Hoi Tweakers!
Ik heb hier een nieuw systeem ineen getimmerd, en ik heb een aantal issues waar ik echt niet uitkom.
First of all the specs:
Q6600 (105Watt)
4Gig RAM
Asus P5N-E SLI (laatste bios, gisteren geupdated)
Sapphire 2900XT
3*WD SATA
Hauppage 150-MCE
DVD-RW drive
4tal casefans
En dat allemaal onder Vista Business 64-bit
En dat allemaal op een 500Watt voeding, een Antec HE!
Nu zit ik dus met 'gekke' probleempjes: Half Life 2 crasht soms op het laden tussen 2 levels, de computer bevriest (geen numlock reactie) in NFS:C.
En bij de TV-kaart, als ik de drivers van Microsoft update gebruikt, detecteerd WinTV32 'm niet, met de drivers van de CD wel. Maar als ik dan TV kijk, bevriest ie telkens om de zoveel seconden (niet kijkbaar dus).
Wat ik zelf heb geprobeerd:
*RAM voor 8 uur gecontrolleerd, werkt perfect.
*Casefans bijgeplaatst
*Format
*Verschillende drivers
Maar niets lost het 'ophangen' op, en het stoort me eigenlijk verschrikkelijk.
Ik verdenk een drietal dingen:
*De chipset niet goed gekoelt, je verbrand je namelijk na ~5 seconden, als ik er geen casefan opzet. De warmte overdracht is dus wel goed! Maar ik wist dat van het begin niet, dus misschien is er schade?
Nu staat er een casefan op, en is ie gewoon 'lekker warm'
*Voeding te zwak?
*Moederbord op zich kapot (omdat die een hele tijd echt gloeiend heet was).
Kan iemand mij helpen wat te elimineren, want als ik moet gaan vervangen, ben ik heel wat geld kwijt, + ik heb dat systeem eigenlijk nodig voor de devven!
Ik heb hier een nieuw systeem ineen getimmerd, en ik heb een aantal issues waar ik echt niet uitkom.
First of all the specs:
Q6600 (105Watt)
4Gig RAM
Asus P5N-E SLI (laatste bios, gisteren geupdated)
Sapphire 2900XT
3*WD SATA
Hauppage 150-MCE
DVD-RW drive
4tal casefans
En dat allemaal onder Vista Business 64-bit
En dat allemaal op een 500Watt voeding, een Antec HE!
Nu zit ik dus met 'gekke' probleempjes: Half Life 2 crasht soms op het laden tussen 2 levels, de computer bevriest (geen numlock reactie) in NFS:C.
En bij de TV-kaart, als ik de drivers van Microsoft update gebruikt, detecteerd WinTV32 'm niet, met de drivers van de CD wel. Maar als ik dan TV kijk, bevriest ie telkens om de zoveel seconden (niet kijkbaar dus).
Wat ik zelf heb geprobeerd:
*RAM voor 8 uur gecontrolleerd, werkt perfect.
*Casefans bijgeplaatst
*Format
*Verschillende drivers
Maar niets lost het 'ophangen' op, en het stoort me eigenlijk verschrikkelijk.
Ik verdenk een drietal dingen:
*De chipset niet goed gekoelt, je verbrand je namelijk na ~5 seconden, als ik er geen casefan opzet. De warmte overdracht is dus wel goed! Maar ik wist dat van het begin niet, dus misschien is er schade?
Nu staat er een casefan op, en is ie gewoon 'lekker warm'
*Voeding te zwak?
*Moederbord op zich kapot (omdat die een hele tijd echt gloeiend heet was).
Kan iemand mij helpen wat te elimineren, want als ik moet gaan vervangen, ben ik heel wat geld kwijt, + ik heb dat systeem eigenlijk nodig voor de devven!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8