Even dit topic uit het stof halen.
Ikzelf heb asperger en mijn ervaring is dat als je zelf goed kunt omgaan met je eigen minderheden en alles, dat als je baas ook moeite doet in jouw richting dat werken geen probleem hoeft te zijn.
Zelf moet je natuurlijk wel duidelijk aangeven wat je problemen zijn en waar jij hulp bij nodig hebt en wat jouw baas daarin kan beteken. Als hij dit weet en jouw daarmee wilt helpen dan moet je er samen wel uitkomen. Maak hem ook duidelijk dat dit niet een "enge ziekte" is zoals vele denken, je kan er normaal en soms nog beter als anderen mee werken. Alleen je hebt vaak, in mijn geval dan, wel wat meer hulp en ondersteuning nodig als sommige anderen.
Maar het is te doen, en voor mensen die meer hierover willen weten, bv je baas die kunnen ook naar bijeenkomsten op het riagg komen, daar zijn zat avonden voor.
Dus als je baas moeite voor je wilt doen, andersom moet jij natuurlijk ook je best doen, maar dan moet het geen probleem zijn.
Maar als je baas echt geen zin heeft om mee te willen werken, ondanks uitleg en alles van jouw kant, laat maar zitten. Dan word het toch niet een leuke baan voor jou.
Maar kop op, er zijn zat banen waar ze schreeuwen om autisten, letterlijk. Sommige bedrijven willen alleen maar autisten voor een bepaalde baan, en niet eens de slechtere banen.
Dus ik weet zeker dat jij ook, ondanks welke vorm van autisme, zeker aan een leuke baan komt waar jij je happy bij voelt.
Iig veel succes en sterkte gewenst, ik zelf heb vaak megemaakt dat ik als werknemer werd zwartgemaakt om niks, ja omdat ik anders was...
Maar goed, succes!