld vanuit de fabriek of probleem dat de spanningsregelaars te warm worden in de voeding en de spanning stort in tot onder de 12volt

Is dit in orde , controleer op je grafischekaart of het koelelement goed aansluit op de GPU en het geheugen en eventueel zoek de spanningsregelaars op en controleer of deze ook goed contct maken met het koelblok.
Moch er op je spanningsregelaars geen koelblok zitten ,probeer eens onder load voorzichtig met je vinger te vopelen of die erg heet zijn.
zijn ze niet te heet dan is het goed , wanneer ze zo heet zijn dat je je vinger er niet kan ophouden, losse koelblokjes met lijnpasta monteren.

Als niets helpt, probeer de kaart bij een ander in de pc en kijk of de problemen zich ook voordoen

En anders .. ik heb geen idee.
Pagina: 1